Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

Γολγοθάς και οι μισθώσεις

Αξεπέραστα εμπόδια στη σύνταξη συμβολαίων, ακόμη και μισθωτηρίων και νέες «επιθεωρήσεις» και «έλεγχοι» ακινήτων, με σημαντικές δημοσιονομικές αλλά και κοινωνικές επιπτώσεις σε βάρος των πολιτών και των περιουσιών τους με το νέο πολεοδομικό νομοσχέδιο .

Με το άρθρο 52 του σν, προβλέπεται όχι μόνον η αρχική επιθεώρηση και καταγραφή όλων των οικοδομών της χώρας, αλλά και τον εν συνεχεία υποχρεωτικό επανέλεγχο όλων των κτιρίων της χώρας ανά πενταετία. Υπενθυμίζεται οτι οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν ήδη υποβληθεί ή υποβάλλονται στη διαδικασία της δήλωσης – καταχώρησης των ακινήτων τους, σε πολλές και διάφορες κρατικές υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων, με πληρωμή των αντίστοιχων τελών ή αμοιβών:

 

1.     Στα Υποθηκοφυλακεία της χώρας όπου διαθέτουν τόμο & αριθμό μεταγραφής

 

2.     Στο Εθνικό Κτηματολόγιο, όπου έχουν λάβει ΚΑΕΚ

 

3.     Στο ηλεκτρονικό Ε9 του ΥΠΟΙΚ, όπου έχουν λάβει ΑΤΑΚ

 

4.     Στους οικείους Δήμους για την καταβολή ΤΑΠ και δημοτικών τελών

 

5.     Στις πολεοδομικές υπηρεσίες όπου έχουν λάβει αριθμό οικοδομικής αδείας

 

6.     Στη βάση δεδομένων ΤΕΕ για τη δήλωση αλλαγής χρήσης, τακτοποίησης κλπ.

 

Εκτός από την σύνταξη συμβολαίων επί ακινήτων που έχει καταστεί γραφειοκρατικός «Γολγοθάς» για τους συμβαλλόμενους, βαδίζουμε προς την ίδια κατεύθυνση και όσον αφορά τις μισθώσεις. Με μια ιδιαίτερα ασαφή διατύπωση ορίζεται στην παρ. β του σν ότι «Από τη δημοσίευση του παρόντος απαγορεύεται η κατάρτιση συμβάσεων μίσθωσης, παραχώρησης που αφορούν ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης.»  Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ο κάθε ιδιοκτήτης που δεν του αρέσει ο ενοικιαστής του ή κάθε ενοικιαστής που δεν του αρέσει το μίσθιο, θα μπορούν ανά πάσα στιγμή με τον ισχυρισμό ότι υπάρχει αυθαιρεσία, πραγματική ή και φανταστική, σε κάθε κατοικία, κατάστημα κλπ., να «τινάξει στον αέρα» ολόκληρη την έννομη σχέση, πχ να μην ξαναπληρώσει ενοίκιο, ή να εξώσει τον ενοικιαστή του με τον ισχυρισμό αυτό! Η σχετική διάταξη πρέπει να απαλειφθεί ως ιδιαίτερα επικίνδυνη για τις συναλλαγές.

Με άλλη διάταξη  πολλαπλασιάζονται αναδρομικά τα πρόστιμα και οι ποινές για κατασκευή αυθαιρέτων μετά την 28η Ιουλίου 2011, σε ύψη και ποσά δημευτικού κυριολεκτικά χαρακτήρα! Δηλαδή οι πολίτες που έχουν υποπέσει σε κάποια αυθαιρεσία, με την διάταξη αυτή κινδυνεύουν κυριολεκτικά να χάσουν το σπίτι τους, ακόμη και για μικροπαραβάσεις το ποσό των οποίων αδυνατούν πλήρως να καταβάλουν, ακόμη και αν κατεδαφίσουν την όποια αυθαίρετη προσθήκη, ημιυπαίθριο κλπ.

Νέα απαράδεκτη οικονομική αλλά και γραφειοκρατική επιβάρυνση για τους πολίτες αποτελούν οι διατάξεις του άρθρου 108 του σν σύμφωνα με τις οποίες οι  δηλώσεις υπαγωγής θα υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό έως και 20%, «μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που θα διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο». Η ρύθμιση αυτή σημαίνει νέες υποχρεωτικές αμοιβές μηχανικών σε βάρος των πολιτών, προς δόξαν και της γραφειοκρατικής ταλαιπωρίας τους.

Η χαριστική βολή

Σε πλήρες αδιέξοδο οδηγείται  η αγορά ακινήτων με τα μέτρα που επιβάλλονται με το  σχέδιο νόμου :«ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ». Αυτό καταγγέλει η ΠΟΜΙΔΑ σε επιστολή προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ.Γιώργο Σταθάκη . Συγκεκριμένα στην επιστολή τονίζεται:

"Σε αντίθεση με την κυβερνητική βούληση για ανάκαμψη της οικονομίας, μείωση της γραφειοκρατίας, και ενθάρρυνση των συναλλαγών των πολιτών περί τα ακίνητα οι οποίες θα φέρουν έσοδα στο δημόσιο, με διατάξεις που συμπεριλαβάνετε σε πολεοδομικό νομοσχέδιο που έχετε αποστείλει για επεξεργασία στην ΚΕΝΕ χωρίς να έχετε ακούσει την άποψή μας, όχι μόνον δεν μειώνεται η ταλαιπωρία των πολιτών, αλλά εμφανίζονται πρόσθετα αξεπέραστα εμπόδια στη σύνταξη συμβολαίων, ακόμη και μισθωτηρίων, και νέες «επιθεωρήσεις» και «έλεγχοι» ακινήτων, με σημαντικές δημοσιονομικές αλλά και κοινωνικές επιπτώσεις σε βάρος των πολιτών και των περιουσιών τους, όπως:

1          ΑΡΘΡΟ 52: ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ «ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΟΥ».

 

Με το άρθρο 52 του σν, οι διατάξεις περί της ελληνικής «πατέντας» που ονομάζεται «ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίων» προβλέπουν όχι μόνον την αρχική επιθεώρηση και καταγραφή όλων των οικοδομών της χώρας, αλλά και τον εν συνεχεία υποχρεωτικό επανέλεγχο όλων των κτιρίων της χώρας ανά πενταετία! ΕΛΕΟΣ κε ΥΠΟΥΡΓΕ!!!

 

Σας υπενθυμίζουμε ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν ήδη υποβληθεί ή υποβάλλονται στη διαδικασία της δήλωσης – καταχώρησης των ακινήτων τους, σε πολλές και διάφορες κρατικές υπηρεσίες και βάσεις δεδομένων, με πληρωμή των αντίστοιχων τελών ή αμοιβών:

 

1.     Στα Υποθηκοφυλακεία της χώρας όπου διαθέτουν τόμο & αριθμό μεταγραφής

2.     Στο Εθνικό Κτηματολόγιο, όπου έχουν λάβει ΚΑΕΚ

3.     Στο ηλεκτρονικό Ε9 του ΥΠΟΙΚ, όπου έχουν λάβει ΑΤΑΚ

4.     Στους οικείους Δήμους για την καταβολή ΤΑΠ και δημοτικών τελών

5.     Στις πολεοδομικές υπηρεσίες όπου έχουν λάβει αριθμό οικοδομικής αδείας

6.     Στη βάση δεδομένων ΤΕΕ για τη δήλωση αλλαγής χρήσης, τακτοποίησης κλπ.

Ουδεμία συνεπώς φορολογική ή πολεοδομική αναγκαιότητα, και ουδεμία νομική ή ηθική βάση υπάρχει για την καθιέρωση μιας ακόμη διαδικασίας δήλωσης και διηνεκούς επανελέγχου των ακινήτων τους, που το μόνο το οποίο θα επιτύχει είναι να καταστήσει τους ιδιοκτήτες ακινήτων της χώρας κυριολεκτικά «φόρου υποτελείς» στους ιδιώτες μηχανικούς που θα πραγματοποιούν απρόκλητες και απρόσκλητες επισκέψεις και αέναες καταγραφές και ελέγχους σε όλα τα σπίτια και όλα τα κτίρια ανά πενταετία, από μηχανικούς που θα αξιώνουν και αμοιβή για την αζήτητη αυτή «υπηρεσία»... Δεν χρειάζεται βέβαια να αναφερθούμε ούτε και φυσικά στο νέο λαμπρό πεδίο δόξης στην διαφθορά και τη συναλλαγή που θα ανοίξει με τη διαδικασία αυτή. Η προσπάθεια εφαρμογής μιας τέτοιας διαδικασίας θα προσκρούσει στην καθολική αντίδραση των πολιτών από κάθε γωνιά της χώρας, οι οποίοι θα θεωρήσουν τη διαδικασία αυτή σαν ένα μέτρο πολύ πιο επώδυνο και επιλήψιμο από τον ίδιο τον ΕΝΦΙΑ!

Σας καλούμε κε Υπουργέ να αποσύρετε όλες τις σχετικές διατάξεις, και να μην συνδέσετε το όνομά σας με την αθλιότητα αυτή σε βάρος του ελληνικού λαού!!!

2.ΑΡΘΡΟ 82: ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΙΣΘΩΣΕΩΝ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΜΕ «ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΕΣ».

 

Εκτός από την σύνταξη συμβολαίων επί ακινήτων που έχει καταστεί γραφειοκρατικός «Γολγοθάς» για τους συμβαλλόμενους, βαδίζουμε προς την ίδια κατεύθυνση και όσον αφορά τις μισθώσεις. Με μια ιδιαίτερα ασαφή διατύπωση ορίζεται στην παρ. β του σν ότι «Από τη δημοσίευση του παρόντος απαγορεύεται η κατάρτιση συμβάσεων μίσθωσης, παραχώρησης που αφορούν ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης.»  Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ο κάθε ιδιοκτήτης που δεν του αρέσει ο ενοικιαστής του, ή κάθε ενοικιαστής που δεν του αρέσει το μίσθιο, θα μπορούν ανά πάσα στιγμή με τον ισχυρισμό ότι υπάρχει αυθαιρεσία, πραγματική ή και φανταστική, σε κάθε κατοικία, κατάστημα κλπ., να «τινάξει στον αέρα» ολόκληρη την έννομη σχέση, πχ να μην ξαναπληρώσει ενοίκιο, ή να εξώσει τον ενοικιαστή του με τον ισχυρισμό αυτό! Η σχετική διάταξη πρέπει να απαλειφθεί ως ιδιαίτερα επικίνδυνη για τις συναλλαγές.

 

3. ΑΡΘΡΟ 94: ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΑΥΞΗΣΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ 28.7.11

Με τη διάταξη αυτή πολλαπλασιάζονται αναδρομικά τα πρόστιμα και οι ποινές για κατασκευή αυθαιρέτων μετά την 28η Ιουλίου 2011, σε ύψη και ποσά δημευτικού κυριολεκτικά χαρακτήρα! Δηλαδή οι πολίτες που έχουν υποπέσει σε κάποια αυθαιρεσία, με την διάταξη αυτή κινδυνεύουν κυριολεκτικά να χάσουν το σπίτι τους, ακόμη και για μικροπαραβάσεις το ποσό των οποίων αδυνατούν πλήρως να καταβάλουν, ακόμη και αν κατεδαφίσουν την όποια αυθαίρετη προσθήκη, ημιυπαίθριο κλπ. Summum jus, summa injuria !!! H υπερβολική νομοθετική αυστηρότητα καταλήγει σε αδικία κε Υπουργέ! Η πρόδηλα αντισυνταγματική αυτή διάταξη δεν μπορεί να έχει αναδρομική ισχύ, παρά μόνον για όποια παρανομία κατασκευαστεί στο μέλλον!

 

4. ΑΡΘΡΟ 108: ΕΛΕΓΧΟΣ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΛΕΓΚΤΗ ΔΟΜΗΣΗΣ!

Νέα απαράδεκτη οικονομική αλλά και γραφειοκρατική επιβάρυνση για τους πολίτες αποτελούν οι διατάξεις του άρθρου 108 του σν σύμφωνα με τις οποίες οι  δηλώσεις υπαγωγής θα υπόκεινται σε δειγματοληπτικό έλεγχο σε ποσοστό έως και 20%, «μετά από ηλεκτρονική κλήρωση που θα διενεργείται από το Περιφερειακό Παρατηρητήριο με αλγόριθμο που αποστέλλεται από το Κεντρικό Παρατηρητήριο». Η ρύθμιση αυτή σημαίνει νέες υποχρεωτικές αμοιβές μηχανικών σε βάρος των πολιτών, προς δόξαν και της γραφειοκρατικής ταλαιπωρίας τους. Πέραν του γεγονότος ότι αυτή καθαυτή η ίδρυση μιάς νέας δημόσιας υπηρεσίας με αυτό το σκοπό, την επέκταση και διαιώνιση της δημόσιας γραφειοκρατίας θα ενισχύσει ακόμη περαιτέρω, βάζοντας ένα ακόμη καρφί στο «φέρετρο» της ιδιωτικής οικονομίας και πρωτοβουλίας… Γι΄αυτό και η διάταξη αυτή πρέπει να διαγραφεί από το σν.

5. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΜΙΔΑ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΝ – EΠΑΝΑΦΟΡΑ ΕΚΠΤΩΣΗΣ ΣΕ ΕΦΑΠΑΞ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ.

 

Κύριε Υπουργέ ας γίνει επιτέλους αντιληπτό ότι η απαξίωση της ακίνητης περιουσίας, κυρίως λόγω του ΕΝΦΙΑ, έχει μηδενίσει το ενδιαφέρον των πολιτών για τη νομιμοποίηση τυχόν αυθαίρετων κατασκευών στα ακίνητά τους. Η οικονομική κρίση έχει μειώσει την πραγματική ικανότητά τους να προσέλθουν στη διαδικασία δήλωσης και πληρωμής των προστίμων που προβλέπονται. Γι΄αυτό βασικός παράγοντας επιτυχίας της νέας νομοθετικής ρύθμισης που θα εισάγετε στη Βουλή θα πρέπει να είναι το μικρότερο κόστος νομιμοποίησης. Αυτό θα επιτευχθεί μόνον αν ο βασικός συντελεστής προστίμου μειωθεί στο 10%, από το 15% που είναι σήμερα, κάτι σήμερα απόλυτα αναγκαίο.

Τέλος θα ήταν ταμειακά πολύ ενδιαφέρον για το Δημόσιο, στον νόμο που προωθείτε, να προσθέσετε διάταξη με την οποία όσοι ιδιοκτήτες έχουν υπόλοιπο οφειλής από προηγούμενες δηλώσεις ημιυπαιθρίων, αυθαιρέτων κλπ, θα δικαιούνται  την έκπτωση του 20% στο υπόλοιπο αυτό, αν το εξοφλήσουν εφάπαξ εντός τριμήνου από τη δημοσίευση του νέου νόμου.

Γι΄αυτό, κε Υπουργέ, σας καλούμε να μην πράξετε αυτά που δεν έπραξαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αντιλαμβανόμενες τελίκά τη συντεχνιακή προέλευση των ρυθμίσεων αυτών, και ιδιαίτερα των περί «Ταυτότητας Κτιρίου» και την τεράστια  κοινωνική απαξία τους!

Ζητούμε την απάλειψη των νέων αυτών ρυθμίσεων καθόσον δεν εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον, αλλά αποκλειστικά και προφανέστατα, και με εξώφθαλμα σκανδαλώδη τρόπο, τα συμφέροντα εκείνων που θα απασχοληθούν με τα εκατομμύρια των αχρείαστων πιστοποιητικών και επιθεωρήσεων και θα εισπράττουν από τους πολίτες-θύματα τις σχετικές αμοιβές, για αναγκαστικές και αχρείαστες υπηρεσίες.

Είναι απαράδεκτο τα εκατομμύρια ιδιοκτητών των καθημαγμένων ακινήτων της χώρας μας, που έχουν στοχοποιηθεί με τρόπο πρωτοφανή από όλες τις τελευταίες κυβερνήσεις, να επιβαρυνθούν και με νέες υποχρεωτικές αμοιβές προς όφελος ορισμένων επαγγελματικών κλάδων, πέραν από όσες ήδη δυστυχώς υφίστανται σήμερα.

Τέλος ζητούμε και πάλι, για πολλοστή φορά, να ορίσετε συνάντηση με το Διοικητικό Συμβούλιο της οργάνωσής μας, κάτι που παρότι το επαναλαμβάνουμε  καθημερινά από τις 12 Ιανουαρίου 2017 μέχρι σήμερα, δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατόν!"

Εκατό δόσεις για οφειλές σε δήμους

Σε έως και 100 δόσεις θα μπορούν οι δημότες να πληρώνουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους προς του Δήμους, όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης. Η ρύθμιση έχει ενταχθεί ήδη σε νομοσχέδιο που βρίσκεται στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και «αναμένεται μέρα τη μέρα» για να κατατεθεί στη Βουλή. Συγκεκριμένα απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Βασίλη Κεγκέρογλου ο υπουργός Εσωτερικών τόνισε ότι «το νομοσχέδιο είναι στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και το περιμένουμε από μέρα σε μέρα. Εκεί υπάρχει ρύθμιση που έχει ως ανώτατο όριο τις 100 δόσεις. Προβλέπει ανάλογα με τον τρόπο εξόφλησης την διαγραφή ακόμη και του συνόλου των προσαυξήσεων». «Ο χρόνος είναι σχεδόν προσδιορισμένος. Οι παρατηρήσεις του ΓΛΚ έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί. Νομίζω ότι περί τα τέλη Ιουνίου αρχές Ιουλίου θα έχουμε ψηφισμένη την ρύθμιση» πρόσθεσε ο Π. Σκουρλέτης. Αντίθετα ο υπουργός απέρριψε το ενδεχόμενο της πληρωμής των οφειλών σε Δήμους με βάση τον εξωδικαστικό μηχανισμό των 120 δόσεων επισημαίνοντας ότι «το πεδίο εφαρμογής της ρύθμισης μέσω, του εξωδικαστικού συμβιβασμού είναι συγκεκριμένο. Προβλέπει όριο οφειλής άνω των 20.000 ευρώ, και δεν θα είναι χρήσιμο για τους δήμους».

Το αμάρτημα της ιδιοκτησίας

Το πιο βαρύ και ασήκωτο θα είναι το εκκαθαριστικό της εφορίας που θα λάβουν φέτος οι ιδιοκτήτες ακινήτων. Η… παραδοσιακή υπερφορολόγηση έχει φέτος εξελιχθεί σε φορολογική εξόντωση λόγω παρεμβάσεων στη φορολογία που θα μεταφραστούν σε αυξημένο φόρο εισοδήματος στο φετινό εκκαθαριστικό. Και δεν είναι μόνο οι αυξήσεις στους συντελεστές. Τα ακίνητα βαρύνονται και με φόρο κατοχής ακινήτων, τον γνωστό ΕΝΦΙΑ. Από τους υπολογισμούς προκύπτει ότι από το ετήσιο εισόδημα που εισπράττει ένας ιδιοκτήτης από την εκμίσθωση της ακίνητης περιουσίας του.Ας δούμε τις επιβαρύνσεις που αντιμετωπίζει ένας ιδιοκτήτης για την κατοχή και εκμίσθωση της ακίνητης περιουσίας του αναλυτικά:

 

-Φόρος εισοδήματος. Το εισόδημα από ενοίκια φορολογείται αυτοτελώς με συντελεστή 15% εφόσον είναι έως 12.000 ευρώ, με συντελεστή 35% για το τμήμα εισοδήματος από 12.000 έως 35.000 ευρώ και 45% για το τμήμα του εισοδήματος πάνω από 35.000 ευρώ.

 

-Εισφορά αλληλεγγύης έως 10% ανάλογα με το συνολικό ύψος του εισοδήματος του φορολογούμενου από κάθε πηγή.

 

-ΕΝΦΙΑ. Ο ΕΝΦΙΑ περιλαμβάνει τόσο τον κύριο φόρο που υπολογίζεται με ευρώ ανά τετραγωνικό και τον συμπληρωματικό φόρο που υπολογίζεται με βάση τη συνολική αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας κάθε φορολογούμενου

 

Από την άθροιση των παραπάνω φόρων προκύπτει ότι η εφορία παίρνει από τον ιδιοκτήτη ακόμη και το 65% του εισοδήματος από ενοίκια που εισπράττει.

 

Και σε αυτήν την επιβάρυνση δεν περιλαμβάνονται οι πάσης φύσεως δαπάνες που αναλαμβάνει ο ιδιοκτήτης προκειμένου να εκμισθώνει και διατηρεί σε καλή κατάσταση το ακίνητό του προκειμένου αυτό να ενοικιάζεται (έκδοση ενεργειακών πιστοποιητικών, δαπάνες συντήρησης, πιστοποιητικά ηλεκτρολόγου κλπ)

 

Ένα παράδειγμα, μπορεί να αποδείξει του λόγου το αληθές. Ιδιοκτήτης έχει στην κατοχή του ακίνητα από τα οποία εισπράττει ετησίως το ποσό των 20.000 ευρώ.

 

Καλείται να καταβάλει φόρο εισοδήματος ύψους 4.600 ευρώ. Επιβαρύνεται με άλλα 176 ευρώ ως εισφορά αλληλεγγύης ενώ καλείται να καταβάλει και το ποσό των περίπου 3.000 ευρώ για τον ΕΝΦΙΑ.

 

Η συνολική φορολογική επιβάρυνση του φορολογούμενου ανέρχεται σε 7.776 ευρώ δηλαδή περίπου στο 39%.

 

Στην περίπτωση που το εισόδημα του φορολογούμενου από ενοίκια φθάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα αυξάνεται γεωμετρικά η φορολογική επιβάρυνση ξεπερνώντας συνολικά το 60% (45% ανώτατος συντελεστής ενοικίων συν 10% εισφορά αλληλεγγύης συν επιβάρυνση από τον ΕΝΦΙΑ).

Φόρος που συνθλίβει

Tον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων θα στείλει στους λογαριασμούς που τηρούν στο σύστημα ΤΑΧΙSNET περίπου 7,35 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα και 55.000 νομικά πρόσωπα τα εκκαθαριστικά σημειώματα για την πληρωμή του ΕΝ.Φ.Ι.Α. του 2017.

 

Σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή, η απαλλαγή των αγροτεμαχίων και των λοιπών εδαφικών εκτάσεων εκτός σχεδίων πόλεων ή οικισμών από τον συμπληρωματικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. (από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων που επιβάλλεται σε όσα φυσικά πρόσωπα έχουν ακίνητη περιουσία συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 200.000 ευρώ) θα ισχύσει και το 2017.

 

 

Ωστόσο, φέτος δεν θα ισχύσει τελικά η υπόσχεση που είχε δώσει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από το "βήμα" της περυσινής Δ.Ε.Θ. ότι θα αυξηθεί το ποσοστό έκπτωσης από το 50% στο 100% του φόρου για κάθε φορολογούμενο που πληροί τα ακόλουθα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια:

 

α) Το «συνολικό ετήσιο καθαρό οικογενειακό εισόδημα» του προηγούμενου έτους δεν έχει υπερβεί τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή την σύζυγο και για κάθε εξαρτώμενο μέλος της οικογένειας.

 

β) Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων τα οποία κατέχει ο φορολογούμενος και τα λοιπά μέλη της οικογένειάς του δεν υπερβαίνει τα 150 τετραγωνικά μέτρα.

 

γ) Η συνολική αντικειμενική αξία των κτισμάτων και των εντός σχεδίων πόλεων οικοπέδων που κατέχει ο ο φορολογούμενος ή η οικογένειά του δεν υπερβαίνει τα 85.000 ευρώ αν πρόκειται για άγαμο, τα 150.000 ευρώ αν πρόκειται για έγγαμο χωρίς παιδιά και τα 200.000 ευρώ αν πρόκειται για έγγαμο με ένα ή δύο εξαρτώμενα τέκνα.

 

Εξάλλου ο τρόπος υπολογισμού των παραπάνω εισοδηματικών ορίων, όπως και των ορίων για την απαλλαγή των τρίτεκνων και των πολύτεκνων από το 100% του φόρου δεν πρόκειται να γίνει δικαιότερος ούτε φέτος. Όλα αυτά σημαίνουν πολύ απλά ότι και κατά το τρέχον έτος:

 

-Πάνω από 7,35 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα και περίπου 50.000 εταιρίες και λοιπά νομικά πρόσωπα θα κληθούν να ξαναπληρώσουν τον ΕΝ.Φ.Ι.Α., ο οποίος μάλιστα θα υπολογιστεί επί των ίδιων αντικειμενικών αξιών που ελήφθησαν υπόψη για τον υπολογισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. του 2016. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ν. 4223/2013, για τον υπολογισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. κάθε έτους λαμβάνονται υπόψη οι φορολογητέες αξίες των ακινήτων που ισχύουν την 1η Ιανουαρίου του συγκεκριμένου έτους. Την 1η-1-2017 ίσχυαν οι αντικειμενικές αξίες ακινήτων που εφαρμόστηκαν και πέρυσι στον υπολογισμό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. Το σχέδιο για τις προσαρμογές των αντικειμενικών αξιών στα πολύ χαμηλότερα επίπεδα των πραγματικών τιμών της κτηματαγοράς έχει αναβληθεί για πολλοστή φορά και σύμφωνα με το τελευταίο χρονοδιάγραμμα που συμφωνήθηκε μεταξύ της κυβέρνησης και των δανειστών θα τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του 2018.

 

 

-Εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι, ανάπηροι, τρίτεκνοι και πολύτεκνοι φορολογούμενοι με πολύ χαμηλά πραγματικά εισοδήματα θα εξακολουθούν να μην απαλλάσσονται από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α., καθώς δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτε στον τρόπο υπολογισμού του ετήσιου οικογενειακού εισοδήματος που λαμβάνεται υπόψη για να διαπιστωθεί εάν ένας φορολογούμενος πληροί ή όχι το εισοδηματικό κριτήριο για την απαλλαγή του από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α.. Δηλαδή τα "κόλπα" για τον αποκλεισμό χιλιάδων φτωχών φορολογουμένων από το δικαίωμα απαλλαγής από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α., τα οποία εφαρμόστηκαν από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων την τριετία 2014-2016 (συνυπολογισμός φοροαπαλλασσόμενων και έκτακτων εισοδημάτων στο συνολικό οικογενειακό εισόδημα, αυθαίρετη προσθήκη του πρόσθετου εισοδήματος που προκύπτει από τα τεκμήρια στο άθροισμα όλων των εισοδημάτων) θα εφαρμοστούν και το 2017!

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki