Ο μεγάλος οδικός άξονας που συνδέει την Ελευσίνα με τα Σπάτα έχει αλλάξει το χάρτη της οικιστικής και επιχειρηματικής ανάπτυξης της Αττικής , έχει προκαλέσει ανακατατάξεις στις περιοχές ζήτησης , έχει δημιουργήσει νέες ζώνες επενδυτικού ενδιαφέροντος , έχει οδηγήσει σε μαζικές μετακινήσεις πληθυσμού και έχει κατευθύνει σε νέα πεδία κατασκευαστές και παράγοντες της κτηματαγοράς Ο αυτοκινητόδρομος αυτός που υποδείχθηκε στις αρχές του περασμένου αιώνα και υλοποιήθηκε λίγο πριν από την εκπνοή του αποτελεί πλέον πρωταγωνιστικό στοιχείο στις κινήσεις του παρόντος και στο σχεδιασμό του μέλλοντος. Πριν από την Αττική Οδό η αναπτυγμένη Αθήνα σταματούσε στη γέφυρα του Σταυρού της Άγιος Παρασκευής και στα όρια Αμαρουσίου -Κηφισιάς . Σήμερα επεκτείνεται σε ολόκληρη τη λεκάνη των Μεσόγειων φτάνοντας μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας και την έξοδο προς την εθνική Αθηνών -Λαμίας . Το Μαρούσι και οι γύρω απ αυτό δήμοι αποτελούν ήδη το δεύτερο μητροπολιτικό κέντρο της Αττικής συγκεντρώνοντας πλήθος επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και εμπορικών κέντρων . Ο Γέρακας , η Παλλήνη και το Μαρκόπουλο ξεπέρασαν σε ενδιαφέρον την Πεύκη , το Χαλάνδρι, την Αγία Παρασκευή και την Κηφισιά. Η Ραφήνα , η Νέα Μάκρη, η Αρτέμιδα , η Ανθούσα, τα Γλυκά Νερά, η Παιανία, το Πικέρμι ακόμα και το μακρινότερο Κορωπί μετατράπηκαν από παραθεριστικά κέντρα σε ζώνες πρώτης κατοικίας . Οι νέες πολυκατοικίες , τα τριώροφα και διώροφα καθώς και οι μεζονέτες χτίζονται στην Ανατολική Αττική με ρυθμό βιομηχανικής παραγωγής . Τα οικόπεδα που διατίθεντο σχεδόν ''τζάμπα" πριν από μερικά χρόνια με αγοραστές μικροεισοδηματίες οι οποίοι ονειρεύονταν ένα αυθαίρετο , σήμερα αποτελούν τα ''φιλέτα'' της κτηματαγοράς και για να τα αποκτήσει κάποιος μπαίνει σε λίστα αναμονής .