Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κατασκευαστικές σε νευρική κρίση

Με το χρονοδιάγραμμα της ολικής επανεκκίνησης των έργων στους οδικούς άξονες να έχει, πλέον, μετατεθεί για το τέλος Φθινοπώρου και το χρηματοοικονομικό κόστος, όπως και τη φορολογία να αυξάνονται, τα επιτελεία των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων βρίσκονται, τουλάχιστον κατά τις τρεις τελευταίες χρήσεις, σε κατάσταση μόνιμης διαχείρισης κρίσης. Ως αποτέλεσμα, οι όμιλοι Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παρουσίασαν το πρώτο εξάμηνο ζημιές έναντι κερδών-λόγω και έκτακτων γεγονότων- τους ιδιαίτερα δύσκολους περσινούς έξι μήνες των διπλών εθνικών εκλογών. Αντίθετα, η J&P επέστρεψε στα κέρδη παρά την έκθεση σε τράπεζες της Κύπρου, όπου διατηρούσε καταθέσεις άνω των 9 εκατ. ευρώ.

Που οφείλονται οι ζημιές

Για τον όμιλο Ελλάκτωρ, η καθυστέρηση της έναρξης των μεγάλων οδικών έργων, η έκτακτη εισφορά στα εν λειτουργία έργα ΑΠΕ και η αλλαγή των φορολογικών συντελεστών από 20% σε 26% οδήγησε σε ζημιές μετά από φόρους 16,2 εκατ. ευρώ. Η υποχρεωτική αναπροσαρμογή (στο 26% ) της αναβαλλόμενης φορολογίας επιβάρυνε τα κέρδη µετά από φόρους κατά 24,9 εκατ. ευρώ. Και τα κέρδη µετά τους φόρους θα ξεπερνούσαν τα 8,5 εκατ. ευρώ, εάν δεν είχε επιβληθεί η συγκεκριμένη έκτακτη επιβάρυνση. Η αναστολή των έργων στους οδικούς άξονες μείωσε κατά περίπου 16 εκατ. και 14 εκατ. ευρώ τα έσοδα από την κατασκευή και τις παραχωρήσεις. Αυξήθηκε όμως, ο τζίρος από αιολικά (+26,4%) λόγω αυξημένης εγκατεστημένης δυναμικότητας. Όπως προκύπτει από τα δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα, ο καθαρός δανεισμός της εισηγμένης μειώθηκε το εξάμηνο στα 676 εκατ. ευρώ, με το συγκεκριμένο μέγεθος να διαμορφώνεται στα 447 εκατ. ευρώ, εάν αφαιρεθεί ο δανεισμός των έργων παραχώρησης. Ωστόσο, ο συνολικός δανεισµός του οµίλου ανήλθε σε 1,7 δισ. ευρώ, παραµένοντας στα ίδια επίπεδα µε το 2012, με την εισηγμένη να προβλέπει ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις για την αναχρηματοδότηση των δανείων της Άκτωρ Παραχωρήσεις, της Ελλάκτωρ (περίπου 400 εκατ. ευρώ) και της Reds.

Η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που παρουσίασε ζημιές μετά φόρων ύψους 32,1 εκατ. ευρώ, δεν παραλείπει να ασκήσει κριτική, αναφέροντας στην οικονομική έκθεση ότι: «η συνεισφορά των κρατών δανειστών του ελληνικού Δημοσίου ήταν και μόνο προς τον σκοπό της αποφυγής της πτώχευσης της Ελλάδας και των τραπεζών χωρίς να είναι εφικτή η αναπτυξιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. [...]οι εξαγγελίες του κράτους για την επανεκκίνηση των μεγάλων έργων βρίσκονται ακόμη στο επίπεδο των δεσμεύσεων και δεν μπορούν να μεταβάλλουν το αρνητικό κλίμα σε κάποιο βαθμό, εάν δεν υπάρξει η υλοποίηση των δεσμεύσεων αυτών». Ο φόρος, εξάλλου, του 26% έπληξε την εισηγμένη, καθώς η επιβάρυνση με φόρο εισοδήματος μείωσε περίπου κατά 7 εκατ. ευρώ τα μεγέθη της. Το μη restart σε Ε-65, Νέα Οδό και Ολυμπία Οδό μείωσε (-71%) τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων από κατασκευές, οδηγώντας σε πτώση και τα ebitda του ομίλου. Επίσης, τα έσοδα από κατασκευές ήταν μειωμένα κατά 3,2%, συγκριτικά με το εξάμηνο του 2012, ενώ οι προβλέψεις για επισφάλειες (από τον κλάδο των κατασκευών) «έριξαν» σε ποσοστό 142,5% τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων και τόκων (ebit). Από την άλλη πλευρά, οι πωλήσεις από παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ αυξήθηκαν (+34,47%) στα 51,4 εκατ. ευρώ από 38,2 εκατ. ευρώ το 2012. Ενισχυμένος υπήρξε και ο τζίρος από πωλήσεις από θερμικές πηγές ενέργειας, ο οποίος ανήλθε στα 66,8 εκατ. από 50,7 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα, η εισηγμένη παρουσιάζει συνολικές υποχρεώσεις 1,9 δισ. ευρώ, με τα βραχυπρόθεσμα δάνεια να διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο στα 363,5 εκατ. ευρώ (από 455,9 εκατ.).

Ο όμιλος J&P Άβαξ -ο μοναδικός από τους τρεις «μεγάλους»- εμφάνισε κέρδη 272 χιλιάδων ευρώ από ζημιές 8,9 εκατ. ευρώ. Η ανάληψη έργων σε Ελλάδα (εγκαταστάσεις LNG Ρεβυθούσας, σιδηροδρομικά έργα) και εξωτερικό (Λίβανος, Περσικός Κόλπος)φέρεται να απορρόφησε μέρος των «κλυδωνισμών» λόγω της καθίζησης των κατασκευών. Ωστόσο, ο όμιλος δεν κατάφερε να «αποφύγει» τις επιπτώσεις από την αύξηση του συντελεστή φορολογίας εισοδήματος που θα αυξήσει τη αναβαλλόμενη φορολογική υποχρέωσή του κατά 3,4 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός καθαρός δανεισμός διαμορφώθηκε στα 524 εκατ. ευρώ το εξάμηνο από τα επίπεδα των 480 - 490 εκατ. ευρώ. Η βασική αιτία της ενίσχυσης, σύμφωνα με την εισηγμένη, είναι η μείωση των ταμειακών διαθέσιμων που σχετίζονται με τα εκτελούμενα έργα παραχώρησης και η σημαντική καθυστέρηση στην είσπραξη των απαιτήσεων του Ομίλου από το Δημόσιο για έργα που έχουν εκτελεσθεί.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki