Αυξάνονται οι καταναλωτές που αφήνουν πίσω τη «ξενομανία» των προηγούμενων χρόνων και επιλέγουν συνειδητά προϊόντα που παράγονται εντός των συνόρων της ελληνικής επικράτειας. «Οι καταναλωτές θέλουν να στηρίξουν έμπρακτα τους Ελληνες παραγωγούς καθώς γνωρίζουν πως με τον τρόπο αυτό συνεισφέρουν στην προσπάθεια της χώρας να ανακάμψει και παράλληλα προστατεύουν χιλιάδες θέσεις εργασίας», αναφέρουν άνθρωποι της αγοράς.
Η δυναμική του κινήματος υποστήριξης των ελληνικών προϊόντων αποτυπώθηκε και στην πρόσφατη έρευνα που διενήργησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών με επικεφαλής τον καθηγητή Γιώργο Μπάλτα, σύμφωνα με την οποία το 87% των ερωτηθέντων απάντησε ότι όταν βρίσκει στο σούπερ μάρκετ ελληνικά προϊόντα τα προτιμά έναντι των εισαγομένων, ενώ το 90% πιστεύει ότι αγοράζοντας ελληνικά προϊόντα στηρίζει την ελληνική οικονομία και το 88% πως βοηθά στη μείωση της ανεργίας.
Ποιότητα
Επιπλέον, το 79% θεωρεί ότι τα ελληνικά προϊόντα προσφέρουν καλύτερη ποιότητα, το 29% έχουν καλύτερη τιμή και το 80% πιστεύει ότι τα ελληνικά προϊόντα προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια. «Οι καταναλωτές φαίνεται ότι στρέφονται στα ελληνικά προϊόντα συνεκτιμώντας αγοραστικά κριτήρια (ποιότητα, ασφάλεια) και το γενικό συμφέρον (ανεργία, παραγωγική ανάπτυξη)», επισημαίνει η έρευνα.
Τη στροφή στα εγχώρια προϊόντα όχι για εθνικιστικούς λόγους ή χάριν προστατευτισμού, αλλά ως απόλυτη αναγκαιότητα για την υπέρβαση της κρίσης στην Ελλάδα, επισημαίνουν και εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου, οι οποίοι επικαλούνται μελέτες που δείχνουν πως «αν υποκαταστήσουμε το 20% των εισαγόμενων προϊόντων με εγχώρια, τότε θα πέφτουν κάθε χρόνο στην ελληνική οικονομία 10 δισ. ευρώ».
Το «στοίχημα»
Το «στοίχημα» που καλούνται να κερδίσουν οι επιχειρηματίες είναι να εκμεταλλευτούν τη νέα τάση που διαμορφώνεται και να κρατήσουν τους καταναλωτές πιστούς σε αυτές, όχι μόνο όσο διαρκεί η κρίση αλλά και την επόμενη ημέρα.
Για να γίνει, όμως, αυτό πρέπει πέρα από την υψηλή ποιότητα και το «έξυπνο» μάρκετινγκ να προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και πλούσια γκάμα προϊόντων. «Πρέπει να υπάρχει και ένα επιπλέον κίνητρο στους καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα και αυτό δεν είναι άλλο από την ελκυστική τιμή», υπογραμμίζουν επαγγελματίες της αγοράς, χωρίς, ωστόσο, να κρύβουν πως ένα τέτοιο εγχείρημα κρύβει σημαντικές δυσκολίες.
Πηγή: Ημερησία