Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Λιγότεροι τουρίστες στην Β. Ελλάδα

Παρά το γεγονός της αυξημένης προσέλευσης τουριστών από τη Βουλγαρία, σημαντική είναι η μείωση της τουριστικής κίνησης από άλλες χώρες. Συγκεκριμένα, η μείωση της προσέλευσης από τη Ρωσία στα τουριστικά θέρετρα της Βόρειας Ελλάδας κυμαίνεται από 8% έως 10% σε σχέση με πέρσι, από τη Ρουμανία και την Ουγγαρία από 40% έως 50%, ενώ από τη Γερμανία η μείωση αγγίζει το 20%.

Η Ευρώπη ξέμεινε από… ευρώπιο!

Με αφορμή τη ραγδαία ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στην Κίνα και το γεγονός ότι η πράσινη τεχνολογία αποτελεί το μεγαλύτερο καταναλωτή «σπάνιων γαιών», ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ Καθηγητής κ. Ιωάννης Α. Τσουκαλάς κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρ. Επιτροπή επισημαίνοντας τον κίνδυνο αντικατάστασης της σημερινής εξάρτησης της ΕΕ από ορυκτά καύσιμα, όπως το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, από μια νέα εξάρτηση, από τις σπάνιες χημικές ουσίες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη της πράσινης τεχνολογίας.
Οι «σπάνιες γαίες», δηλ. μια σειρά από δυσεύρετα χημικά στοιχεία όπως το ευρώπιο, το δυσπρόσιο, το τέρβιο κτλ, διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάδυση της πράσινης τεχνολογίας, καθώς είναι απαραίτητες για την κατασκευή ανεμογεννητριών, ηλεκτροκίνητων υβριδικών αυτοκινήτων, γεννητριών με μόνιμους μαγνήτες και λαμπτήρων φθορισμού χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Η Κίνα κατέχει τα μεγαλύτερα αποθέματα σπάνιων γαιών στον κόσμο, σε ποσοστό 57%, και ελέγχει περίπου το 97% της αγοράς αυτών των γαιών. Η κινεζική κυβέρνηση, εκμεταλλευόμενη την πλεονεκτική της θέση, έχει μειώσει σημαντικά τις εξαγωγές σπάνιων γαιών, αναγκάζοντας τις ξένες εταιρείες να μεταφέρουν τα εργοστάσια υψηλής τεχνολογίας και τα ερευνητικά τους κέντρα στην Κίνα.
Ο Επίτροπος Ενέργειας κ. Έτινγκερ στην απάντησή του προς τον Ευρωβουλευτή ανέφερε ότι οι περιορισμοί της Κίνας δε συμβιβάζονται με τους κανόνες της Γενικής Συμφωνίας Δασμών και Εμπορίου (GATT) και με το πρωτόκολλο προσχώρησης της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ). Ο κ. Έτινγκερ ανέφερε ότι το ζήτημα τίθεται τακτικά κατά τις διμερείς συναντήσεις ΕΕ-Κίνας σε όλα τα επίπεδα. Τόνισε ακόμη ότι με την αναμενόμενη σημαντική αύξηση του μεριδίου της αιολικής ενέργειας στο ευρωπαικό ενεργειακό μίγμα και την εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εξασφάλιση δίκαιης και άνευ στρεβλώσεων πρόσβασης της ΕΕ στην αγορά των πρώτων υλών αποτελεί βασική προτεραιότητα.
Σε συμπληρωματική ερώτηση του Ευρωβουλευτή για τις ερευνητικές πρωτοβουλίες και τα μέτρα που λαμβάνονται στην ΕΕ για να διασφαλιστούν εναλλακτικές μέθοδοι απόκτησης και εξόρυξης σπάνιων γαιών, ο κ. Έτινγκερ αναφέρθηκε στην ανάγκη εξασφάλισης διατηρήσιμης προμήθειας σπάνιων γαιών από ευρωπαϊκές πηγές και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσουν η έρευνα και η ανάπτυξη στην προσπάθεια αυτή. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του πεδίου «Ενέργεια και νέα υλικά» του 7ου Προγράμματος Πλαισίου Ερευνας προβλέπεται η ενεργοποίηση πρωτοποριακών καινοτόμων έργων και η προώθηση της έρευνας για καινοτόμα υλικά, τα οποία ενδεχομένως θα αντικαταστήσουν τις σπάνιες γαίες. Ενδεικτικά, το έργο ProMine αποσκοπεί στην ανάπτυξη νέων προϊόντων από ευρωπαϊκούς ορυκτούς πόρους, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση της Ευρώπης από εισαγωγές πρώτων υλών. Ο Επίτροπος δεν απέκλεισε και το ενδεχόμενο ανακύκλωσης σπάνιων γαιών από παλαιό εξοπλισμό.
Σχολιάζοντας την απάντηση του Επιτρόπου, ο κ. Τσουκαλάς ανέφερε τα εξής: «Η Κίνα γνωρίζει μια πρωτοφανή ανάπτυξη των πράσινων τεχνολογιών. Το 2009 κατάφερε να ξεπεράσει τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Ισπανία και τη Δανία και να αναδειχθεί η μεγαλύτερη παραγωγός ανεμογεννητριών στον κόσμο, με το ένα τρίτο του συνόλου των παγκόσμιων εγκαταστάσεων, ισχύος 157,9 GW, να βρίσκεται στην Κίνα. Οι περιορισμοί που θέτει η Κίνα στις εξαγωγές σπάνιων γαιών είναι ιδιαίτερα ανησυχητικοί, καθώς διασφαλίζουν στις κινεζικές βιομηχανίες υψηλής τεχνολογίας ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών τους στην Ασία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, ενώ τείνουν να καταστήσουν την ΕΕ απλό εισαγωγέα πράσινων τεχνολογιών. Την ίδια ώρα, η Κίνα εφαρμόζει με συνέπεια τη στρατηγική της, διασφαλίζοντας μέσα από διεθνείς συμφωνίες πρόσβασης σε νέα κοιτάσματα σπάνιων γαιών στην Αφρική και τη Νότια Αμερική. Η ΕΕ οφείλει να αναλάβει συγκεκριμένες δράσεις για το θέμα των σπάνιων γαιών και να συνεργαστεί στενά με τους διεθνείς της εταίρους, με στόχο να καταστεί αυτάρκης στον κρίσιμο τεχνολογικό τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ειδάλλως, οδεύει ολοταχώς προς μια νέα ενεργειακή εξάρτηση, πράσινου χρώματος αυτή τη φορά. Το ενδεχόμενο αυτό θα πρέπει να προβληματίσει σοβαρά και την Ελληνική Κυβέρνηση, η οποία άκριτα μετατρέπει την Ελλάδα σε μαζικό καταναλωτή ακριβοπληρωμένης πράσινης τεχνολογίας, χωρίς να γίνεται καμία συστηματική προσπάθεια εγχώριας ανάπτυξης, μέσω της συστράτευσης του άξιου ελληνικού επιστημονικού και τεχνολογικού δυναμικού».

Αδιέξοδο με τους ιδοκτήτες φορτηγών

Σε αδιέξοδο κατέληξε η συνάντηση που είχε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών, Χάρης Τσιόκας με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης. Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών, Γ. Τζωρτζάτος τόνισε ότι τους ζητήθηκε να λύσουν πρώτα την απεργία και μετά να γίνει συζήτηση, κάτι που απέρριψαν ευθέως.

Σπάτα: στα περυσινά επίπεδα η επιβατική κίνηση

Στα επίπεδα του 2009 (+0,1%) διατηρήθηκε η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο των Σπάτων κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο οποίος ανακοίνωσε επίσης νέο πακέτο κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες. Αναλυτικά:
Με 7,2 εκατομμύρια επιβάτες (+0,1%), η κίνηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών διατηρήθηκε στα επίπεδα του 2009 κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου, παρά τη μείωση του αριθμού των πτήσεων κατά 3,5% που οφείλεται κυρίως στην εξέλιξη του β΄ τριμήνου. Δεδομένης της συγκυρίας, η ικανοποιητική αυτή επίδοση διατήρησε το αεροδρόμιο της Αθήνας στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόσο σε ό,τι αφορά την επιβατική κίνηση (ευρωπαϊκός μέσος όρος -0,3%) όσο και τις πτήσεις (ευρωπαϊκός μέσος όρος -3,8%).
Αναλυτικά, η διεθνής επιβατική κίνηση σημείωσε μικρή αύξηση 0,4% σε σύγκριση με το περυσινό α΄ εξάμηνο (4,5 εκ. επιβάτες), ενώ η αγορά εσωτερικού υποχώρησε ελαφρά κατά -0,4% (2,8 εκ. επιβάτες). Η οριακή αυτή μεταβολή σημειώθηκε παρά την υποχώρηση που σημείωσαν κατά το αρνητικό β’ τρίμηνο και οι δύο αγορές και κυρίως εκείνη του εσωτερικού. Ως προς την εξέλιξη των διεθνών γεωγραφικών αγορών, σημαντική αύξηση κατέγραψαν η Μέση Ανατολή με +18% και η Ασία με +4%.
Με στόχο τη στήριξη των αεροπορικών εταιρειών στις αναπτυξιακές προσπάθειές τους, η εταιρεία αεροδρομίου έχει «παγώσει» για το 2010 όλες τις αεροναυτιλιακές χρεώσεις της. Επιπλέον, σε συνέχεια των αρνητικών επιδόσεων της κίνησης του β΄ τριμήνου, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προχώρησε στο σχεδιασμό ενός νέου πακέτου αναπτυξιακών κινήτρων:
Α. εποχικό οικονομικό κίνητρο για τις εταιρείες που παρουσιάζουν ανάπτυξη επιβατικής κίνησης, με ισχύ έως και τον Οκτώβριο 2010
Β. πρόσβαση σε νέα διευρυμένη βάση δεδομένων καθώς και πρόσθετα εργαλεία έρευνας, ώστε οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να προωθήσουν τα προϊόντα τους στην ελληνική αγορά πιο άμεσα και αποτελεσματικά
Για την εξέλιξη της κίνησης του πρώτου εξαμήνου και τη συνεργασία του αεροδρομίου με τις αεροπορικές εταιρείες, ο Γενικός Διευθυντής του ΔΑΑ, κ. Γιάννης Παράσχης, δήλωσε: «Η συνολική κίνηση της περιόδου Ιανουαρίου - Ιουνίου συγκρατήθηκε στα επίπεδα του 2009 κυρίως χάρη στην ισχυρή δυναμική του πρώτου τριμήνου, διατηρώντας το αεροδρόμιο μας πάνω από το μέσο όρο των μεγάλων ευρωπαϊκών αεροδρομίων. Ωστόσο, οι πτωτικές τάσεις που ξεκίνησαν το δεύτερο τρίμηνο και οφείλονται κυρίως στην αγορά του εσωτερικού, είναι ενδεικτικές των προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας τη χρονιά που διανύουμε. Ανταποκρινόμενοι στις απαιτήσεις της σημερινής συγκυρίας, στηρίζουμε την αναπτυξιακή προσπάθεια των αεροπορικών εταιρειών, με πνεύμα συνεργασίας, ορθό σχεδιασμό και νέες πρωτοβουλίες.»

ΕΕ :Λιτότητα επ αόριστον

Αρνητικές προβλέψεις για την εξέλιξη της ανάπτυξης στην Ελλάδα εμπεριέχει νέα έκθεση της Κομισιόν που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα. Η ανάπτυξη δεν πρόκειται να επιστρέψει πριν από το τέλος του 2012 θέτοντας μάλιστα ως προϋπόθεση ότι θα εφαρμοσθούν στο ακέραιο όσα ορίζονται στο Μνημόνιο που έχει υπογράψει η ελληνική κυβέρνηση με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ. Στην έκθεση υπογραμμίζεται πως ο πληθωρισμός πρέπει να υποχωρήσει μεσοπρόθεσμα χαμηλότερα από τον μέσο κοινοτικό όρο (1,5%), προκειμένου να ανακτήσει η Ελλάδα γρήγορα ανταγωνιστικότητα τιμών. Προς τον σκοπό αυτό προτείνεται μείωση της εσωτερικής ζήτησης, μέσω της δημοσιονομικής προσαρμογής και των προσπαθειών για μείωση μισθών και συντάξεων, μαζί με τον περιορισμό των δαπανών στην οικονομία. Κατά την Κομισιόν, όλα τα δημοσιονομικά μέτρα έχουν προγραμματισθεί για το διάστημα μέχρι και το 2012, με στόχο το έλλειμμα να περιορισθεί σημαντικά κάτω από το 3% έως το 2014. Για τον τραπεζικό τομέα, η Κομισιόν επισημαίνει πως αυτός αντιμετωπίζει προκλήσεις- κι είναι εκτεθειμένος σε κινδύνους τόσο στο σκέλος της ρευστότητας όσο και του δανεισμού. Σημειώνει, ωστόσο, ότι όλες οι επιδόσεις του κλάδου θα εξαρτηθούν από τη συνολική πορεία της ελληνικής οικονομίας. Στο πλαίσιο αποκατάστασης της ανταγωνιστικότητας, η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δίδει ιδιαίτερη έμφαση «στην προσαρμογή τιμών και μισθών», σημειώνοντας πως οι αποδοχές των Ελλήνων εργαζομένων αυξήθηκαν δυσανάλογα με των άλλων Ευρωπαίων την τελευταία δεκαετία, αλλά και δυσανάλογα με την παραγωγικότητα. Ως εκ τούτου, όπως αναφέρει ρητά, «αντίστοιχα και με τη μείωση των μισθών του δημόσιου τομέα, οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να γίνουν πιο ευέλικτοι ώστε να επιτρέψουν τον περιορισμό του κόστους για μια εκτεταμένη χρονική περίοδο».

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki