Μάχη επιβίωσης δίνουν οι κατασκευαστικές καθώς οι αλλαγες στον επιχειρηματικό χάρτη του κλάδου είναι την την τελευταία πενταετία καταλυτικές. Από τις πιο γνωστές και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες που έχουν κλείσει είναι οι Θεμελιοδομή, Eργάς, ΑΛΤΕ, Διεκάτ και Μπετανέτ, ενώ στο άρθρο 99 έχουν ενταχθεί οι Αττικάτ, Αφοί Μεσοχωρίτη και η Εδραση, η οποία όμως ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία συνδιαλλαγής με το σύνολο των πιστωτριών τραπεζών και εταιρειών leasing που αποτελούν την πλειοψηφία των πιστωτών της.
Την ίδια στιγμή, η απασχόληση στον κατασκευαστικό κλάδο μειώνεται για 11 συνεχόμενα τρίμηνα, ενώ οι μειώσεις των έξι τελευταίων τριμήνων είναι διαρκώς εντεινόμενες, από -5,9% το Δ' τρίμηνο του 2009/08, ακολουθούν κατά σειρά, -7,4%, -10%, -15,3%, -18,0%, -21,5% το Α' τρίμηνο του 2011/10. Παράλληλα διαπιστώνονται επίσης μείωση κατά 43,4% του πλήθους των νέων δημοπρασιών προϋπολογισμού άνω των 2 εκ. ευρώ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2011 (153 έργα, προϋπολογισμού 1,55 δισ. ευρώ) έναντι του α' εξαμήνου του 2010 (270 έργα, προϋπολογισμού 1,9 δισ. ευρώ), με παράλληλη μείωση του προϋπολογισμού κατά 18,2% και πρωτοφανής μείωση των παραγγελιών ιδιωτικών έργων όπως αυτές μετριούνται από τον όγκο των οικοδομικών αδειών, ο οποίος το α' τρίμηνο του 2011 ανήλθε σε μόλις 4,25 εκ. m3, δηλαδή, ούτε στο μισό της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων τριάντα ετών (1995, 9,02 εκ. m3).