Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Καταγγέλω κε Υπουργέ

Αν.Αττική: Κινητοποιήσεις για τα διόδια

Συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ζητά το Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής για το θέμα των διοδίων ενώ προγραμματίζει και κινητοποιήσεις για το ίδιο θέμα. Το θέμα συζητήθηκε στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Ανατολικής Αττικής στο οποίο ο Νομάρχης Λ. Κουρής αναφέρθηκε στην συνάντηση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με εκπροσώπους της νομαρχιακής και τοπικής αυτοδιοίκησης που έγινε το Νοέμβριο 2009 στη Νομαρχία Ανατολικής Αττικής προκειμένου να εξεταστεί το πρόβλημα καταβολής διοδίων υψηλού κόστους από τους κατοίκους της ΒΑ Αττικής λόγω της εφαρμογής της σύμβασης με την ανάδοχο κοινοπραξία της “Ιονίας Οδού”. Στη συνάντηση αυτή ο Υπουργός Δημ. Ρέππας και ο Υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης είχαν δεσμευτεί στην άμεση αντιμετώπιση του προβλήματος και ζήτησαν πίστωση χρόνου προκειμένου να κινήσουν την διαδικασία διαπραγμάτευσης των διοδίων με τον ανάδοχο. “Ήδη όμως”, επεσήμανε ο Νομάρχης Λ. Κουρής, “σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου (19/5/10) τόσο ο Υπουργός Δ. Ρέππας όσο και ο Υφυπουργός Ι. Μαγκριώτης αναφέρθηκαν σε πάγωμα της διαδικασίας διαπραγμάτευσης με την ανάδοχο κοινοπραξία με αποτέλεσμα το πρόβλημα της πληρωμής από τους κατοίκους της ΒΑ Αττικής υπέρογκων ποσών για τις μετακινήσεις τους προκειμένου να αντιμετωπίσουν ανάγκες της καθημερινότητάς τους, να συνεχίσει να υπάρχει. Το πρόβλημα επομένως” , τόνισε ο Λ. Κουρής, “ όχι απλώς παραμένει αλλά θα καταστεί και οξύτερο μετά την συνένωση 9 Δήμων και Κοινοτήτων, βάσει του σχεδίου «Καλλικράτης», στο βορειότερο τμήμα της Ανατολικής Αττικής.”

ΠΑΤΡΑ: 10η σε ρύπανση

Στην πρώτη δεκάδα των πλέον ρυπασμένων (ατμοσφαιρικά) πόλεων της Ευρώπης συγκαταλέγεται η Πάτρα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης ατμοσφαιρικής ρύπανσης του ΥΠΕΚΑ για το έτος 2009. Στα ίδια συμπεράσματα είχε καταλήξει τόσο η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Περιβάλλοντος της βουλής όσο και το Εθνικό Κέντρο Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης. Η ποιότητα της ατμόσφαιρας της Πάτρας προσομοιάζει με αυτή της Αθήνας κατά την 10ετία του ΄80. Παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση σε σχέση με μετρήσεις του 1998, απ’ όλες τις πόλεις της χώρας στο όζον (34%), μονοξείδιο του άνθρακα (23%) και διοξείδιο του αζώτου (21%), ενώ επικίνδυνες τιμές εμφανίζονται για το διοξείδιο του θείου και τον καπνό. Είναι χαρακτηριστικό πως επί 151 ημέρες το χρόνο η μέση συγκέντρωση των θανατηφόρων ΡΜ10 έχουν εντοπιστεί άνω του ορίου ασφαλείας των 50mg/m3. Όπως είναι αυτονόητο, η ραγδαία επιδείνωση της ατμοσφαιρικής κατάστασης οφείλεται πρωτίστως στην κυκλοφορία, κυρίως των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και επί πλέον, στους περαιωμένους καταλύτες, στις κεντρικές θερμάνσεις, τα φθαρμένα ελαστικά, τη διάβρωση των εδαφών, και τη λειτουργία του λιμένα. Το πλέον απαισιόδοξο στοιχείο είναι ότι, στην εξέλιξη του φαινομένου, η Πάτρα είναι εντελώς ανοχύρωτη και κινδυνεύει να μετατραπεί σε “θάλαμο αερίων”. Ήδη έχουν καταγραφεί συμπτώματα μεγάλης αύξησης του παιδικού άσθματος, των καρδιοαναπνευστικών παθήσεων κ.λ.π.

Θεσσαλονίκη: η Οδύσσεια των ΑΜΕΑ

Πόσο εφικτό είναι για ένα άτομο με αναπηρία να κινηθεί στους πιο προνομιούχους και προικισμένους πεζόδρομους στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και να φτάσει μέχρι τη θάλασσα; Πόσο εφικτό είναι για μια μητέρα με παιδικό καροτσάκι, για δυο μικρά παιδιά, για έναν ηλικιωμένο ή για ένα νεαρό «αρτιμελές και υγιές» ζευγάρι να κάνει το ίδιο;
Στα παραπάνω ερωτήματα θα προσπαθήσουν να απαντήσουν οι διοργανωτές της εκδήλωσης, με τίτλο «Προσπαθώ να περπατήσω στο κέντρο της Θεσσαλονίκης» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 29 Μαΐου 2010 και ώρα 19.00, στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας», στο ΟΛΥΜΠΙΟΝ, στη Θεσσαλονίκη.
Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της Φοιτητικής Εβδομάδας 2010 του Α.Π.Θ. και διοργανώνεται από τη ΜΚΟ «Αναπηρία Σήμερα» και την «Αρχιτεκτονική Επιτόπου».
Σύμφωνα με τους διοργανωτές, πολλά εμπόδια, νόμιμος και παράνομος εξοπλισμός δρόμου, χαράξεις κυκλοφορίας, μικρές ή μεγάλες καταλήψεις, μηχανήματα, κάδοι σκουπιδιών, πινακίδες, εμποδίζουν αυτή την ευχάριστη, αρχικά, κίνηση με τα πόδια σε μια από τις πιο ιστορικές πλατείες της Μεσογείου, την πλατεία Αριστοτέλους. Αν παρεμβάλλει κανείς ρυθμίσεις υπηρεσιών δημοσίου συμφέροντος εντελώς ασυντόνιστες μεταξύ τους και μια σειρά αυθαιρεσιών, τότε το αποτέλεσμα δεν είναι η φωτογενής και άδεια, η φιλική προς τον πεζό και τη βόλτα Αριστοτέλους της δεκαετίας του ’60, αλλά μια κουραστική, αδιέξοδη, πολύ επικίνδυνη και αφιλόξενη πλατεία για πεζούς σε απόγνωση.
Η «Αρχιτεκτονική επί τόπου» βιντεοσκόπησε σε απόλυτα φυσικές συνθήκες, χωρίς προσχεδιασμό και ειδικά εφέ, την κίνηση του Φώτη Μπίμπαση, που κυκλοφορεί με μπαστουνάκι, γιατί δε βλέπει. Οι πρώτες λήψεις, χωρίς επεξεργασία, σχεδόν αμοντάριστα πλάνα, θα προβληθούν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.
Θα ακολουθήσει συζήτηση με όσους παρευρεθούν και έχουν ενδιαφέρον για να σταματήσει, σύμφωνα με τους διοργανωτές «αυτή η πορεία παρακμής, για να ξαναγίνει ελκυστικό το περπάτημα στην Αριστοτέλους μέχρι τη θάλασσα, για να θυμηθούμε, να δούμε και να ακούσουμε τον ήχο της ξανά, μαζί με τη χάραξη του Εμπράρ που στοχεύει στον Όλυμπο απέναντι, μαζί με τα ενδιαφέροντα ηλιοβασιλέματα και τη βόλτα δίπλα στο νερό».
Την προβολή και τη συζήτηση συντονίζει ο Αν. Καθηγητής του Τμήματος Αρχιτεκτόνων του Α.Π.Θ., Γιάννης Χατζηγώγας μαζί με φοιτητές των Τμημάτων Αρχιτεκτόνων και Κινηματογράφου του Α.Π.Θ.

ΑΜΒΡΑΚΙΚΟΣ: Καταγγελίες για τοξικά απόβλητα

Επιστολή-κόλαφο προς τις Ν.Α. Πρέβεζας και Αιτωλοακαρνανίας και τη Δ/νση Γεωργικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ηπείρου απέστειλε η Ομοσπονδία Αλιευτικών Συλλόγων Ηπείρου, η οποία κάνει λόγο για τοξικά απόβλητα που ρίχνονται στον Κόλπο του Αμβρακικού, για μονάδες οι οποίες μετά την άλωση του φυσικού τους πλούτου εγκαταλείπουν τον κόλπο χωρίς να αποκαταστήσουν και να καθαρίσουν το θαλάσσιο περιβάλλον, για μυδο-καλλιέργειες παρατημένες εδώ και χρόνια, καθώς και για προβολείς μεγάλης ισχύος που κάνουν τη νύχτα μέρα και τυφλώνουν τους επαγγελματίες ψαράδες με κίνδυνο να προκληθεί ατύχημα. Η κατάσταση στον σημαντικότερο υδρο-βιότοπο της Ελλάδας είναι απελπιστική, τονίζουν οι αλιείς, και ζητούν την άμεση παρέμβαση των αρμόδιων υπηρεσιών και της Πολιτείας για την επίλυση του προβλήματος

Το αφήνουν να γκρεμίσει το Θέατρο Λυκαβητού

Σε ένα ακόμα «θύμα» της άκρατης γραφειοκρατίας και των προβλημάτων που δημιουργούν οι συναρμοδιότητες διαφόρων φορέων αναδεικνύεται το θέατρο του Λυκαβηττού. Ένα θέατρο που ανήκει στην Εταιρεία Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε. (ΕΤΑ)και την άδεια για τη λειτουργία του την παραχωρεί ο Δήμος Αθηναίων. Και ενώ το καλοκαίρι πλησιάζει και οι συναυλιακές εκδηλώσεις προγραμματίζονται, το θέμα της στατικής ασφάλειας του θεάτρου παραμένει μετέωρο. Μεταξύ των συναρμόδιων φορέων. Συγκεκριμένα, το καλοκαίρι του 2008, οπότε και ξεκίνησε ο φαύλος κύκλος με το «άνοιξε - κλείσε» του θεάτρου, έγινε γνωστό ότι από το 2004 υπήρχε έκθεση της ΕΤΑ που χαρακτήριζε το θέατρο εξαιρετικά επισφαλές. Καθώς παρατηρούνταν προβλήματα ως προς τη στατικότητά του, κυρίως στο άνω διάζωμα των κερκίδων. Για το λόγο αυτό το καλοκαίρι του 2009, και μετά από πολλά προβλήματα και καθυστερήσεις, διενεργήθηκαν κάποιες εργασίες υποστήλωσης της μεταλλικής κατασκευής του θεάτρου, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ικανότητα λειτουργίας του. Όμως το σύνολο των εργασιών που είχαν προγραμματιστεί από την περσινή χρονιά και απαιτούνταν για τη στήριξη του θεάτρου, ουδέποτε πραγματοποιήθηκαν. Η μελέτη στατικότητας εγκρίθηκε ομοφώνως, ήδη από τον Ιούλιο 2009, από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, ώστε το θέατρο να παραδοθεί στο κοινό εναρμονισμένο με τους νέους κανόνες στατικότητας και στο πλαίσιο των εργασιών προβλεπόταν η αντικατάσταση των φθαρμένων και καταπονημένων τμημάτων του φορέα των κερκίδων, Μετά την έκδοση πολεοδομικής άδειας, η ΕΤΑ Α.Ε. ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για την προκήρυξη του ανοιχτού διαγωνισμού, προκειμένου να αναδειχθεί ο εργολάβος που θα υλοποιήσει τις απαραίτητες εργασίες,αλλά από τον Ιανουάριο, οπότε και έληξε η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, τίποτα δεν έχει πραγματοποιηθεί από την ΕΤΑ Α.Ε., ενώ δεν είναι σαφές, τι τελικά θα πράξει ο Δήμος Αθηναίων στη δικαιοδοσία του οποίου ανήκει η έκδοση της άδειας λειτουργίας,

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki