Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Στα ελληνικά οι ετικέτες των ρούχων

Υποχρεωτική η αναγραφή της σύνθεσης των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων στην ελληνική γλώσσα
Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Φ.Ε.Κ.1394/Β/06-09-2010) και τέθηκε σε ισχύ η Κοινή Υπουργική Απόφαση  Ζ3- 3043/24-08-2010 των Υπουργών Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οικονομικών που εκδόθηκε σε συμμόρφωση με τις Οδηγίες 2008/121/EK του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 14ης Ιανουαρίου 2009  και  2009/121/ΕΚ της Επιτροπής της 14ης Σεπτεμβρίου 2009 περί των ονομασιών των  υφανσίμων.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της νέας  Κοινής Υπουργικής Απόφασης, καθίσταται πλέον υποχρεωτική η αναγραφή της σύνθεσης των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων κατά την προσφορά προς πώληση και την πώλησή τους στον τελικό καταναλωτή στην ελληνική γλώσσα. Ανάλογη διάταξη υφίσταται σε όλες σχεδόν τις αντίστοιχες εθνικές νομοθεσίες των κρατών μελών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η πληροφόρηση σε γλώσσα κατανοητή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό.
Έτσι  καταργείται  η εναλλακτική δυνατότητα αναγραφής της σύνθεσης σε μία από τις εξής γλώσσες: ελληνικά, αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, που προβλέπεται από το άρθρο 51 «Επισήμανση υφαντουργικών προϊόντων» της κωδικοποιημένης Αγορανομικής Διάταξης 7/09 (Φ.Ε.Κ. 1388/Β/13-7-2009).
Στην παραπάνω Κοινή Υπουργική Απόφαση παρατίθενται οι εμπορικές ονομασίες και οι περιγραφές των 48 υφανσίμων ινών που επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται στα υφαντουργικά προϊόντα που διατίθενται στην ελληνική αγορά. Επίσης, προβλέπονται οι κανόνες αναγραφής της σύνθεσης στα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα, όταν αυτά προορίζονται για μεταποίηση ή για διάθεση στον τελικό καταναλωτή.
Προς διευκόλυνση τόσο των οικονομικών φορέων του κλάδου των κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων όσο και των ελεγκτικών αρχών, με την Κοινή Υπουργική Απόφαση Ζ3- 3043/24-08-2010 ενσωματώνονται, σε ένα ενιαίο κείμενο, όλες οι προγενέστερα εκδοθείσες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις σχετικά με τις ονομασίες των υφανσίμων (από το 1985 έως και το 2007), οι οποίες και καταργούνται με την έναρξη ισχύος της.

Με ψέμματα διώχνουν τους υπερχρεωμένους

Καταναλωτικές οργανώσεις σε πρόσφατες ανακοινώσεις τους, μετά από μαρτυρίες και καταγγελίες καταναλωτών, αναφέρουν ότι οι Τράπεζες μετέρχονται μεθόδους κωλυσιεργίας και παραπλάνησης των καταναλωτών, οι οποίες αγγίζουν τα όρια της παρανομίας, με σκοπό τη μη εφαρμογή του περιεχομένου του ανωτέρω νόμου. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, καταγγέλουν ότι εκπρόσωποι συγκεκριμένων Τραπεζών:

· Αρνήθηκαν να παραλάβουν έτοιμη αίτηση καταναλωτή, για την έκδοση της κατάστασης οφειλών του. Η αίτηση ήταν σύμφωνη με το υπόδειγμα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αλλά η τράπεζα επέμεινε να υπογράψει ο καταναλωτής το δικό της υπόδειγμα .

· Πίεσαν καταναλωτή για απευθείας διαπραγμάτευση μαζί της, χωρίς να ζητά την υπαγωγή του στις διατάξεις του νόμου.

· Ισχυρίστηκαν ότι, σύμφωνα με εγκύκλιο από το Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για να γίνει ρύθμιση οφειλών, ο καταναλωτής θα πρέπει να αποπληρώσει όλη την οφειλή του σε 4 χρόνια.

· Ισχυρίστηκαν ότι, για να υπαχθεί καταναλωτής στις ρυθμίσεις του νόμου, θα πρέπει να είναι άνεργος.

· Ζήτησαν εκκαθαριστικό εφορίας, για τη διασταύρωση του Α.Φ.Μ. του καταναλωτή. · Καταστήματα τραπεζών ζήτησαν χρηματικό ποσό, για την έκδοση και παράδοση της αναλυτικής κατάστασης οφειλών.

Ανάπτυξη της τηλε-εργασίας ζητά η ΕΕ

«Η τηλε-εργασία είναι ένας τρόπος εκσυγχρονισμού της οργάνωσης της εργασίας, που συνδυάζει πτυχές ευελιξίας και ασφάλειας παρέχοντας μεγαλύτερη αυτονομία στην εκτέλεση των καθηκόντων τόσο για τους εργοδότες όσο και για τους εργαζομένους, μειώνοντας ταυτόχρονα τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο καθώς συμβάλλει στον περιορισμό της ανάγκης μετακινήσεων» αναφέρει ο Ευρ. Επίτροπος κ. Αντόρ, σε απάντησή του προς τους Ευρωβουλευτές της ΝΔ, Καθηγητή Ιωάννη Α. Τσουκαλά και Κωνσταντίνο Πουπάκη. Οι δύο Ευρωβουλευτές κατέθεσαν γραπτή ερώτηση προς την Ευρ. Επιτροπή επισημαίνοντας τις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές διαστάσεις που παρουσιάζει η ορθή αξιοποίηση της τηλε-εργασίας για εργαζομένους και εργοδότες, ζητώντας πληροφορίες για το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο της ΕΕ.
Ο κ. Αντόρ, αρμόδιος Επίτροπος για την Απασχόληση, τις Κοινωνικές Υποθέσεις και την Κοινωνική Ένταξη σημειώνει: «Η τηλε-εργασία, αν αξιοποιηθεί σωστά, σε ένα πλαίσιο απόλυτης προστασίας των δικαιωμάτων των εργαζομένων, μπορεί να προσφέρει σημαντικά οφέλη σε εργαζομένους και εργοδότες και να δώσει διεξόδους σε καθημερινά προβλήματα. Η αποτελεσματικότερη συμφιλίωση οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, η μείωση των μετακινήσεων, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των οδικών και εργατικών ατυχημάτων, η μείωση στην κατανάλωση ενέργειας και στις εκπομπές ρύπων, η αποσυμφόρηση των πόλεων και των υποδομών είναι μερικά μόνο από τα οφέλη. Σύμφωνα, μάλιστα, με μελέτες της Ευρ. Επιτροπής, τα 2/3 των Ευρωπαίων που βρίσκονται σε παραγωγική ηλικία θα ενδιαφέρονταν να τηλε-εργαστούν».
Αναφορικά με το θέμα του θεσμικού πλαισίου που διέπει την τηλε-εργασία, ο Επίτροπος αναφέρθηκε στη «Συμφωνία-Πλαίσιο για την τηλε-εργασία» που υπέγραψαν οι κοινωνικοί εταίροι, το 2002, με στόχο την προώθησή της ως ευέλικτης μορφής οργάνωσης της εργασίας και τη θέσπιση γενικού πλαισίου σχετικών με αυτή καθηκόντων και δικαιωμάτων, της οποίας τα προβλεπόμενα μέτρα και οι βασικές διατάξεις έχουν ενσωματωθεί στις περισσότερες εθνικές δράσεις εφαρμογής (ΣΣΕ, συστάσεις, κατευθυντήριες γραμμές), της πλειοψηφίας των ευρωπαϊκών χωρών.
Ο κ. Αντόρ αναφέρει, άλλωστε, ότι η ίδια η Ευρ. Επιτροπή δοκιμάζει την τηλε-εργασία μέσα από πιλοτικό πρόγραμμα που άρχισε να εφαρμόζει το 2007 και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι έχει πραγματικά οφέλη τόσο για τη διοίκηση όσο και για το προσωπικό της. Με βάση αυτά τα αποτελέσματα, η Επιτροπή εξέδωσε νέα απόφαση (Δεκ.2009) για την τηλε-εργασία, στην οποία προβλέπεται αύξηση του αριθμού των τηλε-εργαζομένων της από 1.150 σε τουλάχιστον 3.000 το 2015.
Σχολιάζοντας την απάντηση της Επιτροπής, οι δύο Έλληνες Ευρωβουλευτές Καθηγητής Ιωάννης Α. Τσουκαλάς και Κωνσταντίνος Πουπάκης, τόνισαν: «Στη δύσκολη συγκυρία που περνά η χώρα μας, με την καθίζηση της οικονομίας, τα επικίνδυνα υψηλά ποσοστά ανεργίας και την αμφισβητούμενη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών ταμείων, το μοντέλο της τηλε-εργασίας μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση για ττην αύξηση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας, με ταυτόχρονη διατήρηση - αλλά και δημιουργία - θέσεων εργασίας και την ενίσχυση της πρόσβασης στην απασχόληση ατόμων που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες αποκλεισμένες απο την αγορά εργασίας. Οι προοπτικές της εν λόγω μορφής απασχόλησης πρέπει να απασχολήσουν σοβαρά την πολιτεία και τους κοινωνικούς εταίρους. Πρέπει να θεσπιστούν κίνητρα για την ενίσχυσή της, αλλά και να εκσυγχρονιστεί το θεσμικό πλαίσιο που τη διέπει, στη βάση της διασφάλισης των δικαιωμάτων των εργαζομένων και της προαγωγής της υγείας και ασφάλειας στο περιβάλλον της εργασίας».

Μελέτη της ΓΣΕΕ για την οικονομία και την απασχόληση

Η ΓΣΕΕ, παρουσιάζει μεθαύριο Πέμπτη την ετήσια έκθεση του Ινστιτούτου Εργασίας για την ελληνική οικονομία και την απασχόληση.
Σύμφωνα με τη Συνομοσπονδία η έκθεση, τεκμηριώνει με επιστημονικό τρόπο την πρότασή  της, για ένα μείγμα Οικονομικής Πολιτικής, που θα εξασφαλίζει την ανάπτυξη, την απασχόληση, την ενίσχυση και διεύρυνση των οικονομικών, ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων και θα τοποθετεί, τον άνθρωπο και τις ανάγκες του, πάνω από τις αγορές και τα κέρδη.

Ένας στους πέντε Έλληνες κάνουν αγορές μέσω Ίντερνετ

Το Διαδίκτυο αποτελεί σήμερα το πλέον κοινόχρηστο και οικονομικό μέσο για τις εξ αποστάσεως πωλήσεις στην Ε.Ε. ενώ ιδιαίτερη αύξηση της συγκεκριμένης πρακτικής εμπορικών συναλλαγών παρατηρείται το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα σύμφωνα με την απάντηση της Επιτρόπου για θέματα Δικαιοσύνης, Θεμελιωδών Δικαιωμάτων και Ιθαγένειας κας Reding έπειτα από ερώτηση του Ευρωβουλευτή της Ν.Δ. κ. Γ. Παπανικολάου σχετικά με την αξιολόγηση της εφαρμογής της κοινοτικής οδηγίας 97/7/EΚ περί των εξ αποστάσεως πωλήσεων.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που το 2009 πραγματοποίησε αγορές μέσω Διαδικτύου άγγιξε το 20%, έναντι 11% το 2008 και 3% το 2006. Σημειώνεται ότι αύξηση παρουσίασαν και οι αγορές μέσω τηλεφώνου που πλησίασαν το 8% των Ελλήνων καταναλωτών το 2009, σε σύγκριση με 4% το 2006 ενώ και το ταχυδρομείο χρησιμοποιήθηκε από το 13% των Ελλήνων καταναλωτών το 2009, σε σύγκριση με 4% το 2006.
Παρόλαυτα, οι ελληνικές καταναλωτικές συνήθειες εξακολουθούν να διαφοροποιούνται σημαντικά των αντίστοιχων ευρωπαϊκών αφού τον περασμένο χρόνο, πάνω από το ένα τρίτο των καταναλωτών της ΕΕ (37%) χρησιμοποίησαν το Διαδίκτυο για να αγοράσουν ή να παραγγείλουν αγαθά και υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Αυτό το ποσοστό αντιπροσωπεύει αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2008 και 10 ποσοστιαίων μονάδων σε σύγκριση με το 2006 ενώ, σε αντίθεση με την Ελλάδα, δεν παρατηρείται ανάλογη αύξηση για άλλους διαύλους εξ αποστάσεως πωλήσεων (ταχυδρομείο και τηλέφωνο), των οποίων η χρήση παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη από το 2006 - το 23% του συνόλου των καταναλωτών στην ΕΕ χρησιμοποίησε το ταχυδρομείο (κατάλογοι, ταχυδρομικές παραγγελίες, κ.λπ.) και το 14% πραγματοποίησε εξ αποστάσεως αγορά μέσω τηλεφώνου - ωστόσο εξακολουθούν αριθμητικά να υπερτερούν των αντίστοιχων ελληνικών καταναλωτικών επιλογών.
Ο κ. Παπανικολάου τόνισε πως η συγκεκριμένη κοινοτική οδηγία προβλέπει δικαιώματα για τους καταναλωτές ώστε να εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο προστασίας τους σε όλη την ΕΕ με κυριότερο εκείνο της υπαναχώρησης, το δικαίωμα δηλαδή για ακύρωση της σύμβασης μέσα σε προθεσμία τουλάχιστον επτά εργάσιμων ημερών, χωρίς να δηλωθεί η αιτία και χωρίς καταβολή ποινής, εκτός από το κόστος επιστροφής των εμπορευμάτων. Συμμεριζόμενη την άποψη αυτή, η Επίτροπος Reding υπογράμμισε πως η μείωση του κόστους σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο αλλά και η τεχνολογική πρόοδος δίνουν ιδιαίτερη ώθηση στην αύξηση των συγκεκριμένων πρακτικών όπως σκιαγραφείται άλλωστε και από τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων. Παρόλαυτα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στις εξ αποστάσεως αγορές θα μπορούσε να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο καθώς όπως προέκυψε από σχετική έκθεση της Επιτροπής, οι καταναλωτές δεν έχουν αρκετή εμπιστοσύνη ακόμα στη διασυνοριακή αγορά και το κόστος συμμόρφωσης με τις ανομοιογενείς διατάξεις για την προστασία των καταναλωτών που προέκυψαν από την ελάχιστη εναρμόνιση αποτρέπει τις επιχειρήσεις από το διασυνοριακό εμπόριο. Για την αντιμετώπιση των παραπάνω προβλημάτων ήδη έχει τεθεί υπόψη του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετική οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών η οποία και σύντομα αναμένεται να υιοθετηθεί.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki