Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Ημιυπαίθριοι: Στα 1000 ευρώ αμοιβή μηχανικού και υπόλοιπα...

Με τις ευλογίες του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «κλείδωσε» στα 1.000 ευρώ ανά ιδιοκτησία η ελάχιστη αμοιβή των μηχανικών και η  δήλωση των ημιυπαίθριων. Το υπουργείο εξέδωσε σήμερα νέα εγκύκλιο για το θέμα των ημιυπαίθριων και μαζί με την εγκύκλιο κοινοποίησε στις Πολεοδομίες το έγγραφο του ΤΕΕ, με ημερομηνία 31 Μαίου, που καθορίζει την ελάχιστη αμοιβή. Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι ποια θα είναι η ανταπόκριση των ιδιοκτητών ημιυπαίθριων μετά από όλα αυτά.
Η εγκύκλιος αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε διαδικαστικά θέματα των αιτήσεων, διευκρινήσεις σχετικά με τους χώρους της οικίας και πώς υπολογίζονται και για τα χρονικά περιθώρια για την υποβολή των δικαιολογητικών.
Σε ότι αφορά στη διαδικασία πληρωμής παραβόλων και προστίμων από τους πολίτες που θέλουν να ενταχθούν στη ρύθμιση, διευκρινίζει τα εξής:
-Τα παράβολα καταβάλλονται στις ΔΟΥ όλης της χώρας, στον κωδικό 3741.
-Σχετικά με τις αμοιβές των μηχανικών του ΤΕΕ η πληρωμή τους γίνεται στην Εθνική Τράπεζα.
-Η καταβολή των προστίμων γίνεται σε όλες τις τράπεζες που έχουν αποδεχθεί την πρόσκληση του ΥΠΕΚΑ και συμμετέχουν στη διαδικασία είσπραξης "Ειδικού Προστίμου Διατήρησης Ρυθμιζόμενων Χώρων".
Ειδικά για τις τράπεζες, σημειώνεται ότι θα ενεργοποιήσουν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία είσπραξης του προστίμου και θα δέχονται πολίτες για τις σχετικές συναλλαγές από τις 12 Ιουλίου 2010 και μετά. Αυτό, όμως, δεν εμποδίζει τους ενδιαφερόμενους πολίτες να αρχίσουν από τώρα τις διαδικασίες ένταξης στη ρύθμιση και την προεργασία για όλα τα προηγούμενα βήματα μέχρι να φτάσουν στην πληρωμή του προστίμου στις τράπεζες.
Συνημμένα το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου και το έγγραφο του ΤΕΕ για τις αμοιβές των μηχανικών.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ : Οι προτάσεις για τα αυθαίρετα

Προτάσεις για τις ρυθμίσεις της αυθαίρετης δόμησης προτείνει ο δήμος Ηρακλείου. Όπως επισημαίνεται η εκτός σχεδίου δόμηση:

-Έχει επί χρόνια κακοποιήσει το φυσικό και δομημένο περιβάλλον της πόλης με σοβαρές επιπτώσεις στον κοινωνικό διαχωρισμό και στη διαμόρφωση του πολιτιστικού επιπέδου της νέας γενιάς.

-Εμποδίζει πολιτεία και Τοπική Αυτοδιοίκηση στην εφαρμογή της Συνταγματικής επιταγής που αφορά στη βιωσιμότητα του φυσικού περιβάλλοντος (περιβαλλοντική αειφορία), αλλά και στην ικανοποίηση των κοινωνικών αναγκών των πολιτών (κοινωνική αειφορία).

-Εμποδίζει το Δήμο να λάβει μέτρα για την πολιτική προστασία ευπαθών περιοχών από θεομηνίες, για διανοίξεις νέων δρόμων, για διαμόρφωση κοινοχρήστων χώρων , για εξασφάλιση κοινωνικών υποδομών κ.λ.π., για παρεμβάσεις δηλαδή αυτονόητες, επιβεβλημένες και εφικτές.

-Έχει οδηγήσει σε δημιουργία κοινωνικών κινήσεων που έχουν πάρει συγκρουσιακά χαρακτηριστικά, φέρνοντας τους πολίτες σε άμεση αντιπαράθεση με το κράτος.

Ο Δημοτική Αρχή Ηρακλείου, θεωρώντας ότι :

-Αποτελεί Συνταγματική υποχρέωση της πολιτείας να παρέχει επαρκείς εκτάσεις πολεοδομημένης γης στους πολίτες για να καλύπτει τις συνεχώς αυξανόμενες οικιστικές τους ανάγκες.

-Η μη επέκταση του Σχεδίου πόλης στο Ηράκλειο επί τριάντα σχεδόν χρόνια (1958-1983) και η έλλειψη οποιασδήποτε προοπτικής προς την κατεύθυνση αυτή μέχρι την έκδοση του Νόμου 1337/83, κατέστησε μονόδρομο για τους Δημότες τη στροφή προς την εκτός σχεδίου δόμηση, ως μόνη διέξοδο του στεγαστικού τους προβλήματος, αφού η πολιτεία επί δεκαετίες «έκλεινε τα μάτια» στο εκρηκτικό οικιστικό πρόβλημα της πόλης.

-Έχουν διαφοροποιηθεί πλήρως οι συνθήκες στα οικιστικά δεδομένα, αφού οι περιοχές αυθαιρέτων στην πλειοψηφία τους πλέον, είναι ενταγμένες ή πρόκειται να ενταχθούν σε εγκεκριμένο Ρυμοτομικό

ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ :

1. ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 23 ΤΟΥ Γ.Ο.Κ. ’85 [ Ν. 1577/85 ]

α. Τα κτίσματα που έχουν αποδεδειγμένα κατασκευαστεί προ του 2000 (η απόδειξη να προκύπτει είτε από έκθεση αυτοψίας της Πολεοδομικής Υπηρεσίας, ή από καταστάσεις Ι.Κ.Α ή από οποιοδήποτε αποδεικτικό στοιχείο ΔΕΥΑΗ – ΔΕΗ κ.λ.π) και πριν την ένταξη της περιοχής στην οποία βρίσκονται στο Σχέδιο Πόλης, να θεωρούνται νομίμως υφιστάμενα και μη κατεδαφιστέα, εφ’ όσον δεν εμπίπτουν στις διατάξεις περί προστασίας των δασικών εκτάσεων, των αρχαιολογικών και ιστορικών τόπων, αιγιαλού και παραλίας και Κοινόχρηστων Χώρων και δεν αντίκεινται στις χρήσεις γης της περιοχής που ισχύουν σήμερα .

β. Για την αντιμετώπιση της περίπτωσης των παραπάνω κτισμάτων να ληφθεί σοβαρά υπόψη η κοινωνική διάσταση του θέματος και να πληρωθεί μόνο, «εφάπαξ» πρόστιμο ανέγερσης, χωρίς προσαυξήσεις και χωρίς πρόστιμο διατήρησης από την κατασκευή τους μέχρι σήμερα. Άλλωστε στα προ της 31-1-1983 κτίσματα, δεν επιβαλλόταν πρόστιμο διατήρησης μέχρι την έκδοση των ΚΥΑ 9726 & 9732 / 27-02-2004. Με το να επιβάλλεται σήμερα πρόστιμο διατήρησης, καθιερώνεται από την πολιτεία, άνιση μεταχείριση στον τρόπο αντιμετώπισης των πολιτών για την ίδια ακριβώς παράβαση. Παράλληλα πρέπει να υπάρξει τροποποίηση του άρθρου 8 παρ.5 του Ν.1512/85 (ΦΕΚ 4/Α/11-1-1985) περί « τροποποίησης και συμπλήρωσης Πολεοδομικών Διατάξεων κ.λ.π.» για να περιληφθούν στις ρυθμίσεις αυτές και τα στερούμενα άδειας κτίσματα που σήμερα βρίσκονται ή θα βρεθούν εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, όταν εγκριθούν τα ρυμοτομικά σχέδια των Πολεοδομικών Ενοτήτων που προβλέπονται από το Γ.Π.Σ. Επειδή έχουν περάσει αρκετά χρόνια από την ένταξη στο Σχέδιο Πόλης των περιοχών στις οποίες βρίσκονται κτίσματα στερούμενα αδείας, είναι απολύτως λογικό να θεωρηθεί ότι αυτά πληρούν τους όρους για την έκδοση βεβαιώσεων του έτους κατασκευής τους, από τους αρμόδιους φορείς, αφού παρόμοιες βεβαιώσεις δίδονται , για τα προ του 1923 και προ του 1955 κτίσματα. Μετά την εξέταση των παραπάνω προϋποθέσεων , θα δίδεται η σχετική βεβαίωση από την αρμόδια Υπηρεσία.

ΔΗΜΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 24 ΤΟΥ Γ.Ο.Κ [ Ν. 1577/85 ]

Επειδή στο Ηράκλειο τα περισσότερα αυθαίρετα είναι χτισμένα σε εξ αδιανεμήτου τεμάχια ευρύτερων οικοπέδων, εκείνα που δηλώνονται στον τίτλο τους σε καθορισμένο χώρο μέσα στο οικόπεδο (συγκεκριμένα όρια), προτείνεται να θεωρηθούν αυτοτελείς ιδιοκτησίες, λόγω παρέλευσης 20ετίας από την απόκτησή τους (δικαίωμα χρησικτησίας) και επομένως να λαμβάνονται αυτά ως κατά παρέκκλιση άρτια (εφ’ όσον τηρούνται οι προϋποθέσεις των παρεκκλίσεων των Ρυμοτομικών Σχεδίων). Όπως είναι γνωστό, ο Ν. 690/48 είχε ατονήσει κατά τη δεκαετία 1968-1977 , όπου επανήλθε λόγω του Ν. 651/77. Οι παραπάνω προτεινόμενες ρυθμίσεις , έχουν πλήρη αλληλεξάρτηση. Η παράνομη κατάτμηση δημιούργησε την παράνομη δόμηση. Η παράνομη κατάτμηση όμως είναι συνέπεια της μη ύπαρξης πολεοδομημένης έκτασης, που αν υπήρχε θα είχαν καθορισθεί τα όρια αρτιότητας των οικοπέδων και θα έδιναν την δυνατότητα νόμιμης κατάτμησης στους ιδιοκτήτες, που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν μεγάλες εκτάσεις για κάλυψη οικιστικών τους αναγκών. Με την πρόταση αυτή, σε συνδυασμό με τις επεκτάσεις των Σχεδίων Πόλης που πραγματοποιήθηκαν ή είναι σε εξέλιξη και καλύπτουν όλες τις περιοχές Γενικής κατοικίας του Γ.Π.Σ., με την αναθεώρηση και επέκταση του Γ.Π.Σ. η διαδικασία του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει, με την εφαρμογή σύγχρονων μέσων και μεθόδων καταγραφής των νέων άνευ αδείας κτισμάτων και δημιουργία βάσης δεδομένων (χρήση GPS και GIS), με την αυστηρότερη αστυνόμευση και με την ευρεία ενημέρωση των Δημοτών για τα προβλήματα που συνεπάγεται η χωρίς άδεια δόμηση για τους ίδιους και το περιβάλλον, έχουμε την βεβαιότητα ότι θα εκλείψει οριστικά το φαινόμενο αυτού του είδους της δόμησης στην πόλη μας. Η σωστή αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού θέματος, πρέπει να γίνει με νέα νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τις διατάξεις του Ν. 1337/83, θα τις επεκτείνει με νέο Νόμο ή θα τις εντάσσει στον νέο Γ.Ο.Κ., που μελετά το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. σε αντικατάσταση του Ν. 1577/85. Νέα άρθρα, αντίστοιχα του άρθρου 23 & 24 που ισχύουν σήμερα και αναφέρονται στη νομιμότητα των κτισμάτων και την αρτιότητα των οικοπέδων, που θα λαμβάνουν όμως υπόψη τους και την ήδη διαμορφωμένη κατάσταση, είναι η μόνη λογική διέξοδος στο πρόβλημα.

ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑ: Εισαγγελέας για την ρύπανση

5την Εισαγγελία Πλημμελειοδικών Κοζάνης διαβιβάστηκε από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κοζάνης Πράξη Βεβαίωσης Παράβασης της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής, που αφορά τον Ατμοηλεκτρικό Σταθμό (ΑΗΣ) Πτολεμαΐδας, προκειμένου να διερευνηθούν τυχόν αξιόποινες πράξεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία της πράξης βεβαίωσης παράβασης των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, περιλαμβάνονται η υπέρβαση των στόχων για τις εκπομπές σωματιδίων του Εθνικού Σχεδίου Μείωσης Εκπομπών (ΕΣΜΕ), οι εκπομπές αερίων ρύπων, η έλλειψη άδειας διάθεσης στερεών αποβλήτων, η έλλειψη αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, η ελλιπής παρακολούθηση εκπομπών αερίων ρύπων. Σε ανακοίνωση της η ΝΑ Κοζάνης επισημαίνει ότι έχει κατ’ επανάληψη προβεί σε ενδελεχείς ελέγχους και καταλογισμό προστίμων για τις παραβάσεις λειτουργίας του πεπαλαιωμένου ΑΗΣ Πτολεμαΐδας και ότι σημαντική συνεισφορά στην επίλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος της περιοχής αποτελεί η ταχύτατη κατασκευή του νέου σύγχρονου ΑΗΣ «Πτολεμαΐδα V», καθώς και η ολοκληρωτική απόσυρση του υφισταμένου, διαδικασία για την οποία η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κοζάνης αγωνίζεται συστηματικά από το 2007.

Στο περίμενε το σχέδιο πόλης

Στον "αέρα" βρίσκονται οι εντάξεις στο σχέδιο πόλης εκατοντάδων χιλιάδων στρεμμάτων σε ολόκληρη την χώρα. Ανατολική και Δυτικη Αττική, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο , Ιωάννινα και άλλες πόλεις της χώρας αντιμετωπίζουν το πρόβλημα αυτό το οποίο εξελλίσεται σε γρίφο αλλά και σε αδιέξοδο για όλους τους μεγάλους δήμους της χώρας. Για παράδειγμα στην Θεσσαλονίκη είναι στον "αέρα" οι εντάξεις περισσότερων απο 80.000 στρεμμάτων , στην Ανατολική Αττική περισσότερααπο 120.000 στρέμματα είναι στο περίμενε και η λίστα δεν έχει τελειωμό... Οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, τα κονδύλια που απαιτούνται πολλά και το ΕΣΠΑ δεν προβλέπει χρηματοδοτήσεις για επέκταση. Το χειρότερο απ΄όλα είναι ότι οι καθυστερήσεις έχουν ως αποτέλεσμα να αναπτύσσονται οικιστικά αλλά και εμπορικά αγορές οι οποίες αφού έχουν πάρει το τελικό τους πρόσωπο μετά μπαίνουν στο σχέδιο με αποτέλεσμα κοινωνικό αλλά και πολεοδομικό αδιέξοδο. Σημειώνεται ότι οι καθυστερήσεις σε ορισμένες περιοχές αγγίζουν ακόμη και τη 15ετία.

Διαγωνισμός για το φωτοβολταϊκό Μεγαλόπολης

Μειοδοτικό διαγωνισμό για τη μελέτη, προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία  του Φωτοβολταϊκού Πάρκου Μεγαλόπολης, συνολικής ισχύος 50 MW και προϋπολογισμού €140.000.000 προκήρυξε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες.
Πρόκειται για ένα Έργο το οποίο όταν ολοκληρωθεί  θα είναι ένα από τα 10 μεγαλύτερα φ/β πάρκα της Ευρώπης.
Το  Έργο θα αναπτυχθεί σε έκταση 2.000 στρεμμάτων εντός του λιγνιτωρυχείου Μεγαλόπολης και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2012. Εκτιμάται ότι θα παράγονται 65.000 MWh ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, που ισοδυναμεί με τις ενεργειακές ανάγκες του 42% των νοικοκυριών του νομού Αρκαδίας, ενώ παράλληλα θα αποφεύγεται η εκπομπή 58.000 τόνων CO2 από συμβατικές μονάδες.
Αναμένεται  να δημιουργηθούν 150 θέσεις εργασίας στο  Νομό κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου και 30 μόνιμες θέσεις κατά την λειτουργία του.
Η ΔΕΗ Ανανεώσιμες (για να καμφθούν οι τοπικές αντιδράσεις) έχει δεσμευτεί  στην τοπική κοινωνία για:
-κατασκευή περιφερειακού δρόμου μήκους 2,5 χλμ,
-εγκατάσταση 80 kW φ/β πλαισίων σε 4 σχολεία και σε στύλους για δημοτικό φωτισμό,
-δενδροφύτευση σε έκταση 700 στρεμμάτων εντός του λιγνιτωρυχείου και σε 1.350 στρέμματα εκτός και για την
-ενίσχυση του Δήμου Μεγαλόπολης με αντισταθμιστικά οφέλη αξίας €200.000 ετησίως.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki