Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

ΚΑΛΑΜΑΤΑ:Σκουπίδια στον "αέρα"

Λύσεις στο πρόβλημα της απόθεσης των απορριμμάτων αναζητεί από χθες ο Δήμος Καλαμάτας, αφού οι εκπρόσωποι των κατοίκων των χωριών του Ταϋγέτου κοινοποίησαν τη δικαστική απόφαση για την οριστική διακοπή λειτουργίας της χωματερής στη Μαραθόλακα. Ο Δήμος από την πλευρά του κατέθεσε στο Πρωτοδικείο αίτηση ανακοπής εφαρμογής της απόφασης, η οποία συζητήθηκε σήμερα το πρωί και απερρίφθη από το δικαστήριο. Παράλληλα ο δήμαρχος Καλαμάτας  απηύθυνε έκκληση στους κατοίκους των χωριών του Ταϋγέτου - οι οποίοι σήμερα έχουν αποκείσει συμβολικά το δρόμο που οδηγεί στη χωματερή - να δώσουν πίστωση χρόνου στο Δήμο, προκειμένου να βρει λύση στο πρόβλημα. Ο Σύνδεσμος Διαχείρισης Απορριμμάτων συνεδρίασε εκτάκτως χθες το βράδυ και ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου  πρότεινε να ζητηθεί από το Δήμο Καλαμάτας η παραχώρηση του εργοστασίου λιπασματοποίησης απορριμμάτων, προκειμένου να ξεκινήσει και πάλι η λειτουργία του. Σε ένα όμως τέτοιο ενδεχόμενο αντιδρούν οι κάτοικοι τους Ασπροχώματος και της Δυτικής Παραλίας οι οποίοι χθες πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας και διέκοψαν τη συνεδρίαση του Συνδέσμου χωρίς να ληφθεί απόφαση.

Δεν προχωρά η υπογειοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ στην Αθήνας

investment3Στις καλλένδες πάει το πρόγραμμα υπογειοποίησης των γραμμών του προαστιακού σιδηροδρόμου στην Αθήνα καθώς η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά σε υπεργεια έργα.
Η πρόταση για τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την αναβάθμιση των σημερινών σιδηροδρόμων υπάρχει από παλιά. Πρώτη φορά ενεργοποιήθηκε στην πρόταση των έργων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα σχέδια που παρουσίαζαν οι αρμόδιοι φορείς αναφέρονταν σε εκτεταμένη υπογειοποίηση και δημιουργία πρασίνου διαδρόμου από τον Πειραιά ως το Μενίδι.

Το έργο καθυστέρησε να μπει σε εφαρμογή και επανήλθε το 2000. Με  την πίεση να είναι έτοιμο για τους Ο.Α. του 2004 κρίθηκε ότι δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για υπογειοποίηση και προτάθηκε η επίγεια διαδρομή. Τελικά όμως το σχέδιο ακυρώθηκε από το ΣτΕ για περιβαλλοντικούς λόγους. Η ΕΡΓΟΣΕ ως γνωστόν επανήλθε αργότερα με σχέδια επίγειας διέλευσης. Η ΚΥΑ που ενέκρινε τη σχετική ΜΠΕ έχει ακυρωθεί  ήδη από το Νοέμβριο του 2006 με την Αποφ. του ΣτΕ 3520/17.03.06. Κατά παράβαση της απόφασης του ΣτΕ διατηρούνται κατασκευές που θα έπρεπε να έχουν κατεδαφιστεί  και συνεχίζεται η υλοποίηση έργων που αντιστοιχούν σε προηγούμενες μελέτες.

Η ΕΡΓΟΣΕ έχει προχωρήσει σε νέα ΜΠΕ,  που έχει απορριφθεί από τη Νομαρχία Αθηνών, προβλέπει μερική υπογειοποίηση και η αίτηση ακύρωσης της ΚΥΑ που την ενέκρινε εκκρεμεί ενώπιον του  ΣτΕ.   Αντί της πλήρους υπογειοποίησης 5.200 μέτρων στα όρια του Δήμου της Αθήνας, με αντίστοιχη δημιουργία διαδρόμου ανάσας πράσινου Αθήνας – Πάρνηθας με ποδηλατοδρόμους και πάρκο αναψυχής, υψώνονται τσιμεντένια τοιχία και προτείνονται να ανοιχθούν βαθιά ορύγματα που κόβουν στα δύο την πόλη, προβλέποντας παράλληλα μόνο μερική υπογειοποίηση.

Οι κάτοικοι του 4ου Διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων έχουν προσφύγει στο ΣτΕ, γιατί η εν λόγω ΚΥΑ δε θεραπεύει τα τρωτά σημεία της προηγούμενης μελέτης (σύμφωνα με την Αποφ.  του ΣτΕ 3520/17.03.06). Μέχρι σήμερα, δεν έχουν δοθεί  στο Δήμο και στους κατοίκους από την ΕΡΓΟΣΕ τα σχέδια του υλοποιούμενου έργου, πλην μιας οριζοντιογραφίας. Δεν έχουν δηλαδή ενημερωθεί οι ενδιαφερόμενοι προσηκόντως. Πέρα από αυτό, συνεχίζουν να υλοποιούνται κομμάτια του έργου που ενδεχομένως να κριθούν παράνομα με την απόφαση του ΣτΕ που αναμένεται, ενώ δεν προχωρούν τα έργα υπογειοποίησης που προβλέπει η ΚΥΑ.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ:Σύμβαση για μελέτες

Σύμβαση για την ολοκλήρωση των μελετών των συνδετήριων αξόνων στους δρόμους, Ηράκλειο- Βιάννος και Χουδέτσι- Πύργος, και του οδικού τμήματος Πραιτόρια -Πύργος, υπέγραψε η νομάρχης Ηρακλείου, Βαγγελιώ Σχοιναράκη - Ηλιάκη.
Η μελέτη πρόκειται να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα προκειμένου να εξασφαλιστούν οι απαιτούμενες πιστώσεις για την κατασκευή του έργου. Πρόκειται για αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διευκολυνθεί και να γίνει ασφαλής η κίνηση των οχημάτων στους συγκεκριμένους δρόμους.

ΚΑΡΔΙΤΣΑ:Τα δέκα μεγάλα έργα

Δέκα μεγάλα έργα και παρεμβάσεις  προωθεί ο Δήμος Καρδίτσας
Αναλυτικότερα :

1. Ένταξη της Καρδίτσας στους Μεσογειακούς αγώνες
2. Επίσπευση του έργου του Κλειστού Γυμναστηρίου
Το έργο κατασκευής του Κλειστού Γυμναστηρίου Καρδίτσας έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με 4,9 εκατομμύρια €. Η σύμβαση με τον ανάδοχο, ο οποίος προχωρά τις εργασίες, ανέρχεται σε 8,8 εκατομμύρια €.
3.Έργα στο Δημοτικό Στάδιο
Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται το έργο της μεταλλικής κερκίδας στο πέταλο του Δημοτικού Σταδίου.
4. Αποδέσμευση των στρατοπέδων
Οι εκτάσεις των στρατοπέδων «ΛΟΥΜΑΚΗ» και «ΚΙΟΥΣΗ» που βρίσκονται στην πόλη της Καρδίτσας συμπεριλαμβάνονται στον πίνακα των στρατιωτικών ακινήτων, για τις οποίες ακολουθούνται οι διαδικασίες του νόμου 2745. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στον προαναφερόμενο νόμο και σε συνεργασία με το Δήμο Καρδίτσας το σύνολο του υπέρ Τ.ΕΘ.Α. ποσοστό από την πολεοδόμηση των δύο στρατιωτικών ακινήτων μεταφέρεται στο στρατόπεδο «ΚΙΟΥΣΗ», ενώ ο Δήμος Καρδίτσας περιλαμβάνει το σύνολο της έκτασης του στρατοπέδου «ΛΟΥΜΑΚΗ».
5. Προωθείται η επέκταση της Σχολής Αστυφυλάκων
6. Κατασκευή Αστυνομικού Μεγάρου
7. Αποκαθίσταται ο ΧΑΔΑ στη θέση «Ξηραύλακας»
Στις 9/2/2010 δημοπρατείται το έργο της αποκατάστασης του ΧΑΔΑ στη θέση «Ξηραύλακας» προϋπολογισμού 475.000 ευρώ. Έτσι χώρος όπου λειτούργησε η τελευταία μεγάλη χωματερή του Δήμου θα αποκατασταθεί πλήρως.
8. Δημοπρατούνται πολεοδομικές μελέτες
Στις 9/2/2010 και στις 9/3/2010 δημοπρατούνται οι Μελέτες κτηματογράφησης – πολεοδόμησης για τις εκτός σχεδίου περιοχές των συνοικιών Φαναρίου, Αγ. Νικολάου και Καμινάδων (με τις οποίες ολοκληρώνεται η πολεοδόμηση όλων των περιοχών της πόλης ως τους Περιφερειακούς), συνολικού προϋπολογισμού 1.320.000 ευρώ, ενώ  ολοκληρώθηκαν οι πράξεις εφαρμογής θυλάκων Αγ. Μηνά, Αγ. Νικολάου και Καμινάδων.
9. Έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας
Α. Ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου στην πόλη της Καρδίτσας
Β. Ενεργοποίηση του άξονα 4 του Ε.Π. Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας – Ηπείρου 2007-2013
Γ. Έργα αντιπλημμυρικής προστασίας: Ο Δήμος Καρδίτσας επιδιώκει την ένταξη έργων αντιπλημμυρικής προστασίας που αφορούν την κατασκευή συλλεκτήρων αποχέτευσης ομβρίων συνολικού μήκους 5.260 μ. στα τοπικά διαμερίσματα Αγιοπηγή, Αρτεσιανό, Παλαιοκκλήσι και Ρούσσο.
Δ. Παραχώρηση δημόσιας έκτασης στη θέση «Τσιφλικάκι» για την κατασκευή σχολικών και αθλητικών υποδομών καθώς επίσης και τις Καπναποθήκες στην Καρδιτσομαγούλα σε συνεργασία με το Επιμελητήριο
10. Λειτουργία Κλινικών Κτηνιατρικής Σχολής

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ:Οι καθυστερήσεις ανεβάζουν το κόστος στο ΜΕΤΡΟ

Θα προχωρήσουν οι μετροπόντικές στο ΜΕΤΡΟ της Θεσσαλονίκης αλλά τα οικονομικά προβλήματα που προκάλεσαν την αντίδραση της κοινοπραξίας εξακολουθούν  να παραμένουν και να απειλούν.Σύμφωνα με  πληροφορίες η κοινοπραξία AIASA, που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης,  έχει προς διευθέτηση 53 διαφωνίες οικονομικής υφής, οι οποίες ξεπερνούν συνολικά τα 150 εκατ. ευρώ, και ακόμη δεν έχουν συζητηθεί στο αρμόδιο Συμβούλιο Εργων του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, αλλά εκκρεμούν στα δικαστήρια προς διευθέτηση.
Μεγάλο  πρόβλημα εξελλίσεται και το αργούν δυναμικό όπως για παράδειγμα μηχανήματα ορισμένα απο τα οποία δεν χρησιμοποιούνται λόγω καθυστερήσεων .Σημειώνεται ότι , η κοινοπραξία διατηρεί στη Θεσσαλονίκη ένα ανθρώπινο δυναμικό που αποτελείται από 300 άτομα, επιστημονικό και διοικητικό προσωπικό. Το προσωπικό αυτό θα έπρεπε να κάνει έργο τζίρου 20-22 εκατ. ευρώ το μήνα, αλλά λόγω των καθυστερήσεων το έργο που πραγματοποιείται ανέρχεται σε 7-8 εκατ. ευρώ το μήνα.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki