Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Περιβάλλον

Που θα γίνουν δασικοί χάρτες

Στην κατάρτιση δασικών χαρτών προχωρά η Κτηματολογια Α.Ε.. Ηδη ολοκληρώθηκε η διαδικασία δημόσιας διαβούλευσης και αναμένεται άμεσα η προκήρυξη του έργου. Το έργο έχει προϋπολογισμό 35,5 εκατ. ευρώ και αντικείμενό του είναι η κατάρτιση δασικών χαρτών στους Νομούς ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, ΠΙΕΡΙΑΣ, ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, ΕΥΒΟΙΑΣ, ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ, ΑΡΚΑΔΙΑΣ, ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, ΑΧΑΙΑΣ και ΗΛΕΙΑΣ, πλην των περιοχών για τις οποίες έχει ήδη καταρτισθεί δασικός χάρτης. Παράλληλα ανακοίνωσε την ένταξη 13 έργων, συνολικού προϋπολογισμού 57,5 εκατ. ευρώ, στο Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς 2007-2013 (ΕΣΠΑ) . Τα έργα αφορούν στην αναβάθμιση των συναλλαγών των πολιτών με το Κτηματολόγιο και στην προστασία του περιβάλλοντος

Όπως αναφέρεται , τα νέα έργα που θα υλοποιήσει η Κτηματολόγιο ΑΕ με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα χρηματοδοτηθούν από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση» και εντάσσονται στους ευρύτερους στόχους που έχουν τεθεί για τη βελτίωση της ποιότητας και την επιτάχυνση της σύνταξης του κτηματολογίου, την αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται κατά τη λειτουργία του, καθώς και την κατάρτιση δασικών χαρτών σε πυρόπληκτες και προστατευόμενες περιοχές της χώρας. Αναλυτικότερα, οι βασικοί άξονες δράσεις των 13 έργων αφορούν στην :

α) ανάπτυξη νέων διαδικτυακών υπηρεσιών που θα διευκολύνουν τους πολίτες και τους εμπλεκόμενους με το Κτηματολόγιο φορείς και επαγγελματικές ομάδες κατά τη λειτουργία του Κτηματολογίου καθώς και προμήθεια του απαιτούμενου λογισμικού και εξοπλισμού πληροφορικής

β) εναρμόνιση των δεδομένων της ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΕ με τις απαιτήσεις της οδηγίας INSPIRE για την ένταξή τους στην Εθνική Υποδομή Γεωχωρικής Πληροφορίας

γ) ανάπτυξη διεπαφών μεταξύ των συστημάτων του Κτηματολογίου και του Συστήματος Αναγνώρισης Αγροτεμαχίων (LPIS) το οποίο χρησιμοποιείται για τη χορήγηση των αγροτικών επιδοτήσεων

δ) δημιουργία μιας αξιόπιστης υποδομής χωρικών δεδομένων που θα απεικονίζει με ακρίβεια τους οικοτόπους του Δικτύου Φύσης «NATURA 2000»

ε) παραγωγή νέων ενιαίων χαρτογραφικών υποβάθρων για ολόκληρη τη χώρα μέσω της παραγωγής ψηφιακών ορθοεικόνων σε συνέργεια με τον ΟΚΧΕ στ) κατάρτιση δασικών χαρτών σε 11 νομούς της χώρας και ανάπτυξη του απαραίτητου σχετικού πληροφοριακού συστήματος.

Το παρκινγκ του Α΄ νεκροταφείου

Στο δήμο της Αθήνας το «μπαλάκι» για την κατασκευή παρκινγκ στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών. Ήδη το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει ζητήσει να γνωμοδοτήσει το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων για την κατασκευή του και οι εργασίες θα προχωρήσουν μόνον εφόσον το Δ.Σ. του Δήμου Αθηναίων ζητήσει τη συνέχιση του έργου. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα έργο που η δημοπράτηση του έχει γίνει από το 2002. Η ανάθεση του έργου έγινε το 2005 με σύμβαση παραχώρησης. Το 2008 εγκρίνονται οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη φάση κατασκευής, καθώς και η Οριστική Κυκλοφοριακή Μελέτη του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων της Πλατείας του Α΄ Νεκροταφείου. Στο μεταξύ ξεκίνησαν οι προσφυγές κατοίκων της περιοχής ενώ το Σεπτέμβριο 2010 με υπόμνημα τους 157 κάτοικοι της περιοχής Μετς ζητούν την ανάκληση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, καθώς και τις θετικές γνωμοδοτήσεις των υπηρεσιών για τις κυκλοφοριακές συνδέσεις του γκαράζ, ισχυριζόμενοι ότι δεν έχει προηγηθεί ολοκληρωμένη πολεοδομική και κυκλοφοριακή μελέτη στην περιοχή. Από την πλευρά το υπουργείο Υποδομών υποστηρίζει ότι , « η υλοποίηση του υπόγειου χώρου στάθμευσης θα γίνει σύμφωνα με την εγκεκριμένη Μ.Π.Ε., όπου οι θέσεις εισόδων - εξόδων έχουν μελετηθεί και σχεδιαστεί έτσι ώστε η κυκλοφορία να γίνεται χωρίς περιπορείες και επιβάρυνση του τοπικού οδικού δικτύου σύμφωνα με τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της περιοχής με αποτέλεσμα κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό όφελος της περιοχής». Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό , μετά την περαίωση του παρκινγκ, η ισόγεια επιφάνεια της πλατείας, για την οποία υπάρχει μέριμνα υψηλής φύτευσης, αποδίδεται σε κοινή χρήση στο Δήμο, ενώ μετά τη λήξη του χρόνου παραχώρησης ολόκληρος ο σταθμός μπορεί να αποδοθεί στο Δήμο, έτοιμος για τη συνέχιση της λειτουργίας του.

Πάρνηθα : Η ελπίδα φυτρώνει

Ήταν Ιούνιος του 2007, όταν η φωτιά που ξέσπασε στο χωριό Στεφάνη Βοιωτίας δεν αντιμετωπίστηκε έγκαιρα μ’ αποτέλεσμα να ξεφύγει και να κατακάψει 56.000 στρέμματα στην Πάρνηθα, εκ των οποίων 21.800 στρέμματα ήταν δάσος κεφαλληνιακής ελάτης. Τα άλλοτε καταπράσινα πεύκα και έλατα μπορεί να παραδόθηκαν στο έλεος της φωτιάς, όμως ο «αγώνας» της γης για ζωή συνεχίζεται και σταδιακά η χλωρίδα και η πανίδα του βουνού ξαναγεννιέται μέσα από τις στάχτες. «Οι πρώτες αναδασώσεις ξεκίνησαν το 2008 με 45.000 φυτάρια κεφαλληνιακής ελάτης. Ήδη, έχουν φυτευτεί 300.000 δενδρύλλια μαύρης πεύκης για τη δημιουργία προδάσους, ώστε να ακολουθήσει η ανάπτυξη των ελάτων. Υπάρχει σχετικό πενταετές πρόγραμμα με προδιαγραφές από τον Φορέα Αναδάσωσης. Στις βόρειες περιοχές, που είναι πιο υγρές, τα έλατα φυτεύονται κατευθείαν στο έδαφος, ενώ στις νότιες που είναι πιο ξηρές, χρειάζονται προδάσος», τόνισε μιλώντας στο ΑΠΕ- ΜΠΕ ο Κωνσταντίνος Δημόπουλος, πρόεδρος του Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού Πάρνηθας, και πρόσθεσε: «Τα αποτελέσματα είναι πολύ καλά και δεν έχουμε μεγάλες απώλειες. Το καλοκαίρι γίνονται ποτίσματα. Φέτος για πρώτη φορά στην αναδάσωση βοήθησαν εθελοντές. Είχε προηγηθεί εκπαίδευσή τους, γιατί η ελάτη είναι δύσκολη και απαιτητική και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί». Από την πλευρά του ο ειδικός γραμματέας δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ), Γιώργος Αμοργιανιώτης, τόνισε ότι «υπάρχει πρόγραμμα αναδάσωσης που βρίσκεται σε εξέλιξη και με ελάτη και μαύρη πεύκη». Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι «είναι μία πολύ δύσκολη επιλογή. Χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια, μεγάλη δαπάνη και πολλά χρόνια. Είναι αλήθεια ότι το ελατοδάσος, εκεί που χάθηκε, είναι αμφίβολο αν θα μπορέσει να αποκατασταθεί πλήρως, έστω και μετά από πολλά χρόνια. Αλλά, οι αναδασώσεις που κάνουμε, ακόμα και με ελάτη, είναι ενθαρρυντικές». Σε ό,τι αφορά την πανίδα, ελάφια, ζαρκάδια, αγριογούρουνα, αγριοκάτσικα, αλεπούδες, λαγοί και πολλά άλλα ζώα άρχισαν σταδιακά να προσαρμόζονται στις νέες συνθήκες της Πάρνηθας, ζουν και αναπαράγονται στην καμένη γη. Η κοινότητα των κόκκινων ελαφιών αριθμεί σήμερα περίπου 700 άτομα. Προς το παρόν ο πληθυσμός των ελαφιών δεν απειλεί την αναγέννηση του δάσους, ωστόσο οι ερευνητές φοβούνται ότι λόγω της προστασίας των ελαφιών και το πρασίνισμα των καμένων εκτάσεων, ο αριθμός τους μπορεί να αυξηθεί θέτοντας σε κίνδυνο τα νέα βλαστάρια.

Εξοικονομώ και για κενά

Την δυνατότητα να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα εξοικονόμηση κατ οίκον έχουν και διαμερίσματα που στη δήλωση εισοδήματος έχουν δηλωθεί ως «κενά», αρκεί να αποτελούν μέρος αίτησης πολυκατοικίας ως ενιαίο κτίριο. Σύμφωνα με οδηγίες που εξέδωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, αν και τα διαμερίσματα που στο Ε2 της εφορίας είχαν χαρακτηριστεί κενά δεν είναι επιλέξιμα, μπορούν κατ εξαίρεση να ενταχθούν στο πρόγραμμα μαζί με ολόκληρο το κτίριο. Μοναδικός περιορισμός τουλάχιστον το 50% των ιδιοκτησιών να χρησιμοποιούνται ως κύρια ή πρώτη δευτερεύουσα κατοικία. Ακόμη, για τις πολυκατοικίες με άδεια οικοδομής πριν το 1980, οι οποίες δεν είναι επιλέξιμες, σε περίπτωση που έχουν γίνει προσθήκες με μεταγενέστερη άδεια (μετά το 1980) μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα για την αναλογία των προσθηκών.

Ποδηλατόδρομοι σε ράγες

Η ΓΑΙΟΣΕ φιλοδοξεί να προχωρήσει στη μετατροπή καταργούμενων σιδηροδρομικών γραμμών σε ποδηλατοδρόμους. Το σενάριο αυτό, ωστόσο, συναντά τις έντονες αντιδράσεις των φίλων του σιδηροδρόμου. Ήδη, έχει εκπονηθεί σχετική μελέτη από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το πρώτο πιλοτικό μοντέλο είναι έτοιμο. Το σχέδιο, όπως σημειώνουν πηγές της εταιρίας, αφορά τις παλιές γραμμές του σιδηροδρόμου, όπως αυτή του Πλαταμώνα ή τη μετρική γραμμή του άξονα της Πελοποννήσου. Το σχέδιο συνοδεύεται από παράλληλη επενδυτική αξιοποίηση των παλιών σταθμών με την μετατροπή τους σε εγκαταστάσεις τουριστικού χαρακτήρα (π.χ. παραδοσιακά καφενεία) και με τη συμμετοχή τους σε σχετικές τοπικές δράσεις. Σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Υποδομών, Σπ.Βούγια σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Αχαΐας, Ν.Νικολόπουλου, ως πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα έχει επιλεγεί η χρήση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής στο Πάρκο «Αντώνης Τρίτσης», ενώ έχουν διερευνηθεί εννέα πιθανές περιοχές, όπως οι παλιές γραμμές Μεγάρων – Κινέτας, Τεμπών – Πλαταμώνα – Λιτοχώρου και Κορίνθου – Κιάτου. Ωστόσο, οι εν λόγω γραμμές δεν θεωρούνται ακόμη καταργημένες και άρα δεν μπορούν να μετατραπούν σήμερα σε ποδηλατοδρόμους. Η υπουργός Περιβάλλοντος, Τίνα Μπιρμπίλη τόνισε ότι ο ποδηλατικός τουρισμός προβλέπει ότι θα ξεπεράσει τα 20 δις. ευρώ στα επόμενα 20 χρόνια στην ΕΕ. Ήδη, υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για την μετατροπή του σε ξενοδοχείο, ενώ συζητείται η μετατροπή της παλιάς γραμμής σε παραλιακό αυτοκινητόδρομο. Η παλιά γραμμή του Πλαταμώνα έχει υποστεί δολιοφθορές και καταστροφές, για τις οποίες έχει επέμβει εδώ και δύο χρόνια η αρμόδια εισαγγελία, χωρίς, ωστόσο, κανένα αποτέλεσμα μέχρι σήμερα.

Πηγή : τα ΝΕΑ

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki