Η περίοδος αυτή είναι μία από τις χειρότερες στην αγορά κατοικίας των τελευταίων 60 ετών. Αν και οι τιμές εξακολουθούν να υποχωρούν με χαμηλούς ρυθμούς η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά είναι χαοτική. Ο μέσος χρόνος πώλησης ενός ακινήτου έχει αυξηθεί και πλησιάζει τους εννέα μήνες με αποτέλεσμα πολλοί αγοραστές να απελπίζονται και να το αποσύρουν από την αγορά. Ο αριθμός των κενών σπιτιών , σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν σε Κηφισιά, Παγκράτι και Πατήσια κινείται στα επίπεδα του 25% ενώ για τους επαγγελματίες της αγοράς ακινήτων είναι μία περίοδος που δεν έχουν ξαναζήσει στην διάρκεια της επαγγελματικής τους καρριέρας.
Σύμφωνα με απόψεις κορυφαίου συνδικαλιστικού εκπροσώπου του κλάδου των οικοδομικών επιχειρήσεων , τουλάχιστον 1.000 μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις είτε έχουν αναστείλει είτε έχουν περιορίσει τις δραστηριότητες τους. Ανάλογη είναι και η κατάσταση και στις μεσιτικές επιχειρήσεις. Ο αριθμός των επιχειρήσεων έχει μειωθεί δραστικά ενώ ακόμα περισσότεροι είναι εκείνοι που κλείνουν τα γραφεία τους και περιορίζουν στο ελάχιστο τη διαφημιστική τους δαπάνη προτιμώντας να ασκούν «δραστηριότητα από το σπίτι».
«Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ότι έχει περιοριστεί ο αριθμός των συναλλαγών αλλά και ότι ο μεν πωλητής διοχετεύει το ακίνητο του σε πολλούς μεσίτες ενώ ο αγοραστής είτε προτιμά να κάνει ο ίδιος έρευνα αγοράς είτε να παζαρεύει ακόμα και το ποσό της μεσιτικής αμοιβής», τόνιζε χαρακτηριστικά μεσίτης που δραστηριοποιείται στην αγορά κατοικίας των βορείων προαστίων περιγράφοντας την σημερινή εικόνα της αγοράς. Αυτός ο «ψυχρός πόλεμος» φαίνεται ότι θα έχει ως πρώτα θύματα τους επαγγελματίες του κλάδου αλλά και τις επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες σε αυτούς. Πρόσφατη δειγματοληπτική έρευνα έδειξε ότι η διαφημιστική δαπάνη στην αγορά ακινήτων έχει περιοριστεί τουλάχιστον 25% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό χρονικό διάστημα με πρώτα θύμα την έντυπη διαφήμιση. Αντίθετα , ο μεγαλύτερος όγκος διοχετεύεται πλέον στο διαδίκτυο το όποιο προσφέρει ευρύτερο κοινό και χαμηλότερο συγκριτικά κόστος.