Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: η ώρα της αλήθειας

Πλησιάζει η ώρα της αλήθειας για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη καθώς η Βουλγαρική κυβέρνηση (που κερδοσκόπησε πολιτικά «φλερτάροντας» με τη ματαίωση του έργου για να ενεργοποιήσει τα αντιρωσικά ένστικτα των πολιτών) καλείται να εγκρίνει ή να απορρίψει την περιβαλλοντική μελέτη που θα κατατεθεί εντός των ημερών.
Συμφωνία επί της αρχής αλλά και καθυστερήσεις καταγράφονται και στην Ελλάδα: η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων έχει κατατεθεί πέρυσι τον Ιούλιο στο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ και ακόμη (σχεδόν ένα χρόνο μετά) δεν υπάρχει απάντηση ενώ εκκρεμούν το νομοσχέδιο για τις απαλλοτριώσεις και η υπογραφή της συμφωνία διέλευσης μεταξύ της εταιρίας κατασκευής του έργου και της κυβέρνησης.
Την ίδια ώρα η σύσφιξη των ρωσο – τουρκικών σχέσεων ιδίως στην ενέργεια (πρόσφατα υπεγράφη συμφωνία για κατασκευή ρωσικού πυρηνικού εργοστασίου παραγωγής ενέργειας στην Τουρκία) επαναφέρει στο προσκήνιο τον ανταγωνιστικό αγωγό πετρελαίου Σαμψούντα – Τσεϊχάν. Ο Ρώσος υπουργός Ενέργειας μίλησε πρόσφατα για το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο αγωγών, δηλαδή την κατασκευή τους από ενιαία εταιρία προκειμένου να υπάρχει κοινή διαχείριση. Η δήλωση αυτή ερμηνεύεται και ως πίεση προς τη Σόφια να ξεκαθαρίσει γρήγορα τη θέση της – πάντως θεωρείται απίθανο η Μόσχα να υλοποιήσει μια στρατηγική που θα εξαρτά την έξοδο των πετρελαίων της στη Μεσόγειο αποκλειστικά από μία χώρα, την Τουρκία.
Σε κάθε περίπτωση το τουρκικό λιμάνι Τσεϊχαν (απέναντι από την Κύπρο) καθίσταται σταδιακά το Ρότερνταμ της Μεσογείου καθώς εκεί καταλήγει ήδη ένας πετρελαιαγωγός που ξεκινά από το Κιρκούκ του Ιράκ, σχεδιάζεται ένας δεύτερος (Σαμψούντα – Τσεϊχάν) ενώ λειτουργεί επίσης αγωγός φυσικού αερίου Μπακού – Τσεϊχάν.
Σε τεχνικό επίπεδο ο ελληνο-βουλγαρικός αγωγός είναι πιο απλός και φθηνός από τον τουρκικό «ανταγωνιστή». Ο Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη θα έχει μήκος 336 χιλιόμετρα, διασχίζει δύο χώρες – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το υψόμετρο στη χάραξή του δεν ξεπερνά τα 200 μέτρα,  και θα κοστίσει 2 – 2,5 δις. ευρώ ενώ ο Σαμψούντα – Τσειχάν διατρέχει 600 χλμ, σε υψόμετρο μέχρι και 2000 μ. και υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 5 δις. ευρώ.
Υπέρ της κατασκευής ενός τουλάχιστον από τους δύο αγωγούς συνηγορεί και η αύξηση της μεταφορικής ικανότητας, του αγωγού CPC που καταλήγει στο λιμάνι Νοβοροσίσκ της Μαύρης Θάλασσας, οπότε αυξάνεται η πίεση για διακίνηση φορτίων μέσω των στενών του Βοσπόρου. Στον αγωγό CPC συμμετέχουν Ρωσία, Καζακστάν αλλά και η αμερικανική Chevron.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki