Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Κυνήγι ... αεροφωτογραφιών

Οι ιδιοκτήτες παλαιών αυθαιρέτων θα πρέπει να επιδοθούν σε «κυνήγι του χαμένου θησαυρού» για να αποδείξουν με αεροφωτογραφίες το χρόνο κατασκευής τού ακινήτου τους. Οι σχετικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του ΥΠΕΚΑ προβλέπουν νομιμοποίηση για τα σπίτια προ του 1975 με 500 ευρώ και τα προ του 1983 με έκπτωση του προστίμου κατά 85%. Αν δεν μπορέσει ο ιδιοκτήτης να τεκμηριώσει με αεροφωτογραφία ή άλλο δημόσιο έγγραφο, που είναι μάλλον σπάνιο και δυσεύρετο σε αυτές τις περιπτώσεις, την παλαιότητα του κτηρίου, τότε χρόνος ανέγερσης λαμβάνεται η 1/1/2004 και θα πληρώσει ολόκληρο το πρόστιμο, δηλαδή σε κάθε περίπτωση πολλαπλάσιο ποσό. Οι αεροφωτογραφικές απεικονίσεις της επικράτειας (με εξαίρεση τις περιόδους 1945, 1960 και 2007-2009, που θεωρούνται πλήρεις), σε οποιαδήποτε άλλη χρονική περίοδο από το 1929 μέχρι σήμερα είναι τμηματικές και σποραδικές απεικονίσεις. Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας απαιτεί για τις νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων να προκύπτει ο χρόνος κατασκευής τους από αεροφωτογραφίες και επίσημα κρατικά έγγραφα. Παρά τις διακηρύξεις το υπουργείο Περιβάλλοντος φαίνεται ότι δεν διαθέτει μια πλήρη αποτύπωση του δομημένου χώρου για το διάστημα από τον Ιούλιο του 2011 έως σήμερα. Η τελευταία πλήρης απεικόνιση της ελληνικής επικράτειας που υπάρχει είναι οι ορθοφωτοχάρτες που εκπόνησε η εταιρεία «Κτηματολόγιο Α.Ε.» για το διάστημα 2007-2009. Αυτό σημαίνει ότι , αν δεν υπάρχουν καθόλου αεροφωτογραφίες του 1975 στο αρχείο του ΟΚΧΕ. ένας πολίτης , θα πρέπει να αναζητήσει αεροφωτογραφίες που τον ενδιαφέρουν για την περιοχή του σε άλλες πηγές, χωρίς να είναι βέβαιο εάν υπάρχει αποδεικτική αεροφωτογραφία για την περιοχή ενδιαφέροντός του.

Το γκαραζ της Κηφισιας

Την κατασκευή ενός νέου υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην πλατεία Πλατάνου στην Κηφισιά ξεκίνησε στις αρχές της εβδομάδας ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Πρόκειται για συνολική επένδυση 9,5 εκατ. ευρώ που θα κατασκευαστεί σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου Κηφισιάς, με βασικό στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου της Κηφισιάς και την επίλυση του προβλήματος στάθμευσης που ταλαιπωρεί την περιοχή. Ο κατασκευαστικός όμιλος έχει αναλάβει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία κι εκμετάλλευση του σταθμού για περίοδο 23 ετών. Με την ολοκλήρωση του έργου, τον Οκτώβριο του 2014, ο σταθμός θα μπορεί να εξυπηρετεί τις ανάγκες στάθμευσης συνολικά 617 οχημάτων. Ο σταθμός θα αναπτυχθεί σε πεντέμισι υπόγεια επίπεδα, ενώ προβλέπεται και υπέργεια διαμόρφωσή του σε πλατεία και χώρους πρασίνου, αναβαθμίζοντας συνολικά την περιοχή του κέντρου της Κηφισιάς.

Τα επτάψυχα αυθαίρετα

Δεν μπορούν να μπουν κόκκινες γραμμές που θα εμποδίσουν την ανέγερση νέων αυθαιρέτων. Αυτό υποστηρίζει η απερχόμενη διοίκηση του Οργανισμού Κτηματολογίου και Χαρτογραφήσεων Ελλάδας (ΟΚΧΕ) που θεωρεί ότι στην πράξη δεν μπορεί να τηρηθεί η δέσμευση του υπουργείου Περιβάλλοντος να μπει κόκκινη γραμμή στις 28 Ιουλίου 2011 - ημερομηνία εφαρμογής του προηγούμενου νόμου για τα αυθαίρετα. Οπως ισχυρίζονται, είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί πότε ανεγέρθηκε ένα αυθαίρετο καθώς «μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο σύστημα τηλεσκοπικής παρακολούθησης του δομημένου χώρου».

Αυθαίρετα : Τα "παραθυρακια"

Για κάθε κατηγορία αυθαιρέτου που δεν μπορεί να υπαχθεί στον νέο σχέδιο νόμου περί αυθαίρετης δόμησης υπάρχει και κάποια εξαίρεση. Γι' αυτό τον λόγο μπορεί γενικά να μην μπορούν να νομιμοποιηθούν αυθαίρετα σε δάση, αιγιαλό, αρχαιολογικούς χώρους κ.α., υπάρχουν όμως και «παραθυράκια». Έτσι δεν υπάγονται στον νόμο αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις:

* στον αιγιαλό και στον παλαιό αιγιαλό. Εξαιρούνται όμως οι περιπτώσεις για τις οποίες υφίστανται νομίμως εμπράγματα δικαιώματα πολιτών που προϋφίστανται της σχετικής οριοθέτησης του παλαιού αιγιαλού καθώς και οι περιπτώσεις όπου εκκρεμεί δικαστική απόφαση για την εξαίρεση των κτισμάτων σύμφωνα με τη σχετική χάραξη.

* σε αρχαιολογικό χώρο Ζώνης Α, εξαιρουμένων των αυθαιρέτων κατασκευών που πραγματοποιήθηκαν πριν την κήρυξη της αρχαιολογικής ζώνης.

* που υπερβαίνουν το ύψος της κορυφογραμμής. Εξαιρούνται αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις σε κτίρια που έχουν κατασκευαστεί προ της 31.12.2003, ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 3212/2003 για τις άδειες δόμησης, την αυθαίρετη δόμηση κτλ.

Επίσης, κατά παρέκκλιση των διατάξεων του νέου σχεδίου νόμου, μπορούν να τακτοποιηθούν αυθαίρετες κατασκευές πρώτης κατοικίας σε δημόσια ακίνητα αρμοδιότητας της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου για τις οποίες έχει υποβληθεί αίτηση εξαγοράς.

Κατά παρέκκλιση μπορούν να τακτοποιηθούν ακόμη αυθαίρετες κατασκευές σε κοινόχρηστους χώρους, και αυθαίρετες εγκαταστάσεις που είναι απαραίτητες σε μονάδες ιχθυοκαλλιεργειών (για δύο έτη).

Αυθαίρετα κτίσματα σε ιστορικό τόπο, ιστορικό διατηρητέο οικισμό, περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, ρέμα, κρίσιμη παράκτια ζώνη και προστατευόμενη περιοχή δεν μπορούν να τακτοποιηθούν. Ωστόσο εξαιρούνται αυθαίρετα τα οποία κατασκευάστηκαν σε εποχή που δεν απαγορεύονταν οι οικοδομικές εργασίες.

Μάλιστα, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στις νέες ρυθμίσεις, είναι δυνατό να υπαχθούν σε αυτές αυθαίρετα τα οποία μπορεί να βρίσκονται σε δάση, προστατευόμενες περιοχές, ζώνη παραλίας, αιγιαλό, αρχαιολογικό χώρο κτλ. αρκεί να ανήκουν στο Δημόσιο. Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, τακτοποιούνται χωρίς την καταβολή παραβόλου και προστίμου αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις σε κτίρια και εγκαταστάσεις: - ιδιοκτησίας του Δημοσίου (υποδομές δικαιοσύνης, σχολεία κτλ.) - που χρησιμοποιούνται ως θρησκευτικοί ή λατρευτικοί χώροι των αναγνωρισμένων θρησκειών και δογμάτων. Μπορούν επίσης να νομιμοποιηθούν οι κεντρικοί Ιεροί Ναοί των Ιερών Ησυχαστηρίων και των Ιερών Μονών της Εκκλησίας της Ελλάδος. - ιδιοκτησίας των δήμων που στεγάζουν προνοιακές δομές - της ΓΓ Αθλητισμού και των ΝΠΔΔ που εποπτεύονται από αυτήν. Κατά παρέκκλιση μπορούν επίσης να νομιμοποιηθούν κατασκευές και εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε υφιστάμενα χιονοδρομικά κέντρα καθώς και σε περιοχές που έχουν χαρακτηρισθεί από το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης ως αναπτυγμένοι πυρήνες μαζικού τουρισμού, εντός ευρύτερων αναπτυσσόμενων περιοχών με περιθώρια ανάπτυξης εναλλακτικού τουρισμού.

Ληφτινγκ σε νησίδες

Την ανάπλαση και τον καθαρισμό των νησίδων στις μεγαλύτερες οδικές αρτηρίες του αττικού λεκανοπεδίου ξεκινά με εντατικό ρυθμό η Περιφέρεια Αττικής. Συνολικά θα αναμορφωθούν 600 χιλιόμετρα νησίδων που αντιστοιχούν σε περισσότερα από 1.000 στρέμματα πρασίνου. Οι εργασίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων κλαδέματα, δίκτυα ποτίσματος, συντήρηση των φυτών και φύτεμα νέων, καθαρισμούς, αποκομιδή και μεταφορά των κλαδιών και των σκουπιδιών, φυτοπροστασία, λίπανση, αντιμετώπιση πυρκαγιών, αποψιλώσεις ξερών χόρτων, απομάκρυνση πεσμένων δέντρων κ.ά. Ήδη συνεργεία εργάζονται α στα εξής σημεία:

* από Σταυρό Αγίας Παρασκευής προς τη Λεωφ. Λαυρίου

* στη Λεωφ. Μεσογείων από το Σταυρό προς την Αθήνα

* στη Λεωφ. Βουλιαγμένης από την Ηλιούπολη προς τη Γλυφάδα

* στο ύψος του ΣΕΦ: στον κόμβο του Κηφισού με την παραλιακή

* στην παλιά παραλιακή από ΣΕΦ προς Αθήνα

* Λεωφ. Αθηνών (Καβάλας) από Σπύρου Πάτση προς Χαϊδάρι

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki