Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Το νέο πρόσωπο του real estate

Προχωρά η αναθεώρηση των Περιφερειακών Πλαισίων Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις 12 Περιφέρειες της χώρας. Η ανάθεση των μελετών θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό. Εκτιμάται ότι, μετά την αξιολόγηση, η υπογραφή των συμβάσεων θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι του 2011. Η συνολική δαπάνη για τις 12 μελέτες ανέρχεται στα 3.100.000 € (με ΦΠΑ) και θα καλυφθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» (ΕΠΠΕΡΑΑ), το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Ο καθαρός χρόνος των μελετών υπολογίζεται στους 10 μήνες, 5 μήνες για την πρώτη φάση της αξιολόγησης και 5 μήνες για την πρόταση επικαιροποίησης. Ανάμεσα σε αυτές τις δύο φάσεις παρεμβάλλεται μια τρίμηνη περίοδος διαβούλευσης όπου τα νέα αιρετά συμβούλια της Περιφέρειας θα κληθούν να γνωμοδοτήσουν υποβάλλοντας τις δικές τους παρατηρήσεις. Αναλυτικά :

Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης: η αναθεώρηση του χωροταξικού πλαισίου θα συμβάλει στη βελτίωση της γενικότερης μεταναστευτικής πολιτικής της χώρας αφού θα υπάρξει ένας στρατηγικός σχεδιασμός για τους χώρους συγκέντρωσης των μεταναστών στα σύνορα. Εξάλλου, η Εγνατία Οδός - που έχει αλλάξει ριζικά το μεταφορικό χάρτη της περιοχής - απαιτεί μια αναθεώρηση της χωρικής πολιτικής. Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας: βρίσκεται ο διασυνοριακός υγροβιότοπος των Πρεσπών που αντιμετωπίζει πρόβλημα απομόνωσης. Κατά συνέπεια, ο χωροταξικός σχεδιασμός αυτής της Περιφέρειας θα πρέπει να αναδείξει ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο που θα βασίζεται στο περιβάλλον και τη συμπληρωματικότητα (complementarity) που διέπει τα ευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών της περιοχής.

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας: ήδη αποψιλώνεται από την βιοτεχνική και βιομηχανική παραγωγή και εμφανίζει ανησυχητικούς δείκτες ανεργίας. Για να επανέλθει η ανάπτυξη στην περιοχή πρέπει να διατυπωθεί ένα σχέδιο για βιώσιμη χωρική ανάπτυξη που θα αντιμετωπίζει την Κεντρική Μακεδονία ως ολοκληρωμένη γεωγραφική ενότητα και θα λαμβάνει υπόψη τόσο τη ζώνη οικονομικής επιρροής της Θεσσαλονίκης με τη βιομηχανία, τις υπηρεσίες και τον τουρισμό της όσο και τα περιβαλλοντικά οικοσυστήματα τα οποία πρέπει να έχουν ενιαία διοικητική διαχείριση. Αυτό ακριβώς θα είναι και το αντικείμενο του Χωροταξικού Πλαισίου της Κεντρικής Μακεδονίας το οποίο συμπληρώνει, χωρικά, το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης.

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου: ανοίγονται νέες προοπτικές με την προσέγγιση ανάπτυξης σχέσεων με την Ανατολή που υπήρξε πάντοτε ο ζωτικός χώρος των νησιών του Αν. Αιγαίου. Επίσης, θα υπάρξει πρόβλεψη για τη χωροθέτηση και τη λειτουργία μονάδων αφαλάτωσης ώστε να σταματήσει η πολυδάπανη μεταφορά του νερού με υδροφόρα πλοία και να αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα της λειψυδρίας των άνυδρων νησιών του Αιγαίου.

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου -Περιφέρεια Κρήτης :, εκτός από το αναπτυξιακό πρότυπο του μαζικού τουρισμού που θα πρέπει να επαναξιολογηθεί, η καλύτερη οργάνωση του χώρου θα επιφέρει σημαντική βελτίωση στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών. Παράλληλα, θα πρέπει να αντιμετωπιστούν και τα προβλήματα διασύνδεσης Βορρά-Νότου, αλλά και των παράκτιων περιοχών με την ενδοχώρα.

Περιφέρεια Ηπείρου -Περιφέρεια Ιονίων Νήσων: έχουν ρόλο πύλης εισόδου/εξόδου στην Ε.Ε, ενώ, παράλληλα, αποτελούν σημαντικό κόμβο διασύνδεσης της Ελλάδας και της ΕΕ με τις βαλκανικές χώρες. Τα νέα χωροταξικά πλαίσια πρέπει να λαμβάνουν υπόψη αυτές ακριβώς τις ιδιότητες. Για παράδειγμα, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποβιβάζονται οι Τούρκοι μετανάστες που ζουν στη Γερμανία, τη Γαλλία κ.λ.π. και, ακολουθώντας την Εγνατία Οδό, καταλήγουν στην Κωνσταντινούπολη.

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας : η αξιολόγηση θα φέρει προτάσεις που θα αντιμετωπίζουν καλύτερα τα προβλήματα των πυρόπληκτων περιοχών, θα οργανώνουν πιο αποτελεσματικά τις υπηρεσίες του τουρισμού ή τις εντατικές υδατοκαλλιέργειες στην λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου.

Περιφέρεια Πελοποννήσου : το προηγούμενο περιφερειακό πλαίσιο όριζε ως έδρα της Περιφέρειας την Τρίπολη. Ο ορισμός αυτός θα πρέπει να αξιολογηθεί υπό το πρίσμα των σημερινών δεδομένων για να διαπιστωθεί εάν λειτούργησε στην πράξη, δηλαδή, θα πρέπει να δούμε εάν δημιουργήθηκαν οι βασικές υποδομές και οι υπηρεσίες που θα έδιναν στην Τρίπολη τις δυνατότητες να ασκήσει το ρόλο της ως πόλη-έδρα της Περιφέρειας και, ανάλογα, να καθορίσουμε τις περαιτέρω δράσεις μας.

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας υπάρχει αξιόλογη βιομηχανική δραστηριότητα για την οποία, ωστόσο, δεν υπήρξε επαρκής σχεδιασμός με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί σημαντικά το περιβάλλον (π.χ. Ασωπός). Η αναθεώρηση του πλαισίου δίνει τη δυνατότητα να οργανωθεί καλύτερα και με πιο βιώσιμο τρόπο η περιοχή των Οινοφύτων αφού θα δημιουργηθούν επαρκείς υποδοχείς της β

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki