Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

ΑΘΗΝΑ : Θαλαμος αερίων

Σύμφωνα με μετρήσεις του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμόσφαιρας της Αθήνας παρατηρήθηκαν σήμερα υπερβάσεις του ορίου ενημέρωσης κοινού στις τιμές του όζοντος. Συγκεκριμένα, καταγράφηκαν οι εξής υπερβάσεις: Στο σταθμό Αμαρουσίου, στις 13:00, με τιμή 198 μg/m³, στο σταθμό Λυκόβρυσης, στις 13:00, με τιμή 186 μg/m³. Για το λόγο αυτό από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες για την προφύλαξη του πληθυσμού: «Άτομα με αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνίσταται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης, συνίσταται στα παραπάνω άτομα, καθώς και τα παιδιά να αποφεύγουν την έντονη σωματική άσκηση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό της αναπνευστικής οδού και να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα». Tο όριο ενημέρωσης κοινού είναι το 180 μg/m³ και το όριο συναγερμού το 240 μg/m³.

Τα πάθη της Ομόνοιας

Δεν έφτανε η υψηλή εγκληματικότητα η πλατεία Ομονοίας έχασε και το ενός στρέμματος πράσινο που είχε! Η πλατεία Ομονοίας αποτελεί διαχρονικά ένα από τα σπουδαιότερα σημεία αναφοράς στην ιστορία της πρωτεύουσας. Από τα μέσα περίπου του 19ου αι., οπότε πρωτοσχεδιάστηκε, μέχρι σήμερα, έχει υποστεί δεκάδες "αναπλάσεις" και "αναδιαμορφώσεις" για να καταντήσει από κομβικό σημείο εμπορίου, συναντήσεων και βόλτας του μέσου Αθηναίου σε κέντρο διακίνησης ναρκωτικών, πορνείας και εγκληματικότητας. Εντύπωση προκαλεί η απουσία αναφοράς στην εν λόγω πλατεία από το σχέδιο "Αθήνα- Αττική 2014>>, το οποίο παρουσίασε πριν από ένα μήνα περίπου η υπουργός Περιβάλλοντος. Άραγε έκρινε το Υπουργείο ότι όλα έχουν καλώς και η συγκεκριμένη πλατεία δεν χρήζει ιδιαίτερης προσοχής; Εξάλλου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθηναίων, αποφάσισε την αποξήλωση από την πλατεία χωμάτινων επιφανειών συνολικής έκτασης ενός στρέμματος με πρόσχημα τη δημιουργία εστιών μόλυνσης από άτομα που χρησιμοποιούν τα παρτέρια της πλατείας ως αποχωρητήρια. Επιπλέον, λόγω κακού σχεδιασμού, το νερό με το οποίο ποτίζονταν τα παρτέρια, περνούσε υπογείως και η εταιρεία "Αττικό Μετρό" προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με ασφαλιστικά μέτρα κατά του Δήμου. Τον κακό σχεδιασμό και την έλλειψη μέτρων υγιεινής την "πλήρωσε" βέβαια το ελάχιστο πράσινο που υπήρχε και τώρα η πλατεία "φορτώθηκε" με χίλια τετραγωνικά μέτρα επιπλέον τσιμέντο. Η μια από τις δύο σημαντικότερες πλατείες της Αθήνας είναι κυριολεκτικά "κρανίου τόπος".

Οδηγίες για φωτοβολταϊκά από αγρότες

Οδηγίες για την υποβολή νέων αιτήσεων από αγρότες για μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, εγκατεστημένης ισχύος έως 100kW δίνει το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με εγκύκλιο που εξέδωσε σήμερα. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που στηρίζει τα αγροτικά εισοδήματα και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας και περιφερειακή ανάπτυξη. Η κατά προτεραιότητα υποβολή αιτημάτων από επαγγελματίες αγρότες, προβλέπεται από το ν.3851/2010, σύμφωνα με τον οποίο θα μπορούν να εγκαταστήσουν σε εκτάσεις ιδιοκτησίας τους μονάδες ΑΠΕ, όπως φωτοβολταϊκά συστήματα, ανεμογεννήτριες, βιομάζα, κ.ά. Τα βήματα που απαιτούνται είναι τα εξής:
Βήμα 1ο:
Υποβολή αιτήματος στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.) για έκδοση προσωρινής (αφορά αποκλειστικά το έτος 2010) βεβαίωσης ότι ο αιτών είναι επαγγελματίας αγρότης, σύμφωνα με τη διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που προβλέπονται στην 249448 “Διαδικασίες ορισμού των επαγγελματιών αγροτών για την υποβολή αιτήσεων για επενδύσεις στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ)” (ΦΕΚ Β΄ 1049) απόφαση της Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Βήμα 2ο:
Υποβολή αιτήματος στη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας (ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.) για τη χορήγηση βεβαίωσης απαλλαγής ή όχι από Ε.Π.Ο. με απαιτούμενα δικαιολογητικά:
1.Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντα και του μελετητή, για την απαλλαγή από την υποχρέωση έκδοσης απόφασης Ε.Π.Ο., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 13 του άρθρου 8 του ν.3468/2006, όπως αντικαταστάθηκε από την παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.3851/2010.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι, το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσης δεν είναι αληθές, πέραν των προβλεπόμενων συνεπειών εκ του λόγου αυτού, επιβάλλονται και οι προβλεπόμενες από το άρθρο 22 του ν.3468/2006 κυρώσεις, καθώς και άλλες τυχόν προβλεπόμενες κυρώσεις στις σχετικές κείμενες διατάξεις.
2. Τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης.
3.Απόσπασμα Πινακίδας Γ.Υ.Σ. κλίμακας 1:5.000 με προσαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, όπου φαίνονται η θέση εγκατάστασης του σχετικού εξοπλισμού με γεωγραφικές συντεταγμένες στο ελληνικό σύστημα αναφοράς ΕΓΣΑ87, στο οποίο θα αποτυπώνονται και οι σταθμοί της ίδιας τεχνολογίας, για τους οποίους έχει εκδοθεί άδεια παραγωγής ή απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (Ε.Π.Ο.) ή προσφορά σύνδεσης σε ακτίνα 150μ. από τις γωνίες του γηπέδου εγκατάστασης του αιτούμενου σταθμού.
Βήμα 3ο (εξέλιξη παράλληλα με διαδικασία βήματος 2):
Υποβολή φακέλου αιτήματος στον Διαχειριστή Δικτύου (αρμόδια τοπική υπηρεσία της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού - Δ.Ε.Η.) για έκδοση Προσφοράς Σύνδεσης, με βάση το σχετικό έντυπο αίτησης της Δ.Ε.Η. και τα εξής δικαιολογητικά:
1. Αίτημα για έκδοση Προσφοράς Σύνδεσης.
2. Η ως άνω προσωρινή βεβαίωση του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ότι ο αιτών είναι επαγγελματίας αγρότης.
3.Τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης (όμοια με βήμα 2).
4.Απόσπασμα Πινακίδας Γ.Υ.Σ. κλίμακας 1:5.000 με προσαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα (όμοια με βήμα 2).
5.Απόδειξη της κυριότητας επί της έκτασης (γίνεται δεκτό και συμβολαιογραφικό προσύμφωνο μεταβίβασης κυριότητας στον αιτούντα) και, σε περίπτωση συνιδιοκτησίας, συναίνεση των συνιδιοκτητών για τη χρήση του εδάφους προκειμένου για την εγκατάσταση σταθμού ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε.
6.Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντα και του μελετητή (όμοια με βήμα 2).
7.Ακριβές αντίγραφο αποδεικτικού υποβολής του αιτήματος προς τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας (ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ.) για τη χορήγηση βεβαίωσης απαλλαγής από Ε.Π.Ο..
Διευκρινίζεται ότι, στην περίπτωση μη απαλλαγής από την υποχρέωση έκδοσης απόφασης Ε.Π.Ο., αρκεί στο στάδιο αυτό να υποβληθεί ακριβές αντίγραφο του διαβιβαστικού υποβολής της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων (Μ.Π.Ε.) στην αρμόδια περιβαλλοντική αρχή.
Επίσης, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 6β του άρθρου 15 του ν.3851/2010, τα νέα αιτήματα που υποβάλλονται από επαγγελματίες αγρότες στην ιδιοκτησία τους, εξετάζονται κατά προτεραιότητα σε σχέση με τα υπόλοιπα νέα αιτήματα, όπως αυτά ορίζονται στην παράγραφο 6 του άρθρου 15 του ν.3851/2010 –δηλαδή αυτά για τα οποία δεν είχε υποβληθεί αίτημα χορήγησης άδειας παραγωγής ή απόφασης εξαίρεσης στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (Ρ.Α.Ε.) πριν την ισχύ του ν.3851/2010– μέχρι την έκδοση της απόφασης του Υπουργού Π.Ε.Κ.Α. που προβλέπεται στην περίπτωση β΄ της παρ. 3 του άρθρου 1 του ν. 3468/2006 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 1 του ν.3851/2010 και μετά την πάροδο τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του νόμου 3851/2010 εφόσον δεν έχει εκδοθεί η ανωτέρω απόφαση Υ.Π.Ε.Κ.Α. Μετά την έκδοση της τελευταίας αυτής απόφασης του Υ.Π.Ε.Κ.Α. εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα σε αυτή.
Η προτεραιότητα των κατ’ επάγγελμα αγροτών στην εξέταση των υποβαλλόμενων αιτημάτων κατοχυρώνεται με τον αριθμό πρωτοκόλλου της ΔΕΗ.
Για την έκδοση δεσμευτικής προσφοράς σύνδεσης απαιτείται η προσκόμιση στη ΔΕΗ της βεβαίωσης απαλλαγής από Ε.Π.Ο., ή σε περίπτωση μη έκδοσης της εν λόγω βεβαίωσης, αποδεικτικό έλευσης εικοσαημέρου από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος για την έκδοση της βεβαίωσης (βλ. δικαιολογητικό νο 7) και σε περίπτωση μη απαλλαγής από Ε.Π.Ο. προσκόμιση της απόφασης Ε.Π.Ο. του σταθμού.
Βήμα 4ο:
Υποβολή στη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης και σε εφαρμογή του ν.3852/2010 “Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης” (ΦΕΚ Α΄ 87) (ισχύς από 1.1.2011) σε αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και των Περιφερειακών του Υπηρεσιών, όπως αυτές θα οριστούν σχετικά:
(α)αιτήματος για τον χαρακτηρισμό του γηπέδου στο οποίο θα εγκατασταθεί ο σταθμός και, εφόσον χαρακτηρισθεί ως γη υψηλής παραγωγικότητας (Γ.Υ.Π.),
(β)αιτήματος για τη χορήγηση άδειας για το επιτρεπτό της εγκατάστασης σταθμού ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε. σε αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, με δικαιολογητικά:
1.Αίτηση προς τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης για τον χαρακτηρισμό της έκτασης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην απόφαση της παρ. 1 του άρθρου 56 του ν.2637/1998 (ΦΕΚ Α’ 200), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 37 του άρθρου 24 του ν.2945/2001 (ΦΕΚ Α΄ 223) των Υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (Υ.Π.Α.Τ.) και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (Υ.Π.Ε.Κ.Α.) και στην περίπτωση χαρακτηρισμού της έκτασης ως Γ.Υ.Π., αίτηση για τη χορήγηση από τη Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της άδειας για το επιτρεπτό επέμβασης σε αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας για την εγκατάσταση σταθμού ηλεκτροπαραγωγής από Α.Π.Ε., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 6 του άρθρου 56 του ν.2637/1998 (ΦΕΚ Α’ 200), όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 37 του άρθρου 24 του ν.2945/2001 (ΦΕΚ Α΄ 223) και την παρ. 7 του άρθρου 9 του ν.3851/2010 (ΦΕΚ Α΄ 85).
Διευκρινίζεται ότι, σε περίπτωση κτήσης της βεβαίωσης χαρακτηρισμού της γης από τον ενδιαφερόμενο, αρκεί η υποβολή της στην αρμόδια Υπηρεσία.
2.Απόσπασμα Πινακίδας Γ.Υ.Σ. κλίμακας 1:5.000 με προσαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα (ίδιο με βήμα 2).
3.Εφόσον το ακίνητο στο οποίο πρόκειται να εγκατασταθεί ο φωτοβολταϊκός σταθμός έχει χαρακτηριστεί ως αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας, υπεύθυνη δήλωση του αιτούντα και του μελετητή, στην οποία θα δηλώνεται ότι, η έκταση:
α.δεν βρίσκεται στα διοικητικά όρια του νομού Αττικής,
β.δεν έχει χαρακτηριστεί ως αγροτική Γ.Υ.Π. μέσω εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου (Γ.Π.Σ.) ή Σχεδίου Χωρικής Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης (Σ.Χ.Ο.Ο.Α.Π.) του ν.2508/1997 (ΦΕΚ Α΄ 124), ή Σχεδίου Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) του άρθρου 29 του ν.1337/1983 (ΦΕΚ Α΄ 33) ή εφόσον αυτό συμβαίνει, ότι τα ανωτέρω σχέδια επιτρέπουν την εγκατάσταση.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι, το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσης δεν είναι αληθές, πέραν των προβλεπόμενων συνεπειών εκ του λόγου αυτού, επιβάλλονται και τυχόν άλλες προβλεπόμενες κυρώσεις σε σχετικές κείμενες διατάξεις.
Βήμα 5ο:
Αίτημα στην αρμόδια Πολεοδομική Υπηρεσία για Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας με απαιτούμενα δικαιολογητικά:
1.Αίτημα για έκδοση Έγκρισης εργασιών δόμησης μικρής Κλίμακας.
2.Τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης (ίδια με βήμα 2).
3.Απόσπασμα Πινακίδας Γ.Υ.Σ. κλίμακας 1:5.000 με προσαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα (ίδιο με βήμα 2).
4.Υπεύθυνη δήλωση του αιτούντα και του μελετητή, στην οποία θα δηλώνεται ότι, ο αιτούμενος σταθμός δεν χωροθετείται σε δάσος ή σε δασική έκταση, σε ρέμα, στον αιγιαλό ή την παραλία, σε καθορισμένο αρχαιολογικό χώρο ή σε περιοχή απολύτου προστασίας της φύσης.
Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι, το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσης δεν είναι αληθές, πέραν των προβλεπόμενων συνεπειών εκ του λόγου αυτού, επιβάλλονται και τυχόν άλλες προβλεπόμενες κυρώσεις σε σχετικές κείμενες διατάξεις.
5.Αποδεικτικό κατάθεσης της ως άνω υπεύθυνης δήλωσης καθώς και του ως άνω αποσπάσματος πινακίδας ΓΥΣ κλίμακας 1:5.000 με το προσαρτημένο τοπογραφικό διάγραμμα, στο οικείο δασαρχείο ή σε κατά περίπτωση άλλη αρμόδια υπηρεσία, καθώς και στην αυτοτελή υπηρεσία Υ.Π.Ε.Κ.Α.
6.Έγκριση της Επιτροπής Αρχιτεκτονικού Ελέγχου (ΕΠ.Α.Ε.), στην περίπτωση που ζητηθεί από την Πολεοδομική Υπηρεσία, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
7.Βεβαίωση χαρακτηρισμού της έκτασης ή μη ως Γ.Υ.Π. (από βήμα 4).
8.Άδεια για το επιτρεπτό της εγκατάστασης σταθμού ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ σε αγροτική γη υψηλής παραγωγικότητας από την οικεία Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης (από βήμα 4).
Βήμα 6ο:
Αίτημα για Σύμβαση Σύνδεσης στον Διαχειριστή του Δικτύου (Δ.Ε.Η.), η οποία απαιτεί την καταβολή εγγυητικής επιστολής, όπως θα οριστεί με απόφαση Υ.Π.Ε.Κ.Α., με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που ορίζονται από τη Δ.Ε.Η.
Βήμα 7ο:
Αίτημα για Σύμβαση Αγοραπωλησίας στον Δ.Ε.Σ.Μ.Η.Ε. ή τον Διαχειριστή μη Διασυνδεδεμένων Νήσων με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που ορίζονται από τον Δ.Ε.Σ.Μ.Η.Ε. ή τον Διαχειριστή μη Διασυνδεδεμένων Νήσων.

Τα «γκέτο» της Αθήνας στη Βουλή

Την κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της Αθήνας και ειδικότερα στην Ομόνοια φέρνουν στη Βουλή με ερωτήσεις τους βουλευτές της Δημοκρατικής Αριστεράς. Όπως αναφέρουν, η υποβάθμιση των όρων ποιότητας ζωής και κυκλοφορίας στο κέντρο της Αθήνας υπήρξε ραγδαία τα τελευταία χρόνια, ειδικά μετά τους Ολυμπιακούς του 2004 και επισημαίνουν μεταξύ άλλων τα εξής:
-Πλήθος αλλοδαπών χωρίς έγγραφα παραμονής, ελλιπής έως ανύπαρκτη τήρηση όρων υγιεινής και καθαριότητας, ανεξέλεγκτη εμπορία και χρήση ναρκωτικών, παραεμπόριο, οργανωμένη εγκληματικότητα και πορνεία, συνθέτουν την καθημερινή πραγματικότητα της περιοχής. Οι μόνιμοι κάτοικοι έχουν φύγει σχεδόν όλοι, τα κτίρια αφήνονται να καταρρεύσουν ή φιλοξενούν στοιβαγμένους αλλοδαπούς σε άθλιες συνθήκες υγιεινής, όλο και περισσότερες επιχειρήσεις βάζουν λουκέτο ενώ ταυτόχρονα μειώνεται και η τουριστική ζήτηση. Φαίνεται πως μόνο ο δήμαρχος Αθηναίων πιστεύει πως το ιστορικό κέντρο "είναι καθαρό, είναι φιλικό και το τετραγωνικό πωλείται πανάκριβα"…(!!).
-Ο Συνήγορος του Πολίτη στις 20/07 διαπιστώνει ότι δημιουργείται "ένας κοινωνικός "ηθικός πανικός", αύξουσες τάσεις εθνοφυλετικής και κοινωνικής μισαλλοδοξίας, αλλά και ευνοϊκές συνθήκες για τη δράση ακραίων πολιτικών ομάδων με ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις… Διαπιστώνεται επίσης πολύχρονη αδράνεια και έλλειψη βούλησης των αρμοδίων φορέων, τόσο της κεντρικής διοίκησης όσο και της τοπικής αυτοδιοίκησης να ασκήσουν τα προβλεπόμενα από το ήδη ισχύον νομοθετικό πλαίσιο καθήκοντά τους προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα τα ζητήματα".
-Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής στην τελευταία αξιολόγησή της σχετικά με το Ιστορικό Κέντρο (13/07) "επιμένει στη διαπίστωσή της ότι το Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας είναι σε βαθιά παρακμή και ότι σύντομα η κατάστασή του θα είναι, σε ορισμένα σημεία του, μη αναστρέψιμη καθώς αποσυντίθεται ο κοινωνικός του ιστός.".
-Εντούτοις, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μετά από 10 μήνες διακυβέρνησης δεν έχει να επιδείξει ούτε καν ένα σχέδιο συνολικής αντιμετώπισης της κατάστασης, πόσω μάλλον συγκεκριμένες ενέργειες. Όπως τονίζει η Επιτροπή της Βουλής "τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα. Η ισχύς των παρεμβάσεων των εμπλεκόμενων φορέων είναι πολύ ασθενέστερη από την ένταση των προβλημάτων, ενώ όσο δεν προκύπτει συντονισμός μεταξύ των φορέων, οι ήδη περιορισμένες αρμοδιότητες αποδυναμώνονται ακόμη περισσότερο." Η Επιτροπή κάνει λόγο για μία "Βαβέλ αρμοδιοτήτων", ουσιαστικά δηλαδή για σοβαρές επικαλύψεις αρμοδιοτήτων μεταξύ των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης και της κεντρικής διοίκησης. Επισημαίνει δε ότι η "Βαβέλ" αυτή χρησιμοποιείται συχνά ως το άλλοθι για την αδράνεια αρμόδιων κατά περίπτωση φορέων."
Για την Ομόνοια οι βουλευτές καταγγέλουν ότι:
-Η πλατεία Ομονοίας αποτελεί διαχρονικά ένα από τα σπουδαιότερα σημεία αναφοράς στην ιστορία της πρωτεύουσας. Από τα μέσα περίπου του 19ου αι., οπότε πρωτοσχεδιάστηκε, μέχρι σήμερα, έχει υποστεί δεκάδες "αναπλάσεις" και "αναδιαμορφώσεις" για να καταντήσει από κομβικό σημείο εμπορίου, συναντήσεων και βόλτας του μέσου Αθηναίου σε κέντρο διακίνησης ναρκωτικών, πορνείας και εγκληματικότητας.
-Εντύπωση προκαλεί η απουσία αναφοράς στην εν λόγω πλατεία από το σχέδιο "Αθήνα- Αττική 2014>>, το οποίο παρουσίασε πριν από ένα μήνα περίπου η υπουργός Περιβάλλοντος. Άραγε έκρινε το Υπουργείο ότι όλα έχουν καλώς και η συγκεκριμένη πλατεία δεν χρήζει ιδιαίτερης προσοχής;
-Εξάλλου, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Αθηναίων, αποφάσισε την αποξήλωση από την πλατεία χωμάτινων επιφανειών συνολικής έκτασης ενός στρέμματος με πρόσχημα τη δημιουργία εστιών μόλυνσης από άτομα που χρησιμοποιούν τα παρτέρια της πλατείας ως αποχωρητήρια. Επιπλέον, λόγω κακού σχεδιασμού, το νερό με το οποίο ποτίζονταν τα παρτέρια, περνούσε υπογείως και η εταιρεία "Αττικό Μετρό" προσέφυγε στη Δικαιοσύνη με ασφαλιστικά μέτρα κατά του Δήμου. Τον κακό σχεδιασμό και την έλλειψη μέτρων υγιεινής την "πλήρωσε" βέβαια το ελάχιστο πράσινο που υπήρχε και τώρα η πλατεία "φορτώθηκε" με χίλια τετραγωνικά μέτρα επιπλέον τσιμέντο. Η μια από τις δύο σημαντικότερες πλατείες της Αθήνας είναι κυριολεκτικά "κρανίου τόπος".

Τα σχέδια για την Αττική Οδό

Σύμφωνα με πληροφορίες, αποφασίστηκε ότι στις αρχές του 2011 θα ξεκινήσει η δημοπράτηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό. Προβλέπεται να γίνει η επέκταση της Περιφερειακής Υμητού από την Καισαριανή έως τη Λ. Βουλιαγμένης στο Ελληνικό. Από τον κόμβο Κύπρου στην Αργυρούπολη θα ξεκινάει άξονας που μέσω σήραγγας θα καταλήγει στον κεντρικό κορμό της Αττικής Οδού στο ύψος του Κορωπίου για να ενώσει έτσι τα νότια προάστια με το αεροδρόμιο. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή άξονα από την κόμβο Ραφήνας της Αττικής Οδού στο ύψος της Κάντζας μέχρι τη βόρεια είσοδο του αεροδρομίου.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki