Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κοινωνία

Αξιοποιείται ...όπως είναι "επιπλωμένο"

Στο πρόγραµµα αξιοποίησης του Ελληνικού περιλαµβάνει την κατασκευή µαρίνας καθώς και ενυδρείου. Ακόµη, θα δηµιουργηθούν δύο γήπεδα γκολφ, ερευνητικά κέντρα (Research Development Centers), πανεπιστήµια, εκθεσιακά, τεχνολογικά και συνεδριακά κέντραόπως και εµπορικά κέντρα τύπου Mall. Στη συνολική έκταση των 5.500 στρεµµάτων δεν αποκλείεται να υπάρξει και ήπια οικιστική ανάπτυξη. To συνολικό σύµφωνα µεαρχικές εκτιµήσεις σχέδιο για την αξιοποίηση - ανάπλαση του Ελληνικού ύψους 5 - 7 δισ.ευρώ θα παρουσιαστεί στους αξιωµατούχους του Κατάρ την ερχόµενη Τρίτη. Αύριο συνεδριάζει η ∆ιυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών κατά την οποία και θασυζητηθεί η ένταξη του Ελληνικού στο Fast Track όπου θα υπάρξει σύµπραξη του δηµόσιου και ιδιωτικού τοµέα.. Υπενθυµίζεται ότι ο Χοσέ Ασεµπίγιο παρουσίασε τις προτάσεις του για το Ελληνικό προσαρµοσµένες στα σχέδια της ελληνικής κυβέρνησης τόσο στον Πρωθυπουργό όσο και στους συναρµόδιους υπουργούς σε σύσκεψη.

Δημόσια Περιουσία : Απόψε αυτοσχεδιάζουμε

Τελικά ποια είναι η αλήθεια για την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου; Η πραγματικότητα λοιπόν είναι ότι διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις αποδείχθηκαν ανίκανες να διαχειριστούν έστω και ένα τετραγωνικό μέτρο ακίνητης περιουσίας του δημοσίου. Και όχι μόνο αυτό . Αποδείχθηκαν ανίκανοι να προφυλάξουν και αυτή την περιουσία που είχαν. Γιατί;

Πρώτον: Δεν έχουν για δεκαετίες καταγράψει με πλήρεις και ολοκληρωμένους φακέλους την ακίνητη περιουσία τόσο του δημοσίου όσο και των συνδεδεμένων φορέων με αυτό πχ ασφαλιστικά ταμεία.

Δεύτερον: Δεν έχουν μία συγκεκριμένη πολιτική με αποτέλεσμα πολλές φορές η ακίνητη περιουσία φορέων του δημοσίου να βρίσκεται στο επίκεντρο πολιτικών σκανδάλων με αποκορύφωμα την υπόθεση του Βατοπεδίου Τρίτον : Δεν υπάρχει ουσιαστικός έλεγχος των επιλογών φορέων του δημοσίου τόσο σε αγορές όσο και μισθώσεις. Δεν είναι δυνατόν αυτή την στιγμή 16 μήνες μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης της χώρας το δημόσιο να πληρώνει ενοίκια υψηλότερα έως και 40% από αυτά της αγοράς ούτε να νοικιάζει ακίνητα του με αποδόσεις που είναι έως και 70% χαμηλότερες από τις τρέχουσες.

Με απλά λόγια το δημόσιο δεν έχει καμία απολύτως πολιτική για το θέμα της ακίνητης περιουσίας με αποτέλεσμα να εξαντλείται σε ρητορείες άνευ αντικρίσματος. Για παράδειγμα, μπορεί το δημόσιο να είναι ιδιοκτήτης μικρών διαμερισμάτων ή μικρών αστικών οικοπέδων σε κατοικημένες περιοχές; Σαφώς όχι . Παρόλα αυτά σήμερα εμφανίζεται ως ιδιοκτήτης εκατοντάδων τέτοιων ακινήτων τα οποία είτε αραχνιάζουν είτε καταλήγουν στα χέρια αετονύχηδων. Και φυσικά όλα αυτά θα διαιωνίζονται αν δεν γίνει μία διεξοδική έρευνα για τον τρόπο διαχείρισης στο παρελθόν. Χωρίς λοιπόν πολιτική και κυρίως χωρίς πλήρη εικόνα(φάκελο) του κάθε ακινήτου κανείς δεν νομιμοποιείται να μιλά είτε για πώληση είτε για αξιοποίηση είτε για οτιδήποτε άλλο περνά από το ανθρώπινο μυαλό. Έτσι λοιπόν, άφησαν τόσες μέρες να διαχέεται μία εικόνα πλήρους εκποίησης που ξεκινά από διαμερίσματα στο Κολωνό (υπάρχουν και τέτοια) έως βραχονησίδες στο Αιγαίο.

Και δυστυχώς αντί να υπάρχει μία τεκμηριωμένη απάντηση με βάση την σημερινή πραγματικότητα όπως για παράδειγμα ότι για να πουλήσεις μία βραχονησίδα χρειάζεται να περάσουν 152 χρόνια ή ότι για να πουλήσεις ένα οικόπεδο που διεκδικείται από ένα δήμο θα πρέπει να περάσει ένας αιώνας η Κυβέρνηση προτίμησε να ακολουθήσει μία πολιτική εντυπώσεων με πομπώδεις δηλώσεις άνευ ουσίας. Και για να έχουμε το καλό ρώτημα: μήπως αυτά που είπαν οι άνθρωποι της τρόικας αποτελούν δεσμεύσεις που έχουν υπογραφεί; Παράλληλα , θα έπρεπε να πει όλη την αλήθεια για την ακίνητη περιουσία. Δηλαδή σε ποια κατάσταση βρίσκεται, πόσα ακίνητα έχουν πλήρεις και τεκμηριωμένους φακέλους , πόσα ακίνητα προσφέρονται προς άμεση αξιοποίηση , ποιες διαδικασίες θα ακολουθηθούν και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα. Τότε ο κάθε έλληνας θα μπορούσε να κατανοήσει ότι με το ισχύον πλαίσιο δεν μπορεί να γίνει τίποτε τουλάχιστον μέχρι το τέλος της θητείας της. Εκτός όμως και αν ακολουθηθούν πρακτικές του στυλ : «αποφασίζουμε και διατάσομε» που είναι ιδιαίτερα διαδομένες τους τελευταίους μήνες.

Δύο δρόμοι με κατεβασμένα ρολά

Η άμεση συνάρτηση της κρίσης του εμπορίου με την αγορά ακινήτων είναι γνωστή σε όλους . Αυτό που όμως που είναι γνωστό μπορεί να το δει κάποιος με τα ίδια του τα μάτια στο παράδειγμα ορισμένων συγκεκριμένων εμπορικών οδών του κέντρου της Αθήνας , οι οποίοι έχουν υποστεί τις συνέπειες όχι μόνο της κρίσης αλλά και της αλλαγής του οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης. Ο άξονας Πραξιτέλους-Λέκκα ήταν από τους πλέον εμπορικούς του κέντρου της Αθήνας καθώς για δεκαετίες ολόκληρες ήταν ο καθρέπτης του εμπορίου και της βιοτεχνίας. Έχοντας ως βασικούς άξονες δραστηριότητες που αφορούσαν την αργυροχρυσοχοΐα και το εμπόριο φωτιστικών οι συγκεκριμένοι δρόμοι είχαν καταφέρει να έχουν ποσοστό διαθεσιμότητας εμπορικών χώρων χαμηλότερο του 5% -για τα ισόγεια καταστήματα. Αντίθετα στους ορόφους , που ήταν εγκατεστημένες κυρίως βιοτεχνικές επιχειρήσεις οι κενοί χώροι ήταν περισσότεροι-εκτιμάται άνω του 10% κυρίως λόγω της κρίσης στο τομέα της κλωστοϋφαντουργίας. Η οικονομική κρίση άλλαξε πλέον όλα τα δεδομένα της συγκεκριμένης αγοράς καθώς η τα ποσοστά των κενών ισόγειων εμπορικών χώρων να ξεπερνούν πλέον το 20% με τάσεις περαιτέρω διεύρυνσης καθώς καταγράφεται το φαινόμενο των αλλαγών χρήσεων. Μόνο τυχαίο δεν θα πρέπει να θεωρηθεί το γεγονός ότι οι νέες μισθώσεις που έχουν γίνει στην περιοχή αφορούν κατά κύριο λόγο σε επιχειρήσεις διασκέδασης( μπαρ) ενώ την ίδια στιγμή εμπορικές δραστηριότητες με παρουσία άνω των 25 χρόνων διακόπτουν την δραστηριότητα τους-κυρίως από τους κλαδους της αργυροχρυσοχοΐα και των ηλεκτρικών.

Η αλήθεια για την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου

Τις τελευταίες μέρες εξελίσσεται ένα θέατρο παραλόγου με αφορμή την ακίνητη περιουσία του Δημοσίου. Απο την μία πλευρά έρχεται η τρόϊκα και ζητά την πώληση ακινήτων του δημοσίου και απο την άλλη εμφανίζεται η Κυβέρνηση να αρνείται. Ποιά είναι η αλήθεια; Αυτή που αποφασίστηκε στις 15/12 και προκύπτει απο δελτίο τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος το οποίο το δημοσιεύουμε αυτούσιο -χωρίς σχολιασμό :

"Συνεδρίασε χθες, Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου, η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ), σε διευρυμένη σύνθεση. Στη διευρυμένη συνεδρίαση της ΔΕΑΑ συμμετείχαν τα μόνιμα μέλη της Επιτροπής, ο Υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο Υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Κατσέλη, όπως επίσης και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Ευάγγελος Βενιζέλος, η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Τίνα Μπιρμπίλη, ο Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, ο Υπουργός Επικρατείας, Χάρης Παμπούκης, ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννης Διαμαντίδης και ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Τηλέμαχος Χυτήρης. Η ΔΕΑΑ εξέτασε ζητήματα που αφορούν στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου και θέματα αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων και έλαβε τις εξής αποφάσεις:

Α. Αξιοποίηση της Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας Η ΔΕΕΑ έλαβε υπόψη τις εισηγήσεις της ομάδας εργασίας η οποία λειτουργεί με βάση τις κατευθύνσεις που έχει ορίσει, και στην οποία συμμετέχουν Γενικοί Γραμματείς των αρμόδιων υπουργείων και εκπρόσωποι φορέων για τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (ΚΕΔ Α.Ε., ΕΤΑ Α.Ε. κ.α.), και προχώρησε σήμερα στις εξής συγκεκριμένες αποφάσεις:

• Καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου. Δόθηκε εντολή στην Ειδική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων του Υπουργείου Οικονομικών για την άμεση πρόσληψη ομάδας εξειδικευμένων συμβούλων με στόχο την καταγραφή, ποιοτική ανάλυση και επενδυτική διερεύνησητων ακινήτων του Δημοσίου, προκειμένου να υπάρξουν ολοκληρωμένα και αξιόπιστα στοιχεία για το σύνολο των ακινήτων του Δημοσίου που μπορούν να αξιοποιηθούν άμεσα. Ολοκλήρωση της καταγραφής: Ιούνιος 2011.

• Αξιοποίηση του τέως αεροδρομίου του Ελληνικού. Με στόχο την επιτάχυνση της διαδικασίας αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και με τη χρήση της διαδικασίας fast-track, αποφασίστηκε

α) συγκρότηση φορέα ειδικού σκοπού ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της, και

β) η πρόσληψη χρηματοοικονομικών και τεχνικών συμβούλων για την αξιοποίηση της έκτασης.

• Επιλογή και προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων. Αποφασίστηκε η συγκρότηση Ομάδων Διοίκησης Έργου με τη συμμετοχή και εξειδικευμένων συμβούλων για την άρση των διοικητικών εμποδίωνκαι την προώθηση αξιοποίησης συγκεκριμένων σημαντικών ακινήτων από τους υπεύθυνους φορείς (ΚΕΔ, ΕΤΑ/Ολυμπιακά Ακίνητα). Συνημμένα επισυνάπτεται κατάλογος μεγάλων ακινήτων που προωθούνται αμέσως μόλις ελεγχθούν για άμεση αξιοποίηση, συνδυάζοντας δραστηριότητες τουριστικής ή άλλης οικονομικής ανάπτυξης με την διαφύλαξη και προστασία του περιβάλλοντος.

• Θεσμικές και οργανωτικές αλλαγές για την άσκηση ενιαίας και αποτελεσματικής πολιτικής διαχείρισης δημόσιας περιουσίας. Στο πλαίσιο αυτό:

α) η ΔΕΑΑ εξέτασε θετικά και εισηγείται την συγκρότηση Γενικής Γραμματείας Αξιοποίησης Δημόσιας Ακίνητης Περιουσίας στο Υπουργείο Οικονομικών η οποία θα εποπτεύει τις κτηματικές υπηρεσίες, τα εθνικά κληροδοτήματα, και την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των ΝΠΔΔ, και

β) προωθεί τη δημιουργία ενός φορέα χρηματοοικονομικής διαχείρισης των ώριμων προς αξιοποίηση ακινήτων του δημοσίου με τη μορφή Α.Ε. στον οποίο θα περιέρχονται ακίνητα από υφιστάμενους φορείς του δημοσίου και σε επόμενη φάση θα διαθέσει μειοψηφικό πακέτο μετοχών στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Τα παραπάνω σηματοδοτούν την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για συγκεκριμένες ενέργειες που θα επιτρέψουν για πρώτη φορά την καταγραφή και αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου στη βάση ολοκληρωμένων σχεδίων, αξιοποιώντας και βελτιώνοντας σημερινές δομές, ξεπερνώντας την πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων και εγκαθιστώντας διαφανείς οριζόντιες διαδικασίες λήψης αποφάσεων για τη διαχείριση και διάθεση των ακινήτων του δημοσίου.

Β. Αποκρατικοποιήσεις και αναδιαρθρώσεις Στο πλαίσιο της διαδικασίας αναδιάρθρωσης και διαχείρισης των περιουσιακών στοιχείων στο ευρύτερο χαρτοφυλάκιο του Δημοσίου, η ΔΕΑΑ με την κατάλληλη κατά περίπτωση σύνθεσή της προχώρησε σήμερα στις εξής αποφάσεις: 1) Άμεση πρόσληψη χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων (η ανακοίνωση των ονομάτων των εταιριών συμβούλων θα πραγματοποιηθεί σε σύντομο χρόνο με την ολοκλήρωση των συμβατικών κειμένων) για:

• Επέκταση σύμβασης παραχώρησης του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου

• Αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ

• Αναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ).

2) Αναζήτηση χρηματοοικονομικών και νομικών συμβούλων (η διαδικασία θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου 2011) για:

• τον διαχωρισμό των λειτουργιών του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων

• την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης, • το αεροδρόμιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου Ν. Καζαντζάκης

• την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ • την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ομίλου ΟΣΕ

• την επέκταση συμβάσεων παραχώρησης στην Αττική Οδό και Εγνατία Οδό • την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛΤΑ • την αξιοποίηση του Φάσματος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσματος

• την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στο Αττικό λιμενικό σύστημα • τη μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για λιμάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισμούς λιμένων

• τη μελέτη στρατηγικής και συμβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιμένες (μαρίνες)

• την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην βιομηχανία ΛΑΡΚΟ, • την αξιοποίηση της συμμετοχής του δημοσίου στην ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ,

• την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και διαχείριση της συμμετοχής του δημοσίου,

• την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον ΟΔΙΕ, • την πώληση της συμμετοχής του δημοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας, και

• τη μετοχοποίηση/ είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία (Εθνικό, Λαϊκό). Στόχος του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας είναι η εισροή εσόδων ύψους 7 δισεκατομμυρίων ευρώ για την περίοδο 2011-2013 και ειδικότερα η είσπραξη τουλάχιστον ενός δισεκατομμυρίου ευρώ μέσα στο 2011.

Η Κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου με απόλυτη διαφάνεια και σχεδιασμό και με βασικό γνώμονα τη διαφύλαξη του δημοσίου συμφέροντος, του ελέγχου σε τομείς στρατηγικής και εθνικής σημασίας, αλλά και την αναδιάρθρωση τομέων της οικονομίας που μπορούν να συνεισφέρουν στην αύξηση του εθνικού εισοδήματος. Κάθε απόφαση θα λαμβάνει υπόψη την ανάγκη για μεγιστοποίηση των εσόδων από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων του δημοσίου, η οποία θα συμβάλλει στην μεγάλη προσπάθεια για τον έλεγχο και τη μείωση του δημοσίου χρέους.

Δημόσια Ακίνητα προς Αξιοποίηση

ΕΛΛΗΝΙΚΟ 5.500.000   τμ

ΑΦΑΝΤΟΥ-ΡΟΔΟΥ 1.500.000 τμ

ΡΟΔΟΣ - ΠΡΑΣΟΝΗΣΙ 80.000.000τμ

ΒΕΓΟΡΙΤΙΔΑ 18.000.000τμ

ΑΝΤΙΡΡΙΟ 223.000 τμ

ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΓΟΥΡΝΕΣ 750.000 τμ

ΞΑΝΘΗΣ ΤΟΠΕΙΡΟΥ -ΦΩΝΗ ΑΜΕΡΙΚΗΣ 8.000.000 τμ

ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗ 153.000 τμ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΣΙΘΩΝΙΑ-ΛΙΒΑΡΙ ΒΟΥΡΒΟΥΡΟΥΣ 94.000 τμ

ΧΑΛΙΚΙΔΙΚΗΣ ΤΟΡΩΝΗ-ΣΥΚΙΑ 76.000 τμ

ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ ΚΤΗΜΑ ΚΑΛΩΝ ΝΕΡΩΝ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 152.000 τμ

ΠΙΕΡΙΑΣ ΚΤΗΜΑ ΣΚΑΛΑΣ ΣΚΟΤΙΝΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ 427.215τμ

ΑΛΥΚΕΣ ΑΝΑΒΥΣΣΟΥ 1.487.634 τμ

ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΛΙΜΕΝΑΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ 47.165 τμ"

Κανόνες για την προστασία των πεζών

Την ασφαλή διέλευση των πεζών στη διάρκεια εκτέλεσης έργων σε κοινόχρηστους χώρους προστατεύει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που υπέγραψαν η Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η ΚΥΑ «Υποχρεώσεις και μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών κατά την εκτέλεση εργασιών σε κοινόχρηστους χώρους πόλεων και οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» δίνει για πρώτη φορά μια συνολική λύση και ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από έργα που αφορούν στην ανέγερση κτηρίων, εγκατάσταση δικτύων, κ.λπ. Σύμφωνα με τις διατάξεις, στη διάρκεια εκτέλεσης οποιωνδήποτε εργασιών θα πρέπει να προφυλάσσεται η ασφαλής διέλευση των οχημάτων, των πεζών και ειδικά των ατόμων με αναπηρία. Έτσι, τίθενται κανονισμοί και επιβάλλεται η λήψη μέτρων στις περιπτώσεις εγκατάστασης εργοτάξιου σε κοινόχρηστους χώρους (π.χ. πεζοδρόμια). Προβλέπεται η προφύλαξη του πεζού με σταθερή οριοθέτηση από το εργοτάξιο και η δημιουργία πρόσθετων πεζοδρομίων όταν αυτά καταλαμβάνονται από τις εργασίες, για τη διασφάλιση της αδιάκοπης διάβασής τους. Στην ΚΥΑ περιγράφονται τα χαρακτηριστικά που πρέπει να πληρούν τα πρόσθετα πεζοδρόμια (ελάχιστες διαστάσεις, υλικά κατασκευής, τοποθέτηση, κ.λπ.), καθώς και με ποιον τρόπο η όδευση των πεζών θα κατευθύνεται με ασφάλεια. Ακόμη, ορίζονται οι περιφράξεις του χώρου του εργοτάξιου που θα προφυλάσσουν τους πεζούς από την πτώση αντικειμένων από σκαλωσιές, πτώση σε χώρους εκσκαφής, κ.λπ. Παράλληλα, ορίζονται διατάξεις σχετικά με το φωτισμό, την οδική σήμανση και γενικότερη πληροφόρηση του διερχόμενου πολίτη για την ύπαρξη εργοτάξιου, καθώς και με την αποκατάσταση του κοινόχρηστου χώρου μετά το πέρας των εργασιών, αλλά και με την επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες των παραπάνω.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki