Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Χωροταξία & Περιβάλλον

Τι ισχύει με την ηλεκτρονική ταυτότητα των ακινήτων

Από την ερχόμενη χρονιά ξεκινά η διαδικασία για την ηλεκτρονική καταγραφή όλων των κτισμάτων της χώρας, δημοσίων και ιδιωτικών, με στόχο όλα τα στοιχεία να αποτυπωθούν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα τηρείται στο υπουργείο Περιβάλλοντος.

Όπως αναφέρει το Έθνος, το Σάββατο, προτεραιότητα θα δοθεί στα περίπου 500.000 αυθαίρετα που έχουν (ή θα έχουν) υπαχθεί στους νόμους τακτοποίησης, για τα οποία η διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθεί εντός πενταετίας.

Η καταγραφή θα πραγματοποιηθεί μέσω του νέου θεσμού της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίου και θα είναι υποχρεωτική. Ακίνητα χωρίς Ηλεκτρονική Ταυτότητα δεν θα μπορούν να μεταβιβάζονται και μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων προθεσμιών, θα θεωρούνται παντελώς αυθαίρετα.

Η υποβολή ψευδών στοιχείων από τον αρμόδιο μηχανικό θα τιμωρείται αυστηρά με υψηλά πρόστιμα και στέρηση για ορισμένο χρονικό διάστημα της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος.

Kάθε νέο κτίριο θα πρέπει απαραιτήτως να διαθέτει ηλεκτρονική ταυτότητα. Σε ό,τι αφορά στα υφιστάμενα, όσα κτίρια ή ιδιοκτησίες ενταχθούν στον νέο νόμο για τα αυθαίρετα (4178/2013 ή έχουν ενταχθεί στους νόμους 4014/2011 και 3843/2010) οφείλουν να ολοκληρώσουν την ταυτότητα του κτιρίου μέσα σε πέντε χρόνια. Όλα τα στοιχεία που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων τροφοδοτούν αυτομάτως το πληροφοριακό σύστημα της ταυτότητας του κτιρίου και δεν χρειάζεται επανυποβολή.Στη ρύθμιση εντάσσονται όλα τα δημόσια και ιδιωτικά κτίρια, πλην των τακτοποιημένων αυθαιρέτων, προβλέποντας την υποχρεωτική συμπλήρωση της ταυτότητας ύστερα από κάθε μεταβίβαση και περιοδικούς ελέγχους.

Eπίσης, θα ενημερώνεται από τον αρμόδιο μηχανικό για οποιαδήποτε εργασία στο κτίριο η οποία απαιτεί άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας. Mε τη λειτουργία του πληροφοριακού συστήματος, η βεβαίωση μηχανικού και το Πιστοποιητικό Eνεργειακής Aπόδοσης αντικαθίστανται από το Πιστοποιητικό Πληρότητας Kτιρίου ή Iδιοκτησίας, καθώς θα αποτελούν μέρος του.

Στις πολυκατοικίες μπορούν μαζί όλοι οι ιδιοκτήτες να φτιάξουν την ταυτότητα του κτιρίου και όχι μόνο ανά ιδιοκτησία. Ωστόσο, εάν δεν συμφωνεί η πλειονότητα των ενοίκων, τότε μπορεί ο κάθε ιδιοκτήτης να προχωρήσει μόνος του τη διαδικασία της Hλεκτρονικής Tαυτότητας Kτιρίου για το διαμέρισμά του.

Περιοδικοί έλεγχοι

Kρίσιμο θέμα στην εξέλιξη υλοποίησης του έργου αποτελούν οι έλεγχοι. Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, προβλέπονται περιοδικοί έλεγχοι από μηχανικό, κάθε οκτώ χρόνια για κτίρια συνάθροισης κοινού, βιομηχανίες - βιοτεχνίες, πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων, εμπορικά κέντρα, αγορές και υπεραγορές και κάθε δέκα χρόνια για τις κατοικίες, τα ξενοδοχεία, τα εμπορικά καταστήματα, τους γραφειακούς χώρους, τα κτίρια εκπαίδευσης και υγείας και τα σωφρονιστικά καταστήματα.

Eνώ κάθε 15 χρόνια θα γίνεται έλεγχος για χώρους αποθήκευσης, στάθμευσης αυτοκινήτων και λοιπές χρήσεις. H ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου αποτελεί αίτημα 25 χρόνων του τεχνικού κόσμου, το οποίο υλοποιεί το YΠEKA σε συνεργασία με το TEE. Δεν αφορά τα σχέδια της μελέτης, αλλά την πραγματική, σε κάθε χρονική στιγμή, αποτύπωση της υπάρχουσας κατάστασης του ακινήτου. Mάλιστα, μόλις τεθεί σε λειτουργία, θα αποτελέσει βασικό, συστατικό στοιχείο της αγοράς ακινήτων.

Ποιοι έχουν υποχρέωση συμπλήρωσης της Tαυτότητας των Kτιρίων

• Iδιωτικά Kτίρια εντός 10ετίας

• Δημόσια Kτίρια εντός 10ετίας

• Kτίρια που έχουν υπαχθεί στο ν. 3843/2010, στο ν. 4014/2011και στο ν. 4178/2013 εντός πενταετίας

H ενημέρωση της ταυτότητας κτιρίου πραγματοποιείται υποχρεωτικώς

• Mετά από την εκτέλεση οποιασδήποτε εργασίας για την οποία απαιτείται άδεια δόμησης ή έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας από δημόσια αρχή

• Mετά από κάθε περιοδικό έλεγχο

Πώς ορίζεται η περιοδικότητα των ελέγχων

Mετά την έκδοση των Πιστοποιητικών Πληρότητας (μετά την πρώτη συμπλήρωση) για την τήρηση της ταυτότητας κτιρίου θεσπίζονται περιοδικοί έλεγχοι. H περιοδικότητα των ελέγχων της ταυτότητας του κτιρίου ή της διηρημένης ιδιοκτησίας γίνεται από μηχανικό υποχρεωτικά και σύμφωνα με την κατηγορία χρήσης του κτιρίου ως εξής:

• Kάθε 8 έτη

A. Kτίρια συνάθροισης κοινού

B. Bιομηχανία, Bιοτεχνία

Γ. Πρατήρια υγρών καυσίμων και συνεργεία αυτοκινήτων

Δ. Eμπορικά κέντρα, αγορές και υπεραγορές

• Kάθε 15 έτη

A. Aποθήκευση

B. Στάθμευση αυτοκινήτων

Γ. Λοιπές χρήσεις

• Kάθε 10 έτη

A. Kτίρια με χρήση κατοικίας. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν μεταξύ άλλων τα ξενοδοχεία, οι ξενώνες, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα

B. Eμπόριο

Γ. Γραφεία

Δ. Eκπαίδευση

E. Yγεία και κοινωνική πρόνοια

ΣT. Σωφρονισμός

Eλεγχος Kατασκευών

• H υποχρέωση συμπλήρωσης της Tαυτότητας του Kτιρίου σε κάθε μεταβίβαση, ο περιοδικός έλεγχος και η ενημέρωση αυτής αποτελούν τον μόνιμο και διαρκή τρόπο παρακολούθησης των κατασκευών.

• Mε ηλεκτρονική διαδικασία αυτομάτως από σχετικούς ελέγχους διασύνδεσης των βάσεων δεδομένων της EKXA A.E., της ΔEH A.E. και του υπουργείου Oικονομικών, θα διαπιστώνεται η παράλειψη αρχικής συμπλήρωσης, ενημέρωσης ή περιοδικής συμπλήρωσης της Tαυτότητας του Kτιρίου. Tότε θα επιβάλλονται κυρώσεις έως την έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών που θα αποδεικνύουν ότι δεν έχουν πραγματοποιηθεί αυθαίρετες κατασκευές σε αυτά.

Ονειρα στην παραλία

Επικαιροποιούνται οι μελέτες της ανάπλασης του Φαλήρου προκειμένου να προσαρμοστούν στον μειωμένο προϋπολογισμό του έργου, ο οποίος ελαττώθηκε από τα 340 στα 230 εκατ. ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί, μέσω του ΣΕΣ, από επιχειρησιακά προγράμματα του υπουργείου Περιβάλλοντος (110 εκατ. ευρώ), της Περιφέρειας Αττικής (40 εκατ. ευρώ) και του υπουργείου Υποδομών (80 εκατ. ευρώ), το οποίο και θα το δημοπρατήσει το φθινόπωρο. Ωστόσο έχουν υπάρξει σημαντικές καθυστερήσεις, αρχικά λόγω των αργών ρυθμών αδειοδότησης της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το υπουργείο Περιβάλλοντος και εν συνεχεία λόγω της αλλαγής των διαστάσεων του έργου.

Βέβαια η αξιοποίηση του μεγαλύτερου τμήματος του παράκτιου μετώπου δεν έχει ακόμη ωριμάσει. Η προσπάθεια που γίνεται από την Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ περιστρέφεται γύρω από τη νομική και τεχνική ωρίμαση των ακινήτων. Παράλληλα διερευνάται η αξιοποίηση δεκάδων ακόμη ακινήτων που θα μπορούσαν να ενταχθούν στο μάστερ πλαν. Μόλις ολοκληρωθεί το χαρτοφυλάκιο της εταιρείας θα προκηρυχθεί διεθνής πολεοδομικός διαγωνισμός με αντικείμενο τη μελέτη της Αθηναϊκής Ριβιέρας του 21ου αιώνα

 

Επιχείρηση αυθαίρετα

Δεκάδες αυθαίρετα κτίσματα που είχαν ανεγερθεί σε αιγιαλούς και παραλίες της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και των Ιονίων Νήσων κατεδάφισαν οι υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

Ειδικότερα, από τα 643 τελεσίδικα πρωτόκολλα κατεδάφισης, η Διεύθυνση Τεχνικού Ελέγχου της Αποκεντρωμένης Διοίκησης είχε κατεδαφίσει μέχρι τις 28 Ιουλίου, τα 170 από αυτά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ο μεγαλύτερος αριθμός των αυθαιρέτων που κατεδαφίστηκαν βρίσκονταν στην περιφέρεια της Πελοποννήσου. Πιο αναλυτικά, στην Πελοπόννησο κατεδαφίστηκαν 77 αυθαίρετα, στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 65 και στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων 34 αυθαίρετα.

Όσον φορά την γεωγραφική κατανομή των κατεδαφίσεων ανά νομό, στην περιφέρεια της Πελοποννήσου οι περισσότερες έγιναν στην Λακωνία και έφθασαν τις 29. Στην Αρκαδία έγιναν 27 κατεδαφίσεις, στην Κορινθία 14, στην Αργολίδα τέσσερις και στη Μεσσηνία τρεις.

Στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας οι περισσότερες κατεδαφίσεις αυθαιρέτων έγιναν στην Αχαΐα, όπου έφθασαν τις 40. Στην Αιτωλοακαρνανία έγιναν 18 κατεδαφίσεις και στην Ηλεία επτά.

Στα Ιόνια Νησιά κατεδαφίστηκαν 24 αυθαίρετα στην Κεφαλονιά, εννέα στην Κέρκυρα και ένα στην Ζάκυνθο.

Σύμφωνα με τη Αποκεντρωμένη Διοίκηση, ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη δύο εργολαβίες κατεδαφίσεων, που χρηματοδοτούνται από το Πράσινο Ταμείο, μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεώρησης και Κατεδάφισης Αυθαιρέτων. Επίσης προγραμματίζονται και νέες κατεδαφίσεις, με σκοπό όπως ανακοινώθηκε, την πιο γρήγορη ολοκλήρωση του προγράμματος αποκατάστασης των αιγιαλών. Μάλιστα ανάμεσα στα πρωτόκολλα κατεδάφισης, που υλοποιούνται τώρα, είναι και υποθέσεις που εκκρεμούσαν, από Περιφέρειες και Νομαρχίες, ακόμη και προ 20 χρόνων.

Η Αθήνα απέκτησε ρυθμιστικό

Με τον υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής να χαρακτηρίζει «τύχη» το να εισηγείται το νομοσχέδιο αυτό καθώς  χαράσσει οραματικούς άξονες ανάπτυξης και προοπτικής αποτελώντας τον θεμέλιο λίθο για μια Ελλάδα που ξεπερνά την κρίση, ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας - Αττικής.

Όπως τόνισε ο κ. Μανιάτης στην Αθήνα το νομοθέτημα παρεμβαίνει με πολύ συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας σε συνεργασία με τον δήμαρχο Αθηναίων αλλά και ανάδειξη των εγκαταλειμμένων κτιρίων με κίνητρα καθώς επίσης παρεμβαίνει με σχέδιο για οκτώ δήμους της Δυτικής Αθήνας. Εξέφρασε ωστόσο τη λύπη του επειδή αναγκάστηκε - όπως είπε - να αποσύρει το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης μετά από αίτημα του εισηγητή της ΝΔ τονίζοντας ότι παρότι διαφωνεί δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς αφού δεν εξασφαλίζεται η κοινοβουλευτική πλειοψηφία.

Ο αρμόδιος υπουργός αφού κατέθεσε επιστολές και έγγραφα φορέων που συμφωνούσαν με το Ρυθμιστικό της Θεσσαλονίκης (μεταξύ αυτών και του δήμαρχου Γιάννη Μπουτάρη, μελετητών, καθηγητών κ.α.) κι όσων διαφώνησαν (όπως η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και το Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης) δήλωσε πάντως ότι θα βοηθήσει ώστε να γίνουν οι βελτιώσεις που ζητούν οι βουλευτές της ΝΔ για να επανακατατεθεί και να ψηφιστεί το νομοσχέδιο το Φθινόπωρο.

Αναφερόμενος στη ρύθμιση το γήπεδο της ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια αφού χαρακτήρισε ακατανόητη τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ μιλώντας για «εμπρός-πίσω» χωρίς ωστόσο να έχει καταθέσει καμία πρόταση ή τροπολογία, ανέφερε ότι η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση γίνεται η αρχή για ένα μεγάλο πρόγραμμα αθλητικής, πολεοδομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης στη Νέα Φιλαδέλφεια, με φορέα το αθλητικό Σωματείο της ΑΕΚ.

Για «ακύρωση» του υπουργού από την «παραπαίουσα συγκυβέρνηση» έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Κουρουμπλής, με αφορμή την απόσυρση μέρους του νομοσχέδιου.  Σχετικώς με το θέμα του γηπέδου της ΑΕΚ είπε ότι είναι «γκεμπελισμός» όταν λέγεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε ένα μικρό γήπεδο, όταν μιλά για  27.000 θέσεων όταν άλλοι θέλουν των 33.000 θέσεων. Αφού ο κ. Κουρουμπλής μίλησε για αδυναμίες του νομοσχεδίου ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό να δεσμευτεί και να βάλετε μέσα στο νόμο διάταξη που θα ορίζει συγκεκριμένο χρόνο για την υλοποίηση των προβλεπόμενων διαταγμάτων και αποφάσεων.

Για πολύ σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία έκανε λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ, Κωνσταντίνος Καραγκούνης ο οποίος εξέφρασε την απορία του γιατί η Αντιπολίτευση διαφωνεί με την περαιτέρω διαβούλευση σχετικώς με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Κωνσταντίνος Τριαντάφυλλος τόνισε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά σημαντικό νομοσχέδιο και κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι διαφωνεί χωρίς να καταθέτει καμία πρόταση ενώ απευθυνόμενος προς τους βουλευτές της ΝΔ, που ζήτησαν την απόσυρση του Ρυθμιστικού της Θεσσαλονίκης, είπε ότι η Θεσσαλονίκη έχασε μια ιστορική ευκαιρία.

Από την ΔΗΜΑΡ, ο Δημήτρης Αναγνωστάκης ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν είναι το αρτιότερο, ωστόσο το κόμμα του το στηρίζει γιατί με αυτό γίνεται μια σημαντική αρχή, ενώ μίλησε για έλλειμμα εσωτερικής επικοινωνίας στο κυβερνητικό σχήμα με αφορμή την απόσυρση του ρυθμιστικού της Θεσσαλονίκης.

Από τους ΑΝΕΛ ο Τέρενς Κουίκ έκανε λόγο για αδυναμίες του νομοσχεδίου και έλλειμμα προβλέψεων σε σημαντικούς τομείς και επιφυλάχθηκε να μιλήσει στην πρωινή συνεδρίαση για το θέμα του γηπέδου της ΑΕΚ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Νίκος Καραθανασόπουλος είπε ότι το νομοθέτημα υπηρετεί τις αρχές της ανάπτυξης που επιβάλλει το κεφάλαιο και υπηρετεί το καπιταλιστικό σύστημα.

 

Τι αλλάζει με τον αιγιαλό

Νέα διαδικασία οριοθέτησης του αιγιαλού προβλέπει το πολυνομοσχέδιο, με βάση τα υπόβαθρα της ΕΚΧΑ (πρώην Κτηματολόγιο ΑΕ) τα οποία απεικονίζουν με σύγχρονα μέσα «την παράκτια ζώνη, κατ΄αρχήν και κατά κύριο λόγο, αλλά και τις παραποτάμιες και παραλίμνιες ζώνες των μεγαλύτερων ποταμών και λιμνών της χώρας και καθιστά ευχερή την οριοθέτηση του αιγιαλού, της παραλίας, της όχθης και παρόχθιας ζώνης, καθώς και των ακινήτων που χαρακτηρίζονται ως παλαιοί αιγιαλοί και περιλαμβάνονται στην ιδιωτική περιουσία του δημοσίου».

Στο πολυνομοσχέδιο έχουν ενσωματωθεί μόνο οι διατάξεις που προβλέπουν πως θα γίνει η χάραξη του αιγιαλού και όχι οι υπόλοιπες ρυθμίσεις για τη διαχείριση / εκμετάλλευση της παραλιακής ζώνης που περιλαμβάνονται στο αυτόνομο σχέδιο νόμου που είχε παρουσιάσει προ εβδομάδων το υπουργείο Οικονομικών. Ορισμένες από τις διατάξεις (π.χ. για τις μαρίνες) έχουν ενταχθεί σε άλλα σημεία του πολυνομοσχεδίου. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, «μετά από 70 περίπου χρόνια εφαρμογής των α.ν. 2344/1940 και 2971/2001 έχει οριοθετηθεί μόνο ποσοστό 8% της συνολικής ζώνης αιγιαλού της χώρας».

Η χάραξη της οριογραμμής δεν γίνεται, κατ’ αρχήν, από επιτροπή δημοσίων υπαλλήλων (την Επιτροπή του άρθρου 3) όπως μέχρι σήμερα, αλλά με φωτοερμηνεία των ορθοφωτοχαρτών που κατήρτισε η ΕΚΧΑ ΑΕ, συνολικά και για όλο το μήκος των ακτών που δεν έχει μέχρι σήμερα οριοθετηθεί αιγιαλός. Η δημοσιοποίηση των σχετικών στοιχείων γίνεται πλέον ηλεκτρονικά, μέσω ιστοσελίδας στην οποία θα έχουν οι πολίτες ελεύθερη πρόσβαση. Τα εν λόγω υπόβαθρα «συνίστανται σε έγχρωμους ορθοφωτοχάρτες ακριβείας, με υψομετρική πληροφορία, κλίμακας τουλάχιστον 1:1000, και φωτοληψίας ετών 2008-2009, που είναι εξαρτημένοι από το Ελληνικό Γεωδαιτικό Σύστημα Αναφοράς 1987 και απεικονίζουν παράκτια ζώνη εύρους τουλάχιστον 300 μέτρων από την ακτογραμμή».

Εν συνεχεία προβλέπεται η παραλαβή των ορθοφωτοχαρτών με την επ΄αυτών χαραγμένη προκαταρκτική γραμμή αιγιαλού και το ψηφιακό μοντέλο εδάφους καθώς και της τεχνικής έκθεσης για τις προδιαγραφές και τα κριτήρια που εφαρμόστηκαν κατά την χάραξη της οριογραμμής του αιγιαλού, από το Δημόσιο και περιγράφεται, σε τρία στάδια, η διαδικασία οριστικοποίησης της προσωρινής οριογραμμής.

Με το σχέδιο νόμου «ρυθμίζονται οι λεπτομέρειες της ανάρτησης των στοιχείων, σε ψηφιακή μορφή, σε ιστοσελίδα του Υπουργείου Οικονομικών, στην οποία και θα παραμένουν διαρκώς αναρτημένα για την ενημέρωση του κοινού. Η ημερομηνία ανάρτησης πρέπει να αποδεικνύεται με πρακτικό αρμόδιας υπηρεσίας, σχετική ανακοίνωση δε τοιχοκολλείται για την ευρύτερη δυνατή δημοσιότητα. Επειδή είναι πιθανό, για λόγους εθνικής άμυνας, να εξαιρεθούν συγκεκριμένοι ορθοφωτοχάρτες από την ανάρτηση, προβλέπεται η δυνατότητα των ενδιαφερομένων να λαμβάνουν γνώση της οριογραμμής του αιγιαλού, για τις περιοχές που έχουν εξαιρεθεί από την ανάρτηση, με αίτημά τους προς την αρμόδια κτηματική υπηρεσία. Σε περίπτωση συνδρομής αυτής της περίπτωσης, πρέπει, στην απόφαση έγκρισης της παραγράφου 3 του άρθρου 4 και στις ανακοινώσεις που τοιχοκολλούνται, να γίνεται μνεία στην εξαίρεση ορθοφωτοχαρτών και στον τρόπο γνωστοποίησης της γραμμής αιγιαλού στους ενδιαφερόμενους».

Εισάγεται τεκμήριο γνώσης του καθορισμού της οριογραμμής, μετά την παρέλευση τριμήνου από την ανάρτηση και υλοποίηση των λοιπών όρων δημοσιότητας και ορίζεται ότι όσοι διαφωνούν με τον καθορισμό μπορούν να ζητήσουν τον επανακαθορισμό». Εισάγεται πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία, αν μετά την παρέλευση 18 μηνών από τη λήψη των σχετικών στοιχείων από την αρμόδια κτηματική υπηρεσία δεν έχει εκδοθεί απόφαση επικύρωσης από το Γ.Γρ.Α. Διοίκησης, η προσωρινή οριογραμμή που έχει αποτυπωθεί στους ορθοφωτοχάρτες θεωρείται οριστική και εκδίδεται σχετικά διαπιστωτική πράξη του Γ.Γρ.Α.Διοίκησης. Τέλος, δίνεται η δυνατότητα σε όποιον έχει έννομο συμφέρον (π.χ. περιπτώσεις υποχρεωτικής χάραξης αιγιαλού του άρθρου 8 του ν.2971/2001) να επισπεύσει τον καθορισμό οριστικής γραμμής αιγιαλού υποβάλλοντας αίτηση στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία. Σε αυτήν την περίπτωση, η Επιτροπή οφείλει να αποφανθεί εντός τριών μηνών από την υποβολή της αίτησης, άλλως η προσωρινή γραμμή θεωρείται οριστική

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki