Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

«Καμπανάκι» από το ΥΠΕΚΑ στα νοσοκομεία

Έγγραφο με το οποίο ζητά τη συμμόρφωση στην περιβαλλοντική νομοθεσία και τη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας διαβίβασε η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, σε όλες τις Διευθύνσεις Υγείας και Πρόνοιας των Περιφερειών της χώρας. Η ενέργεια αυτή έρχεται μετά από σειρά περιβαλλοντικών επιθεωρήσεων και ελέγχων που πραγματοποίησαν οι Επιθεωρητές Περιβάλλοντος σε υγειονομικές μονάδες της χώρας και τη διαπίστωση πλημμελούς τήρησης, καθώς και την παράβαση βασικών διατάξεων της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, με αποτέλεσμα τη μη ασφαλή -περιβαλλοντικά και υγειονομικά- διαχείριση των Επικίνδυνων Ιατρικών Αποβλήτων (ΕΙΑ).
Ειδικότερα, από τις Διευθύνσεις Υγείας και Πρόνοιας των Περιφερειών ζητήθηκε να ενημερώσουν άμεσα τις υγειονομικές μονάδες της αρμοδιότητάς τους, σχετικά με τις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας, αλλά και να λάβουν τα αναγκαία μέτρα για τη συμμόρφωσή τους σε αυτές.
Ακόμη, τους διαβιβάστηκε ερωτηματολόγιο, το οποίο με τη συμπλήρωσή του θα καταδείξει αν πληρούνται οι ελάχιστες περιβαλλοντικές και υγειονομικές απαιτήσεις για τη λειτουργία των νοσοκομειακών μονάδων και τη διαχείριση των ΕΙΑ. Παράλληλα, θα αποτελέσει και μια καταγραφή του καταλόγου των υγειονομικών μονάδων που υπάγονται σε κάθε Περιφέρεια. Το ερωτηματολόγιο πρέπει να συμπληρώσουν οι παραπάνω διευθύνσεις των Περιφερειών και να το αποστείλουν στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, έως τις 31 Αυγούστου.
Η συμπλήρωσή του θα καταδείξει τις ελλείψεις και τις παρεκκλίσεις από τη νόμιμη περιβαλλοντική και υγειονομική διαχείριση και θα συμβάλλει στην ενημέρωση και στη συμμόρφωση σε αυτήν. Τα στοιχεία αυτά θα επεξεργαστεί η Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος του ΥΠΕΚΑ, προκειμένου να αποτυπωθεί με ασφάλεια η πραγματική περιβαλλοντική, υγειονομική διαχείριση στις υγειονομικές μονάδες όλης της χώρας. Τα αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν και για την ενημέρωση των αρμόδιων Υπουργείων, των Κεντρικών Περιφερειακών και των Νομαρχιακών Υπηρεσιών Περιβάλλοντος και Υγείας, με απώτερο σκοπό την ανάληψη και προώθηση των αναγκαίων δράσεων συμμόρφωσης.
Τα σχετικά ερωτηματολόγιο είναι διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=332 .

Απόφαση σταθμός για την δόμηση σε δάση

Το ΣτΕ αποφάσισε την απόρριψη και των τελευταίων αιτημάτων στα οποία είχαν προχωρήσει ορισμένοι από τους ιδιοκτήτες των 21 κατοικιών. Πρόκειται για τους ιδιώτες που αγόρασαν τα ακίνητα που είχε κατασκευάσει η εταιρεία «Σάνη» την περίοδο 1995-1998 σε παραθαλάσσια δασική έκταση 2.233 στρεμμάτων και έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη. Πάντως, τη διετία 2003-2004, το ΣτΕ με σειρά αποφάσεών του είχε ακυρώσει ως παράνομες τις οικοδομικές άδειες για την ανέγερση των 21 κατοικιών. Τα μέλη του ΣτΕ έκριναν, λαμβάνοντας υπόψη και τη σχετική εισήγηση του συμβούλου της Επικρατείας Δημ. Σκαλτσούνη, ότι η οικοπεδοποίηση και γενικότερα η χρησιμοποίηση για οικιστικούς σκοπούς ιδιωτικών ή δημόσιων δασών, που συνεπάγεται εξάλειψη της δασικής μορφής τους, απαγορεύεται από το Σύνταγμα, καθώς μάλιστα η οικιστική αξιοποίηση δεν συνιστά λόγο υπέρτερο δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος θα δικαιολογούσε τη μεταβολή του προορισμού του δάσους. Σχετικά με την ακύρωση των οικοδομικών αδειών, έκριναν ότι δεν συνιστά επέμβαση στο συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα της ιδιοκτησίας, καθώς η ανέγερσή τους στηρίχτησε σε παράνομες οικοδομικές άδειες.

Ξεκινά πάλι η αποχετευση του Θριασίου

Την αισιοδοξία του ότι μέχρι το τέλος του 2010 θα αρχίσει να λειτουργεί η Αποχέτευση του Θριασίου Πεδίου, τόνισε ο Νομάρχης Δυτικής Αττικής ενημερώνοντας το Νομαρχιακό Συμβούλιο για την πορεία του έργου. Όπως σημείωσε, οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα αφού τις αμέσως επόμενες μέρες ολοκληρώνεται η θεώρηση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Όπως είναι γνωστό, τους τελευταίους μήνες το έργο είχε προσωρινά σταματήσει. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στις πληρωμές του έργου . Οι καθυστερήσεις αυτές οδήγησαν τον αρχικό ανάδοχο σε συνεχείς διακοπές εργασιών, ζητώντας αποζημιώσεις και τόκους υπερημερίας και έγινε λύση της σύμβασης και διάλυση της εργολαβίας τον Νοέμβριο του 2009, με αίτημα του αναδόχου. Μετά απ’ αυτή την εξέλιξη, η Νομαρχία προχώρησε στην επιλογή του επόμενου αναδόχου. Πριν από λίγες μέρες το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τις ενστάσεις που είχαν κατατεθεί, και άνοιξε έτσι το δρόμο για την επανέναρξη του έργου. Πάντως, έχει έως σήμερα κατασκευαστεί το 45% του Δικτύου.

Προτάσεις για τη λίμνη Λάδωνα

"Ο Λάδωνας μπορεί να αποτελέσει ένα ιδανικό παράδειγμα πράσινης ανάπτυξης καθώς συναρτά την τοπική ανάπτυξη με την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Η Επιτροπή Περιβάλλοντος κατέθεσε πρόταση για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο προστασίας που θα περιλαμβάνει ζώνες διαχείρισης - ανάδειξης και προστασίας, δραστηριότητες αγροτουρισμού και οικοτουρισμού αλλά και δράσεις που σχετίζονται με τον πολιτισμό και τον αθλητισμό. Χωρίς ένα τέτοιο σχέδιο, υπάρχει κίνδυνος είτε η περιοχή να χάσει στοιχήματα ανάπτυξης ή να αναπτυχθεί σε βάρος του περιβάλλοντος. Βασική παράμετρος είναι ότι η περιοχή του Λάδωνα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ένα ενιαίο οικοσύστημα. "
Αυτό τόνισε σε σημερινή συνέντευξη τύπου που έγινε στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου ο Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Μαγνησίας Κώστας Καρτάλης, παρουσία του βουλευτή ΠΑΣΟΚ κ. Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου και του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας κ. Φώτη Χατημιχάλη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν και που συμπεριλαμβάνονται στο πόρισμα της Επιτροπής Περιβάλλοντος της Βουλής, η περιοχή της Λίμνης του Λάδωνα:
1. αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους φυσικούς παράγοντες της Πελοποννήσου με σημαντική υποστήριξη του περιβάλλοντος και προσφορά φυσικών πόρων, νερού και εδάφους
2. εμφανίζεται σε ικανοποιητική οικολογική κατάσταση και συνδυάζει με μοναδικό τρόπο χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος (λίμνη/ποταμός, υγροτοπική βλάστηση, πλούσια ορνιθοπανίδα) και του πολιτιστικού περιβάλλοντος
3. παρουσιάζει επίσης υψηλή ποιότητα φυσικών χαρακτηριστικών και τοπίου που μπορούν να προσφέρουν σημαντικές δυνατότητες για ανάπτυξη δραστηριοτήτων εναλλακτικών μορφών τουρισμού και περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
4. προσφέρεται για την ήπια τουριστική ανάπτυξη στο πρότυπο άλλων λιμνών στη χώρα (λίμνη Πλαστήρα, λίμνη Κερκίνη, κ.α.).
Οι τρεις ομιλητές παρουσίασαν ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο σχέδιο υποστήριξης της λίμνης του Λάδωνα και της ευρύτερης περιοχής που θα έχει ως γενικότερο στόχο την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος αλλά και την ανάπτυξη της περιοχής και το οποίο προτείνεται να εξετασθεί προς χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ 2007-2013 (κυρίως σε ότι αφορά στα Υπουργεία ΠΕΚΑ, Υποδομών, Αγροτικής Ανάπτυξης και τις Περιφέρειες Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδος). Επίσης προτείνεται μέρος των αναγκαίων πιστώσεων να αναλάβει η ΔΕΗ ως αντιστάθμισμα για την εκμετάλλευση των υδατικών πόρων της περιοχής.
Σύμφωνα με το σχέδιο προβλέπονται τα εξής:
Για το Κανονιστικό - Διαχειριστικό πλαίσιο.
• Καθορισμός ζωνών προστασίας (ελεύθερη ζώνη 50-100 μέτρων από τις όχθες)
• Καθορισμός ζωνών επιτρεπόμενων χρήσεων
Για τη Μελέτη - Παρατήρηση - Προστασία.
• Συστηματική καταγραφή κατά περιοχή της χλωρίδας και πανίδας
• Χώροι περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
• Μικροί θεματικοί χώροι επίδειξης θεμάτων περιβάλλοντος
• Θέσεις παρατηρητηρίων - θέας - λήψης φωτογραφιών
Για τους Χώρους προστασίας
• Εμπλουτισμός χλωρίδας και πανίδας
• Υδάτινοι χώροι αναπαραγωγής ψαριών
• Καταφύγια θηραμάτων
Για την Οικοτουριστική αξιοποίηση
• Χώροι αναψυχής - αναψυκτήρια
• Χώροι αθλητισμού
• Ανάπτυξη εναλλακτικού τουρισμού (παρατήρηση πουλιών, αγροτουρισμός κλπ.)
• Πρόσβαση (περιμετρικός δρόμος μικρού πλάτους, ποδηλατόδρομος,κ.α.)
• Καταλύματα εναρμονισμένα με το φυσικό περιβάλλον.
Για τον Αγροτουρισμό
Ειδικότερα προτείνεται να δημιουργηθεί περιμετρικά της λίμνης μία ζώνη αποκλειστικής βιολογικής καλλιέργειας σε συνεργασία με το Φορέα Διαχείρισης και τις τοπικές υπηρεσίες Αγροτικής Ανάπτυξης. Αυτό θα ενισχύσει την περιβαλλοντική προστασία, θα συμβάλλει στην αποφυγή επιβάρυνσης του υδροφόρου ορίζοντα και του υδατικού δυναμικού της λίμνης από νιτρικά και άλλα λιπάσματα, αλλά και θα δώσει διέξοδο στην τοπική γεωργική οικονομία καθώς έτσι δημιουργούνται προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία και υποστηρίζεται η τοπική απασχόληση.
Για τον Πολιτισμό
Καθιέρωση και αναβάθμιση του Φεστιβάλ Λάδωνα.

Προτάσεις Επιτροπής Περιβάλλοντος για τις λίμνες

Με βάση την αξιολόγηση της κατάστασης των λιμνών στην Ελλάδα, η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής κατέθεσε τις προτάσεις της προς τους αρμόδιους φορείς. Όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της Επιτροπής Κώστας Καρτάλης «για τις περισσότερες λίμνες της χώρας δεν υπάρχουν στοιχεία ως προς την κατάστασή τους. Για όσες υπάρχουν στοιχεία, προκύπτει ότι η κατάστασή τους είναι μέτρια. Το βασικό είναι να οριοθετηθούν οι λίμνες και να οριστεί μια απόσταση από τις όχθες ως απόλυτης προστασίας.
Ποιότητα λιμνών στην Ελλάδα
1. Σύμφωνα με το άρθρο 5 της Οδηγίας 2000/60, έχουν οριστεί 50 λίμνες σημαντικού μεγέθους στην Ελλάδα (σημειώνεται ότι η Οδηγία θέτει ένα κατώτερο όριο μεγέθους κάτω από το οποίο δεν είναι υποχρεωμένη καμία χώρα να ορίσει υδάτινα σώματα).
2. Από τις 50 λίμνες, οι 24 είναι φυσικές και οι 26 τεχνητές. Στο δίκτυο NATURA 2000, έχουν ενταχθεί 26 λίμνες.
3. Σε ότι αφορά στην ταξινόμηση της οικολογικής κατάστασης των λιμνών (με βάση το βιολογικό ποιοτικό στοιχείο του φυτοπλαγκτόν), προκύπτει ότι για 32 λίμνες η κατάσταση είναι άγνωστη, ενώ από τις υπόλοιπες 18 λίμνες, οι 16 ευρίσκονται σε μέτρια, ελλιπή ή κακή κατάσταση.
4.Λίμνες με ευαισθησία ως προς τον ευτροφισμό είναι οι: Βεγορίτιδα, Βιστωνίδα, Βόλβη, Δοϊράνη, Ζάζαρη, Καστοριάς, Λαγκαδά, Λυσιμαχία, Κερκίνη, Παμβώτιδα, Παραλίμνη, Πετρών, Υλίκη και Χειμαδίτιδα.
5. Ως γενική διαπίστωση ισχύει ότι οι ορεινές τεχνητές λίμνες της ΔΕΗ και οι λίμνες που χρησιμοποιούνται για πόσιμο νερό, είναι γενικότερα σε καλύτερη κατάσταση από ότι οι πεδινές φυσικές λίμνες οι οποίες δέχονται μεγάλες πιέσεις.
6. Οι πιέσεις στις λίμνες προέρχονται από τη γεωργία (υπεράντληση, αλόγιστη χρήση λιπασμάτων), από τις αλλαγές χρήσης γης στη λεκάνη απορροής των υγροτόπων και των λιμνών, από τη διάθεση ανεπεξέργαστων λυμάτων κ.α.
7. Καταγράφεται συχνά ανοχή στη λήψη των αναγκαίων μέτρων για παραβατικές συμπεριφορές ιδιωτών ή και τοπικών φορέων, με αποτέλεσμα να παγιώνονται πιέσεις στο φυσικό περιβάλλον.
Προτάσεις
1. Για την προστασία των λιμνών προτείνεται η οριοθέτησή τους κατά απόλυτη προτεραιότητα και σε 2η φάση ο καθορισμός ζώνης άμεσης προστασίας, η οποία δεν πρέπει να είναι μικρότερη από τα 100m πλάτος.
2. Η ποιοτική κατάσταση των υδατικών πόρων θα πρέπει να επαναξιολογηθεί στα πλαίσια της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ, ώστε πέρα από τις κλασικές φυσικοχημικές παραμέτρους να διερευνηθεί η οικολογική κατάσταση των επιφανειακών και υπογείων υδάτων ως προς βιολογικές παραμέτρους και τις ουσίες προτεραιότητας.
3.Η αξιολόγηση της ποιοτικής κατάστασης θα πρέπει να υποστηριχθεί από ένα ενιαίο και πυκνό δίκτυο παρακολούθησης που θα λειτουργεί υπό την αιγίδα του ΥΠΕΚΑ. Στο δίκτυο αυτό θα συνδέονται επιμέρους δίκτυα που λειτουργούν σε τοπική κλίμακα ή δίκτυα/μετρητικοί σταθμοί που ενεργοποιούνται για περιορισμένο χρονικό διάστημα στα πλαίσια ερευνητικών προγραμμάτων.
3A. Η ορθολογική λειτουργία ενός τέτοιου δικτύου επιβάλλει την τυποποίηση των μεθοδολογιών λήψης και επεξεργασίας των µετρήσεων, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών (τηλεµετρία, τηλεπισκόπηση), τη διοικητική αναδιάρθρωση της στελέχωσης των υδρολογικών υπηρεσιών των διαφόρων φορέων και την εκπαίδευση του προσωπικού τους, ειδικότερα αυτού των χαµηλότερων βαθµίδων (παρατηρητές, υδροµετρητές).
4.Για τη διατήρηση αλλά και αναβάθµιση της ποιότητας των υδάτων είναι απαραίτητη η λήψη µέτρων για τον έλεγχο της ρύπανσης των νερών στην πηγή (αστικά και βιοµηχανικά απόβλητα). Προτείνεται:
α) η ενίσχυση των περιβαλλοντικών ελέγχων,
β) η διατήρηση μητρώου περιβαλλοντικών παραβάσεων με ανάρτηση τους στο διαδίκτυο,
γ) η μείωση του φορολογικού βάρους των φορέων της μεταποίησης που εκσυγχρονίζουν τις περιβαλλοντικές υποδομές τους (διαχείριση λυμάτων και απορριμμάτων) και περιορίζουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα,
δ) η υποχρεωτική συνάρτηση αναπτυξιακών επιδοτήσεων με την υιοθέτηση τεχνολογιών και τεχνικών για τη μείωση της ρύπανσης στην πηγή.
ε) η ασφάλιση των φορέων έναντι του κινδύνου περιβαλλοντικής ζημίας.
5. Για την εφαρμογή της Οδηγίας για την Περιβαλλοντική Ευθύνη, είναι αναγκαία η κατάρτιση μελετών υποβάθρου για την κατάσταση των επιφανειακών και υπογείων υδάτων για το σύνολο της επικράτειας. Οι μελέτες αυτές θα επιτρέψουν τη σύγκριση της κατάστασης κάθε υδατικού αποδέκτη πριν και μετά την ανθρωπογενή επέμβαση.
6. Προτείνονται επίσης η παύση υδροληψίας με απευθείας άντληση παρά μόνο από προκαθορισμένα και εγκεκριμένα σημεία άντλησης, η δημιουργία υποχρεωτικά στεγανών βόθρων ή δικτύου αποχέτευσης ή και μεταφοράς σε βιολογικούς καθαρισμούς των αστικών αποβλήτων χωριών ή και μικρών πόλεων, έτσι ώστε να καταργηθούν οι απορροφητικοί βόθροι τουλάχιστον στους οικισμούς που άπτονται του ποταμού/λίμνης ή βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη από τα 500m από αυτόν και την απαγόρευση διάτρησης γεωτρήσεων σε απόσταση τουλάχιστον 200m από τον ποταμό/λίμνη με παράλληλη πρόβλεψη για τη στεγάνωση των αδειοδοτημένων αρδευτικών γεωτρήσεων.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki