Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Αγορά

Πλησιάζει το 10% η ανεργία

Στο 9,1%, από 7,4% που ήταν πέρυσι, έφτασε η ανεργία το Σεπτέμβριο .Το σύνολο των απασχολουμένων εκτιμάται ότι αυξήθηκε κατά 26.933 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2008 και κατά 13.598 άτομα σε σχέση με το Αύγουστο του 2009 και ανήλθε στα 4.577.844 άτομα.Οι άνεργοι αυξήθηκαν κατά 92.934 άτομα σε σχέση με το Σεπτέμβριο του 2008 και κατά 4.097 άτομα σε σχέση με το Αύγουστο του 2009, στα 456.803 άτομα, ενώ ο οικονομικά μη ενεργός πληθυσμός διαμορφώθηκε σε 4.240.986 άτομα.Τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας καταγράφονται στην Ήπειρο (12,3%) και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (11,9%). Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρούνται στο Νότιο Αιγαίο (3,6%) και στο Βόρειο Αιγαίο (4%).

ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ:Άνοδος το Νοέμβριο

Στο 2% εκτινάχθηκε ο πληθωρισμός το Νοέμβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα την Δευτέρα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, έναντι 1,2% τον προηγούμενο μήνα.

Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης τιμών καταναλωτή αυξήθηκε κατά 0,5%. Στην ευρωζώνη, πληθωρισμός αυξήθηκε κατά 0,6% (σε ετήσια βάση) μετά την υποχώρησή του για πέντε συνεχείς μήνες.

Η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή ατά 2% προήλθε από τις εξής μεταβολές των δεικτών:

Από τις αυξήσεις:

- Κατά 6,2% της ομάδας 'αλκοολούχα ποτά και καπνός'.

- Κατά 5,2% της ομάδας 'μεταφορές'.

- Κατά 3% της ομάδας 'εκπαίδευση', λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων, των εκπαιδευτηρίων ξένων γλωσσών, των φροντιστηρίων και των ΙΕΚ.

- Κατά 3% της ομάδας 'υγεία' λόγω αύξησης των τιμών των ιατρικών-οδοντιατρικών και παραϊατρικών υπηρεσιών και της νοσοκομειακής περίθαλψης.

- Κατά 2,8% της ομάδας 'ένδυση και υπόδηση'.

- Κατά 2,7% της ομάδας 'επικοινωνίες', λόγω αύξησης των τιμών της ομάδας κινητής τηλεφωνίας.

- Κατά 1,5% της ομάδας 'ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια'.

- Κατά 1,4% της ομάδας 'διαρκή αγαθά- είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες'.

Επίσης, αυξήσεις κατά 3,7% σημείωσαν οι τιμές της ομάδας 'άλλα αγαθά και υπηρεσίες' και κατά 0,5% της ομάδας 'στέγαση'.

Μείωση σημείωσε μόνον ο δείκτης της ομάδας 'διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά' κατά 1%.

Μείωση του ΑΕΠ

Κατά 1,7% μειώθηκε σε ετήσια βάση στο τρίτο τρίμηνο το Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν,  ανακοίνωσε σήμερα η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία Ελλάδος ΕΣΥΕ .

Οι ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου μειώθηκαν κατά 18,6% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Η μεγαλύτερη μείωση σημειώθηκε στις κατοικίες κατά 22,5%, στο μηχανολογικό εξοπλισμό κατά 21,3%, στον εξοπλισμό μεταφορών κατά 19,1% και στις λοιπές κατασκευές κατά 13,9%. Αύξηση κατά 7,4% σημειώθηκε στα λοιπά επενδυτικά προϊόντα και κατά 1,5% στα αγροτικά προϊόντα.

Η συνολική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση κατά 1,1% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Αύξηση κατά 9,4% παρουσίασε η δημόσια κατανάλωση σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008. Αντίθετα, η ιδιωτική κατανάλωση παρουσίασε μείωση κατά 0,8%.

Μείωση κατά 16,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008, παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, κατά 16,8% παρουσίασαν οι εισαγωγές αγαθών και, επίσης, οι εισαγωγές υπηρεσιών κατά 15,3%.

Μείωση κατά 21,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008 παρουσίασαν και οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών, κατά 13,0% οι εξαγωγές αγαθών, και κατά 27,8% οι εξαγωγές υπηρεσιών.

Τρείς μεγάλες πόλεις ...συνεργάζονται

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δήμων Βόλου, Ηρακλείου και Καβάλας, για τον σχηματισμό πιλοτικού άξονα των τριών πόλεων, με στόχο τη δυναμική τουριστική ανάπτυξή τους, με μοχλό εξέλιξης τη δημιουργία σύγχρονων ταυτοτήτων προορισμού, υπέγραψαν οι δήμαρχοι Βόλου, Αλέκος Βούλγαρης, Ηρακλείου, Γιάννης Κουράκης και Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής.

Η υπογραφή του μνημονίου έγινε στο πλαίσιο της συνάντησης που είχαν οι τρεις δήμαρχοι στην έκθεση "Citties που έγινε στη Θεσσαλονίκη.

Σε ένα περιβάλλον διαρκώς εντεινόμενου ανταγωνισμού, οι τρεις δήμοι, συμφώνησαν αρχικά, στην ανάγκη μελέτης και υλοποίησης στρατηγικών ενδυνάμωσης της ανταγωνιστικότητάς τους, αναβάθμισης του τουριστικού τους προϊόντος, και στη συνέχεια στην οργανωμένη τουριστική προβολή των αναβαθμισμένων, πλέον, πόλεών τους, σε ομάδες στόχους, στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Οι δράσεις αυτές επικεντρώνονται στη δημιουργία διακριτής ταυτότητας του προορισμού, στην αξιοποίηση εξειδικευμένων τεχνικών marketing, στην εκμετάλλευση εστιασμένων ενεργειών προβολής και στην ανάπτυξη καινοτόμων εργαλείων διαδραστικής επικοινωνίας με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Όπως είναι γνωστό, η μεθοδολογία αυτή εφαρμόζεται διεθνώς από πολλές μικρές ή μεγάλες πόλεις σε όλο τον κόσμο. Οι σχετικές βέλτιστες πρακτικές διασφαλίζουν την αποφυγή λαθών και επιβεβαιώνουν την αποτελεσματικότητα της πρότασης και την εξαιρετική σχέση επένδυσης - αποτελέσματος.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η συνεργασία των τριών πόλεων, η οποία αποβλέπει στη δημιουργία οικονομιών κλίμακας, θα βασισθεί στη συναίνεση και τη συνεργασία των κατοίκων και των φορέων τους, ενώ, η εμπειρία και η τεχνογνωσία που θα προκύψουν μπορεί να αποτελέσουν "εργαλεία" και για άλλες πόλεις ή προορισμούς της Ελλάδας, που θα επιθυμούν να εφαρμόσουν πρόγραμμα ταυτότητας προορισμού και οργανωμένης προβολής τους στο μέλλον.

Ως αντικείμενο της συνεργασίας των Δήμων-μελών ορίζονται, η ενημέρωση και υποστήριξη των δημοτικών αρχών των τριών πόλεων σε τεχνικό και συμβουλευτικό επίπεδο, για την αξιοποίηση των σχετικών διεθνών, κοινοτικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ο προγραμματισμός και συντονισμός ενεργειών πληροφόρησης, διάχυσης τεχνογνωσίας και εκπαίδευσης των δήμων, των ΝΠΔΔ και των επιχειρήσεών τους και η ανταλλαγή πληροφοριών, εμπειρίας, εξειδικευμένης γνώσης και στοιχείων που σχετίζονται με τον τουρισμό και τις σύγχρονες τάσεις και ανάγκες.

Σε ελεύθερη πτώση οι πωλήσεις

Ο όγκος λιανικών πωλήσεων μειώθηκε κατά 8,7% τον Σεπτέμβριο, έπειτα από μείωση 4,5% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε  η ΕΣΥΕ. Η υποχώρηση οφείλεται στην συρρίκνωση των πωλήσεων:
- Των μεγάλων καταστημάτων τροφίμων κατά 8%, των πολυκαταστημάτων κατά 18,8%, των καταστημάτων επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού κατά 12,5% και των καταστημάτων βιβλίων χαρτικών και λοιπών ειδών κατά 24,7%.

- Των καταστημάτων ένδυσης-υπόδησης κατά 7,9%, των καταστημάτων τροφίμων, ποτών και καπνού κατά 3,3% και των καταστημάτων καυσίμων και λιπαντικών αυτοκινήτων κατά 2,6%.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki