Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

ΕΛΕΥΣΙΝΑ:Απο την "πράσινη' ανάπτυξη στην περιβαντολλογική απαξίωση

Κορυφώνεται η αντιπαράθεση που έχει ξεσπάσει μεταξύ του δήμου Ελευσίνας και την ΔΕΗ και την Χαλυβδουργική με αφορμή την κατασκευή της γιγαντιαίας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στο χώρο της Χαλυβουργικής. Ο δήμος υποστηρίζει ότι η πρόσθετη ρύπανση που θα προκύψει σε οξείδια του αζώτου και όζον ισοδυναμεί  προς την κυκλοφορία 1,8 εκατ. οχημάτων ημερησίως γενιάς 2000 (Euro 3) ή 3,4 εκατ. οχήματα ημερησίως γενιάς 2005 (Euro 4), με διαδρομή 20 χλμ το καθένα στην περιοχή μας. Όπως μάλιστα αναφέρεται σε επιστολή που εστάλη στον υφυπουργό Περιβάλοντος "Η δραστηριότητα αυτή έχει στόχο την πώληση ρεύματος στην Ιταλία και στην υποκατάσταση της ΔΕΗ Κερατσινίου και κατά συνέπεια δεν είναι κοινωφελές έργο, αλλά είναι έργο επιχειρηματικό το οποίο θίγει και την ανταγωνιστικότητα στην εμπορία ρεύματος." Τόσο ο δήμος όσο και η νομαρχία Δυτικής Αττικής έχουν προσφύγει στο ΣτΕ καθώς και η πολεοδόμηση των περιοχών Χαλυβουργικής και Στρίφι θέτουν ανυπέρβλητα εμπόδια τόσο στην εγκατάσταση της μονάδας όσο και στην δίοδο του Φυσικού Αερίου.
Πάντως , απο την πλευρά κορυφαίων παραγόντων της τοπικής και της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης επισημαίνεται ότι η λειτουργία του εργοαστασίου θα προκαλέσει τεράστια ατμοσφαιρική ρύπανση καθώς :
-   θα δημιουργήσουν έναν μόνιμο κώνο καυσαερίων 4,5 εκατ. κυβικών μέτρων την ώρα πάνω από την Ελευσίνα και το Θριάσιο Πεδίο.
-   Ο κώνος των καυσαερίων θα περιέχει 2.000 τόνους το χρόνο περίπου οξείδια του αζώτου και θα οδηγήσει σε βέβαιη υπέρβαση των ορίων ποιότητας, σύμφωνα με τους επιστημονικούς υπολογισμούς και τα μοντέλα ρύπανσης.
-   θα οδηγήσουν σε βέβαιη αύξηση του όζοντος σε όλη την περιοχή της Πρωτεύουσας, διότι  έχει αποδειχτεί ότι η ρύπανση της περιοχής μας με δύο μηχανισμούς μεταφέρεται στο Λεκανοπέδιο Αθηνών.
-   θα οδηγήσουν σε εκπομπή 1,8 εκ. τόνους το χρόνο διοξειδίου του άνθρακα (αέριο του θερμοκηπίου), ποσότητα 10-πλάσια από τα σημερινά δικαιώματα της εταιρείας.
-   θα οδηγήσουν συνολικά σε ρύπανση της ατμόσφαιρας ισοδύναμης προς την κυκλοφορία 1,8 εκατ. οχημάτων ημερησίως γενιάς 2000 (Euro 3) ή 3,4 εκατ. οχήματα ημερησίως γενιάς 2005 (Euro 4), με διαδρομή 20 χλμ το καθένα στην περιοχή μας.
-  Θα προσθέσουν νέες ποσότητες στερεών αποβλήτων, ενώ ακόμα δεν έχει βρεθεί λύση για τα υπάρχοντα στερεά απόβλητα της εταιρείας, τα οποία παράνομα χρησιμοποιούνται σε επιχωματώσεις. Η Ελλάδα έχει καταδικαστεί από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (υπόθεση  C-163/03) για την περίπτωση των επιχωματώσεων με απόβλητα της Χαλυβουργικής.
-   Θα ρυπάνουν τουλάχιστον θερμικά τον Κόλπο της Ελευσίνας, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί θαλάσσια “ευαίσθητη περιοχή”.
-Οι μονάδες θα κατασκευαστούν στις επιχωματώσεις των 500 στρ. θάλασσας που σκανδαλωδώς απέκτησε το 1974 η εταιρεία και των 150 επί πλέον στρ. του Δημοσίου που έχει παράνομα επιχωματώσει.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ:Ληφτινγκ σε δρόμους

Υπεγράφησαν από τον Δήμαρχο Ηρακλείου  και τους εκπροσώπους των αναδόχων εταιρειών οι συμβάσεις για τα έργα :
1. Τσιμεντοστρώσεις δρόμων Δήμου Ηρακλείου και Τοπικών Διαμερισμάτων.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 300.876,16 € και χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους του Δήμου Ηρακλείου και ο φορέας υλοποίησης είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων του Δήμου.Πιο συγκεκριμένα, το έργο αυτό αφορά :
Τσιμεντοστρώσεις δρόμων διαφορών περιοχών της πόλης τους Ηρακλείου αλλά και των Τοπικών Διαμερισμάτων του Δήμου .
2. Φρεζαρίσματα δρόμων του Δήμου Ηρακλείου.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 371.741,16 € και χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους του Δήμου Ηρακλείου και ο φορέας υλοποίησης είναι η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων του Δήμου.Πιο συγκεκριμένα το έργο αφορά  φρεζαρίσματα υφιστάμενων δρόμων διάφορων περιοχών εντός της πόλης που έχουν υποστεί φθορές και θα αντικατασταθούν στη συνέχεια με νέα ασφαλτικά.
Τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί εντός 250 ημερών από την ημέρα υπογραφής των συμβάσεων.

Διεθνές συνέδριο για την εξοικονόμηση ενέργειας

Η Διεθνής Ενωσις Ιδιοκτητών Ακινήτων (UIPI)  διοργανώνει στις 25.3.2010 στις   Βρυξέλλες διεθνή ημερίδα με θέμα: "Η εφαρμογή της Οδηγίας για την Εξοικονόμηση Ενέργειας στα Κτίρια: Πρακτικές, Κίνητρα, Αποτελέσματα". Στην εκδήλωση που θα διεξαχθεί στα πλαίσια της "Ευρωπαικής Εβδομάδας Ενέργειας 2010" ομιλητές θα είναι ο Ελληνας Ευρωβουλευτής κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, η Διευθύντρια Εξοικονόμησης Ενέργειας στα Κτίρια της Ευρωπαικής Επιτροπής κα Liisa Pirjo-Koskimaki  και άλλοι κοινοτικοί αξιωματούχοι, καθώς και σύνεδροι από όλες τις ευρωπαικές χώρες. Στην εκδήλωση συμμετέχει και ο τεχνικός σύμβουλος της ΠΟΜΙΔΑ και της UIPI κ. Σταμάτης Περδίος. Τις εργασίες της εκδήλωσης, που είναι από τις πλέον ενδιαφέρουσες της όλης πανευρωπαϊκής διοργάνωσης της Ευρωπαικής Επιτροπής θα διευθύνει ο πρόεδρος της UIPI κ. Στράτος Παραδιάς, όπως και πέρυσι

Πολεοδομικές ιστορίες τρέλλας...

sfyri-dikastiΠληθαίνουν οι περιπτώσεις των ιδιοκτητών νόμιμων οικοδομών που κινδυνεύουν να βρεθούν με αυθαίρετα και να πληρώσουν ακριβά χωρίς να φέρουν την παραμικρή ευθύνη για παραλείψεις και λάθη της πολιτείας .
Ακόμα και ολόκληροι οικισμοί βγαίνουν αυθαίρετοι, αντιμετωπίζοντας, θεωρητικά τουλάχιστον, να «σαρωθούν» από τις μπουλντόζες των υπηρεσιών κατεδάφισης. Και φυσικά οι ιδιοκτήτες των κτισμάτων να κληθούν να καταβάλουν πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης. Ήδη χάνουν το δικαίωμα να μεταβιβάσουν το ακίνητό τους, είτε σε τρίτο, είτε στα παιδιά τους. Τα αυθαίρετα, σύμφωνα με το νόμο δεν μεταβιβάζονται.
Και βεβαίως «πάει περίπατο κάθε σκέψη για περαιτέρω αξιοποίησή τους.Πιό γνωστή η πρόσφατη εγκύκλιος για τα "τυφλά" οικόπεδα που χιλιάδες ιδιοκτήτες οικημάτων που κτίστηκαν με νόμιμη άδεια κινδυνεψαν να χάσουν τις περιουσίες τους καθώς τα σπίτια τους ούτε λίγο ούτε πολύ χαρακτηρίζονταν αυθαίρετα. Έπρεπε να ξεσηκωθεί ο κόσμος και να βγεί νέα εγκύκλιος για να αντιμετωπίσει αυτόν το παραλογισμό. Για όσους γνωρίζουν εξίσουν μεγάλη αναστάτωση είχε προκληθεί πριν λίγα χρόνια στον οικισμό του Αγίου Στεφάνου. Τι είχε συμβεί; Μετά από προσφυγή κατοίκου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η περιοχή στην οποία έχουν κτιστεί με νόμιμες οικοδομικές άδειες αρκετές κατοικίες, θεωρείται δάσος και οτιδήποτε υφίσταται μέσα σ’ αυτήν (την περιοχή) είναι παράνομο.
Το συγκεκριμένο τμήμα βρίσκεται εντός ορίου οικισμού υφιστάμενου πριν από το 1923 και σύμφωνα με ό,τι ισχύει δεν είναι δασική έκταση. Αυτό έκανε δεκτό και το δασαρχείο δίδοντας τις σχετικές βεβαιώσεις με τις οποίες εν συνεχεία προχωρούσε η έκδοση οικοδομικών αδειών.
Η περιοχή πριν από χρόνια κάηκε. Ένα χρόνο μετά την πυρκαγιά κηρύχτηκε... αναδασωτέα. Απόφαση, όμως που δεν «κυκλοφόρησε» ευρέως. Τουλάχιστον στις κατώτερες υπηρεσίες. Άδειες εξακολουθούσαν να εκδίδονται. Προϊόντος του χρόνου, όμως εντοπίστηκε, αυτή η «μαύρη τρύπα» στην οικιστική επέκταση της περιοχής και η εξέλιξη ήταν μάλλον αναμενόμενη. Από το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο ανατράπηκε το «στάτους κβο» και ήρθαν τα πάνω-κάτω. Οι οικοδομές, αν και είχαν χτιστεί νόμιμα, βρίσκονται στον «αέρα». Θεωρούνται αυθαίρετες με όλες τις συνέπειες που αντιμετωπίζει κάποιος που χτίζει παράνομα.

Και στα Μεσόγεια
Η περίπτωση του Αγίου Στεφάνου δεν ήταν η μοναδική. Ανάλογα προβλήματα εμφανίστηκαν στο παρελθόν  στα Μεσόγεια, αλλά και στη Λαυρεωτική. Γιαπιά κινδυνεύουν να μείνουν χιλιάδες οικοδομές και ισάριθμοι πολίτες να βρεθούν σε κατάσταση οριακής δοκιμασίας στις δυο περιοχές στις οποίες εφαρμόστηκαν Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου. Αφορμή γι’ αυτό η  κατάργηση ή στην καλύτερη περίπτωση η παράταση μόνο για λίγους μήνες, της ανανέωσης των οικοδομικών αδειών που έληγαν μετά τη θεσμοθέτηση των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ).
Στην περιοχή την περίοδο αυτή παρέμειανν ημιτελείς καθώς  αν οι ιδιοκτήτες τους τολμολμούσαν να βάλουν έστω και ένα τούβλο κινδύνευαν  να βρεθούν στο εδώλιο του κατηγορούμενο για αυθαίρετη κατασκευή.

ΚΙΜΩΛΟΣ:Κόντρα για τα αρχαία

Ένας πρωτότυπος πόλεμος μεταξύ της κοινότητας και του υπουργείου Πολιτισμού έχει ξεσπάσει στην Κίμωλο. Αφορμή τα αρχαιολογικά ευρύματα που εικάζεται ότι τα ανασυρθούν απο τη θάλασα και τα οποία διεκδικέι να εκθέσει στο μουσείο του νησιού η Κονότητα. Όλα ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2009 στο θαλάσσιο χώρο της νήσου Πολύαιγος, όπου πραγματοποιήθηκε από κλιμάκιο της Εφορείας Ενάλιων Αρχαιοτήτων υποθαλάσσια προκαταρκτική έρευνα και εντοπίστηκε ναυάγιο χρονολογούμενο από τα τέλη του 5ου έως και το πρώτο μισό του 4ου π.Χ. αιώνα, όπως συνάγεται από την τυπολογική ανάλυση των τεσσάρων (4) ανελκυσθέντων αμφορέων.

Μολονότι το σημαντικό αυτό εύρημα, το οποίο σύμφωνα με την Εφορεία Ενάλιων Αρχαιοτήτων ρίχνει νέο φως στη μελέτη των θαλάσσιων εμπορικών δρόμων της κλασσικής περιόδου και τη διακίνηση των εμπορευμάτων στη νοτιοδυτική περιφέρεια των Κυκλάδων, είχε υποδειχθεί από σπογγαλιείς  το 2004, η Κοινότητα Κιμώλου, στης οποίας τα διοικητικά όρια ευρέθη το ναυάγιο, διαμαρτύρεται ότι ενημερώθηκε για τη διεξαχθείσα έρευνα από  δημοσιεύματα του  Τύπου. Σύμφωνα με αυτά και με το από 26-1-2010 Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Πολιτισμού, βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικασίες για την κήρυξη της θαλάσσιας περιοχής ως ενάλιου αρχαιολογικού χώρου, ενώ μέσα στο 2010 προγραμματίζεται η συνέχιση της υποβρύχιας έρευνας. Στο σημείο αυτό παρεμβαίνει και η κοινότητα του νησιού που υποστηρίζει ότι έχει έννομο και ηθικό δικαίωμα  να εκθέσει τα ευρήματα στο αρχαιολογικό μουσείο του νησιού.


ΠΗΓΗ: ΒΟΥΛΗ (Θ.Δρίτσας, Τ.Κουράκης, Γρ.Ψαριανος)

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki