Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης

Διασύνδεση της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα, με υποβρύχιο καλώδιο, ανήγγειλε η Υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, μιλώντας στο 4ο Εθνικό Συνέδριο για τις Ανανεώσιμες Πηγές που διοργανώνει το Πολυτεχνείο.
Το έργο συζητείται από τη δεκαετία του ’80 αλλά δεν έχει υλοποιηθεί λόγω κόστους και αντιδράσεων. Τώρα, εντάσσεται στο γενικό σχέδιο κατασκευής του Μεσογειακού δακτυλίου ηλεκτρισμού που θα βοηθήσει ουσιαστικά στην ενσωμάτωση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην Ευρώπη. Για το ελληνικό σύστημα η διασύνδεση των νησιών θα σημάνει σημαντική εξοικονόμηση καθώς σήμερα η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στηρίζεται στη λειτουργία ακριβών και ρυπογόνων τοπικών πετρελαϊκών σταθμών ενώ το αιολικό και ηλιακό δυναμικό παραμένει ουσιαστικά ανεκμετάλλευτο.
Η κα Μπιρμπίλη αναφέρθηκε ακόμη στο ζήτημα της κοινωνικής αποδοχής των επενδύσεων σε ΑΠΕ, επισημαίνοντας ότι "Δεν μας τιμά, σε θεωρητικό επίπεδο να είμαστε υπέρ των ΑΠΕ και της πράσινης ανάπτυξης, και στην πράξη μέρος της διαδικασίας αδειοδότησης ενός έργου να είναι και η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας».

Η κρίση φρενάρει και τις αναπλάσεις

Αναπλάσεις υπερηλικων κτιρίων, ενοποιήσεις ακάλυπτων χώρων αλλά και αποσύρσεις κτιρίων περιλαμβάνονται στο πακέτο των μέτρων που εξετάζει ο Οργανισμός για το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας . Σύμφωνα με πληροφορίες οι τελικές προτάσεις θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι το φθινόπωρο , όταν εκτιμάται ότι και θα δημοσιοποηθούν. Οι ίδιες πληροφορίες φέρουν ότι θα αποσυρθεί οριστικά το σχέδιο για την πεζοδρόμηση της Αθηνάς . Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση αυτή που είχε προωθηθεί από τον Δήμο της Αθήνας και την προηγούμενη διοίκηση της ΕΧΑΕ είχε συναντήσει καθολικές αντιδράσεις από τον εμπορικό κόσμο. Προς το παρόν οι παρεμβάσεις που θα αφορούν στη πεζοδρόμηση της Ολγας , ως συνέχεια των πεζοδρομήσεων που ξεκινούν από τον Κεραμεικό και καταλληγουν στην Αμαλίας ( Δ . Αρεοπαγίτου)· Από την άλλη πλευρά αν και οι προθέσεις είναι να υπάρξει ένας σχεδιασμός που δεκαετούς διάρκειας εν τούτοις διατυπώνονται αρκετές επιφυλάξεις εξαιτίας της δημοσιονομικής κατάστασης. Ήδη ο περιορισμός του προγράματος δημοσίων επενδύσεων κατα 1 δις ευρώ την διετία 2010-2011 σίγουρα θα επηρεάσει την υλοποίηση των όποιων έργων ανακοινωθούν.

Οργιο αυθαιρεσίας στο Κηφισό

Η μεγάλη αύξηση του πληθυσμού της πρωτεύουσας τις τελευταίες δεκαετίες σε συνδυασμό με τη μεταβολή των χρήσεων γης –αύξηση αστικού χώρου, μείωση δασικών εκτάσεων– οδήγησαν στο κλείσιμο 500 περίπου χιλιομέτρων ρεμάτων. Ο Κηφισός και ιδιαίτερα οι Ζώνες Προστασίας είναι ιδιαίτερη σημασίας για το λεκανοπέδιο της Αθήνας καθώς συνδέουν το περιαστικό πράσινο (Πάρνηθα και Πεντέλη) με το πυκνά δομημένο οικιστικό συγκρότημα της πρωτεύουσας ωφελώντας το κλίμα της με ευεργετικά ρεύματα αέρα και με μείωση των υψηλών θερμοκρασιών. Η εικόνα ωστόσο που παρουσιάζει σήμερα ο Κηφισός ποταμός με τις διαρκείς καταπατήσεις και τις αυθαιρεσίες (κατασκευές και επιχωματώσεις στην κοίτη του ποταμού) είναι λυπηρή. Η κατάσταση δεν πρόκειται όμως να αλλάξει όσο ο Φορέας Διαχείρισης και Ανάπλασης του Κηφισού ποταμού δεν διαθέτει τα μέσα για να επιτελέσει το έργο του. Συγκριμένα, ο «Φορέας Διαχείρισης και Ανάπλασης του Κηφισού της Αττικής και των παραχειμάρρων» (ΦΔΑΚ) ιδρύθηκε το 2002 με Προεδρικό Διάταγμα και με σκοπό την εφαρμογή του Π.Δ. του 1994 και τον συντονισμό όλων των συναρμόδιων Υπουργείων για την προστασία και διαχείρισή του. Αρμοδιότητα του εν λόγω Φορέα σύμφωνα με το Π.Δ. είναι η χαρτογράφηση όλων των καταπατημένων περιοχών και η καταγγελία παραβάσεων στους αρμόδιους φορείς. Επίσης, η σύνταξη περιβαλλοντικής μελέτης που να προβλέπει την κατασκευή έργων υποδομής για τη φύλαξη των προστατευμένων περιοχών και τη συντήρηση του ποταμού με έργα αποκατάστασης της χλωρίδας και της πανίδας. Να σημειωθεί ότι ο Φορέας έλαβε το 2009 χρηματοδότηση, ύψους 1.000.000 ευρώ, από τα επιχειρησιακά προγράμματα περιβάλλοντος και στο τεχνικό δελτίο των έργων προβλεπόταν: η σύνταξη γενικής περιβαλλοντικής μελέτης και ο σχεδιασμός και η υλοποίηση προγράμματος μετρήσεων ρύπανσης. Σήμερα όμως ο Φορέας βρίσκεται σε πλήρη εγκατάλειψη και χωρίς προσωπικό καθώς από τις αρχές του έτους με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου απολύθηκαν και οι 10 εργαζόμενοι που τον στελέχωναν με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υλοποιήσει το περιβαλλοντικό έργο που έχει αναλάβει. Παράλληλα, οι ρυπογόνες επιχειρήσεις και βιοτεχνίες που έπρεπε να έχουν απομακρυνθεί από τις όχθες του Κηφισού εδώ και χρόνια, όχι μόνον παρέμειναν αλλά και χρησιμοποιούν το ποτάμι ως «χωματερή».

Ανοίγουν τα Τέμπη οριστικά

Ανοίγουν οριστικά τα Τέμπη από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής προς Σάββατο 8 Μαίου (μεθαύριο), ανακοίνωσε σήμερα η Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου. Σύμφωνα με την εταιρία οι εργασίες προστασίας των πρανών από τις βροχοπτώσεις ολοκληρώθηκαν με επιτυχία, νωρίτερα από το αρχικά προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα.
Οι εργασίας διήρκησαν επί 14 εβδομάδες στη διάρκεια των οποίων 40 εξειδικευμένοι αλπινιστές απομάκρυναν πάνω από 2000 τον. βράχων, εγκατέστησαν 2,8 χλμ. φρακτών, 5.000 τ.μ. διχτύων, και πάνω από 500 μεμονωμένα αγκύρια βράχων μήκους 6 – 8 μέτρων.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών θα λειτουργήσουν όλοι οι σταθμοί διοδίων του αυτοκινητοδρόμου Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί). Για τα ΙΧ το κόστος διέλευσης θα είναι: στην Πελασγία 2,4 ευρώ, στο Μοσχοχώρι 2,7 ευρώ, στον πλευρικό Γυρτώνης 0,5 ευρώ, στον πλευρικό Μακρυχωρίου 0,8 ευρώ, στο Μακρυχώρι 1 ευρώ, στον Πυργετό 2,2 ευρώ,, στη Λεπτοκαρυά 2,8 ευρώ. Στο Κλειδί η διέλευση θα γίνεται χωρίς χρέωση.

Τα μέτρα για την Αθήνα

Αναπλάσεις υπερηλικων κτιρίων, ενοποιήσεις ακάλυπτων χώρων αλλά και αποσύρσεις κτιρίων περιλαμβάνονται στο πακέτο των μέτρων που εξετάζει ο Οργανισμός για το ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας . Σύμφωνα με πληροφορίες οι τελικές προτάσεις θα έχουν διαμορφωθεί μέχρι το φθινόπωρο , όταν εκτιμάται ότι και θα δημοσιοποηθούν. Οι ίδιες πληροφορίες φέρουν ότι θα αποσυρθεί οριστικά το σχέδιο για την πεζοδρόμηση της Αθηνάς . Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση αυτή που είχε προωθηθεί από τον Δήμο της Αθήνας και την προηγούμενη διοίκηση της ΕΧΑΕ είχε συναντήσει καθολικές αντιδράσεις από τον εμπορικό κόσμο.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki