Ο κατασκευαστικός κλάδος κυριαρχείται από… 4 μεγάλους παίκτες.Σήμερα οι μεγάλες δυνάμεις που έχουν απομείνει στον χώρο είναι σχεδόν οι μόνες που διαθέτουν πλέον την υποδομή να υλοποιήσουν μεγάλα έργα και να αντλήσουν την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Η Ελλάκτωρ, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η J&P Άβαξ και η Intrakat διαθέτουν μεγάλο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων, προσδοκούν οφέλη από την επανεκκίνηση των αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων, έχουν διαφοροποιήσει αρκετά τις εργασίες τους (ενέργεια, διαχείριση απορριμμάτων, δουλειές στο εξωτερικό) και φυσικά είναι οι βασικές υποψήφιες για όσα νέα έργα βγουν από το ελληνικό δημόσιο. Σήμερα, στο χρηματιστήριο τελούν υπό διαπραγμάτευση επτά μεσαιομεγάλοι κατασκευαστικοί ομιλοι, και με βάση τα οικονομικά στοιχεία του 2012 τα κατασκευαστικά έσοδα των συγκεκριμένων εταιρειών του κλάδου διαμορφώθηκαν στα 890 εκατ. ευρώ. Η Ελλάκτωρ έχει μερίδιο 48,4%, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ 26,5%, η J&P Άβαξ 18,6%, η Intrakat 4,9%, η Μηχανική 1,2%, η Βιοτέρ 0,3% και η Μοχλός 0,2%.
Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1990 είχαμε πάνω από τριάντα εταιρείες του κατασκευαστικού κλάδου στο Χρηματιστήριο της Αθήνας - οι δύο μεγαλύτερες σε κύκλο εργασιών ήταν η ΑΕΓΕΚ και η Μηχανική. Εκείνη την περίοδο, ο κατασκευαστικός κλάδος ήταν ο πλέον ενεργός του χρηματιστηρίου, λόγω των συνεχών εισαγωγών νέων εταιρειών, αλλά και μεγάλων προσδοκιών που είχαν καλλιεργηθεί για τα έργα των κοινοτικών πακέτων (και στη συνέχεια των ολυμπιακών έργων). Από τότε μέχρι σήμερα πολλές ήταν οι εταιρείες που αναγκάστηκαν να φύγουν από το χρηματιστήριο, όπως, μεταξύ άλλων η Τεχνοδομή , η ΑΛΤΕ , η ΑΤΕΜΚΕ, η Μπαλάφας , η Έμπεδος , η Ευρωπαϊκή Τεχνική , η ΕΡΓΑΣ , η Αφοί Μεσοχωρίτη, η ΔΙΕΚΑΤ, η Θεμελιοδομή και η Betanet τ. Άλλες πάλι παλεύουν για να επιβιώσουν, όπως η Αττικάτ, η Έδραση-Χ. Ψαλλίδας, η Μηχανική και η Βιοτέρ
Πολύ σημαντικό ρόλο, βέβαια, όλο αυτό το διάστημα έπαιξε και το μπαράζ των συγχωνεύσεων που έγινε στον κλάδο. Η Ελλάκτωρ, για παράδειγμα, προήλθε αρχικά από τη συνένωση τριών εισηγμένων εταιρειών ανώτατης εργοληπτικής τάξεως: της Άκτωρ , της Ελληνικής Τεχνοδομικής και της ΤΕΒ . Αργότερα, η Ελλάκτωρ απορρόφησε την Παντεχνική που ενδιάμεσα είχε συγχωνευθεί με την Κ.Ι. Σαραντόπουλος. Και τώρα «έρχεται πιο κοντά» με την ΑΕΓΕΚ, που μεταξύ άλλων είχε απορροφήσει την Ευκλείδης (. Η συγχώνευση της ΓΕΚ με την ΤΕΡΝΑ οδήγησε στη σημερινή ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η οποία εκτός του κατασκευαστικού χώρου κατέχει ηγετική παρουσία στον χώρο της ενέργειας. Η Άβαξ επέλεξε να ενταχθεί στον πολυεθνικό όμιλο της J&P, ενσωματώνοντας τη θυγατρική της J&P στην Ελλάδα και συνέχεια εξαγοράζοντας την κατασκευαστική εταιρεία Αθηνά. Στην εταιρεία Μοχλός μέχρι πρότινος περιλαμβανόταν το κατασκευαστικό αντικείμενο των δύο εισηγμένων εταιρειών του ομίλου Στέγγου (Μοχλός, Τεχνική Ολυμπιακή), ενώ η Intrakat έχει απορροφήσει την εισηγμένη Intramet και επιπλέον έχει ενσωματώσει και μικρότερες κατασκευαστικές εταιρείες.