Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ:Προχωρά η κατεδάφιση των γυναικείων φυλακών

Τέλος η όποια καλή θέληση των συντακτών του νομοσχεδίου θα ακυρωθεί αυτόματα από την επόμενη αύξηση των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων, που φημολογείται ότι θα είναι σημαντική, παρά το πλήρες τέλμα στην κτηματαγορά, παρά την αναστολή της οικοδομικής δραστηριότητας, παρά την απαξίωση της εμπορικής και μισθωτικής αξίας πολλών κατηγοριών ακινήτων, και ιδίως των παλαιών κτισμάτων εξαιτίας της επί θύραις εφαρμογής του "ενεργειακού πιστοποιητικού". Η ΠΟΜΙΔΑ όχι μόνον είναι αντίθετη σε οποιαδήποτε σκέψη αύξησης, αλλά έχει ζητήσει την άμεση και δραστική μείωση των συντελεστών εμπορικότητας και την επαύξηση των συντελεστών παλαιότητας των επαγγελματικών ακινήτων (καταστημάτων, γραφείων, αποθηκών βιοτεχνικών χώρων κλπ.).

ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ:Ξέσπασε πόλεμος...

Την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2010 ο δήμαρχος και μέλη του δημοτικού συμβουλίου θα εμποδίσουν τους επιβάτες απο τη Καισαριανή  να πληρώσουν  εισιτήριο σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την αδιαφορία της πολιτείας σε ένα μείζον θέμα ποιότητας ζωής, της απαράδεκτης συγκοινωνίας της πόλης. Η ίδια κίνηση θα επαναλαμβάνεται καθημερινά μέχρι να εισακουσθούν τα αιτήματα μας και να σταματήσει η ταλαιπωρία των συμπολιτών μας.
Αυτή φαλινεται ότι είναι η κορύφωση ενός σιωπηλού πολέμου μεταξύ του Δήμου Καισαριανής και της διοίκησης του ΟΑΣΑ για τις λεωφοριακές γραμμές . Ο δήμος με τρεις επιστολές - διαμαρτυρίες προς τον Υπουργό Μεταφορών και τον Πρόεδρο του ΟΑΣΑ εξέθετε τις σοβαρές ελλείψεις που παρατηρούνται με ευθύνη της Εταιρείας στις λεωφορειακές γραμμές 223 και 224. Σημείωνε ότι η γραμμή 223 έχει ήδη καταστεί γραμμή – φάντασμα και ζητούσε την στελέχωση της, καθώς είναι αυτή που έχει μεγαλύτερες δυνατότητες εξυπηρέτησης των πολιτών, δεδομένου ότι η γραμμή αυτή είναι περισσότερο σύντομη(Καισαριανή – Κάνιγκος) και είναι αυτή που θεωρείται τοπική. Απαιτούσε, επίσης, την αύξηση των λεωφορείων της διαδημοτικής γραμμής 224.
Τα αιτήματα αυτά τα εξέθεσε και σε συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς. Ο ΟΑΣΑ τόσο προφορικά, όσο και εγγράφως  απάντησε: α) η γραμμή 223 δεν είναι απαραίτητη για την πόλη μας και συνεπώς καταργείται, β) η συχνότητα προγραμματισμένων δρομολογίων του 224 κατά τις ώρες αιχμής είναι 8-9 λεπτά!! και γ) ότι από 1-5-2007 η συχνότητα θα είναι 7,5 λεπτά με την προσθήκη ενός οχήματος. Απο τη πλευρά του ο δήμος πρότεινε  να θεσπιστεί λεωφορειακή γραμμή, που να συνδέει τους Δήμους Ζωγράφου, Καισαριανής και Βύρωνα και η οποία να ακολουθεί τη διαδρομή της υφιστάμενης γραμμής 214 (Ακαδημία-Ζωοδόχος Πηγή) στο τμήμα από την είσοδο της στη Φορμίωνος έως το τέρμα (Ζωοδόχος Πηγή).

ΙΩΑΝΝΙΝΑ:Δρόμος χωματερη

Την άμεση ανάθεση της αρμοδιότητας του καθαρισμού των εθνικών δρόμων στους Δήμους με αφορμή την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο τμήμα της Ε. Ο. Ιωαννίνων- Κακαβιάς που διέρχεται από τα όρια του Δήμου Δελβινακίου ζητά η Δημοτική Αρχή με χθεσινή της ανακοίνωση, επισημαίνοντας πως το πρόβλημα εντοπίζεται στην απροθυμία των αρμόδιων υπηρεσιών να παρέμβουν για τον καθαρισμό του εθνικού δικτύου με αποτέλεσμα να αναλαμβάνει η δημοτική αρχή αυτήν την πρωτοβουλία χωρίς όμως οποιαδήποτε οικονομική ενίσχυση.

Τι αλλάζει σε νέα κτίρια και σε σπίτια

dentroΜε «ενεργειακή  κάρτα»  θα πρέπει να είναι εφοδιασμενα από την άνοιξη όλα τα καινούργια κτίρια της χώρας, ενώ σε λίγο καιρό ξεκινούν και τα επιδοτούμενες επισκευές σε παλιά σπίτια, για  αντικατάσταση κουφωμάτων, τζαμιών, καυστήρων, λεβήτων και με μονωτικές βαφές.Οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος θα πραγματοποιούν  ενεργειακές επιθεωρήσεις σε όλα τα καινούργια κτίρια, αλλά και στα παλαιά, εφόσον αυτά πωλούνται ή ενοικιάζονται, ενώ θα εκπονείται μελέτη ενεργειακής αποδοτικότητας, από εξειδικευμένους μηχανικούς, που θα είναι απαραίτητη για την έκδοση οικοδομικών αδειών. Το κόστος αρχικά έχει οριστεί σε ένα ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο και εφόσον παραμείνει, τότε ένα διαμέρισμα 150 τ.μ., ανεξαρτήτως αντικειμενικής αξίας, θα έχει κόστος 150 ευρώ για την απόκτηση της «πράσινης κάρτας».
Η «πράσινη κάρτα κτιρίων» θα ανανεώνεται  κάθε 10 χρόνια, ενώ οι επιθεωρήσεις στους λέβητες και στις εγκαταστάσεις θέρμανσης και κλιματισμού θα γίνονται κάθε τέσσερα χρόνια.

Οι προτάσεις για τους ημιυπαίθριους

grafima-dentra-ktiriaΝέα πρόταση έχει μπεί στο τραπέζι για την νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων. Σύμφωνα με αυτή  ο ιδιοκτήτης θα καλείται να πληρώσει  πρόστιμο για τον ημιυπαίθριο χώρο σε περίπτωση που θα συλληφθεί να τον έχει κλείσει παράνομα. Το πρόστιμο αυτό θα μπορεί να φτάνει ακόμη και στο 30% της αντικειμενικής αξίας του ημιυπαιθρίου. Ωστόσο, η πρόταση προβλέπει και μία μεταβατική περίοδο περίπου ενός έτους. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, ο ιδιοκτήτης του ημιυπαιθρίου θα μπορεί ς, να δηλώνει τον παράνομο χώρο (αρκεί αυτός να μην ξεπερνά τον νόμιμο όγκο του κτιρίου) και να πληρώνει ένα μικρό μέρος του προστίμου (π.χ. το ένα τρίτο).Προβλέπει επίσης  ότι τα κεφάλαια που θα συγκεντρωθούν από τους ιδιοκτήτες που θα σπεύσουν να τακτοποιήσουν την εκκρεμότητα θα αποτελέσουν πόρους ενός «Πράσινου Ταμείου», μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθούν απαλλοτριώσεις εκτάσεων για τη δημιουργία χώρων πρασίνου, αλλά και επιδοτήσεις των νοικοκυριών για παρεμβάσεις με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας.Σύμφωνα με άλλη πρόταση  η νομιμοποίηση των ημιυπαίθριων θα γίνει με τη μέθοδο της μεταφοράς συντελεστή δόμησης.
Στο τραπέζι έχει πέσει και πάλι η πρόταση για την τοποθέτηση του «πράσινου κουτιού» στις οικοδομές. Αυτό θα περιλαμβάνει την άδεια της οικοδομής, τα αρχιτεκτονικά και τα κατασκευαστικά σχέδια, τους τίτλους κτήσεως, τις στατικές μελέτες αλλά και το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, η έκδοση του οποίου ήδη προωθείται.
Σύμφωνα με την πρόταση, ανά τακτά χρονικά διαστήματα (π.χ. ανά πενταετία), θα μπορεί να γίνεται έλεγχος στις οικοδομές από μηχανικούς και όχι από υπαλλήλους της πολεοδομίας, με στόχο την έκδοση φύλλων ελέγχου. Ρόλος των πολεοδομιών θα είναι να κάνουν δειγματοληπτικούς ελέγχους και, σε περίπτωση εντοπισμού παραβάσεων, να επιβάλλουν βαρύτατες ποινές στους ελεγκτές-μηχανικούς, ακόμη και αφαίρεση αδείας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki