"...Η μείωση του όγκου των λιανικών πωλήσεων επηρεάζει πλέον και τη αγορά εμπορικών χώρων. Σύμφωνα με εκτιμήσεις μεσιτών που δραστηριοποιούνται στην αγορά εμπορικών χώρων τους τελευταίους δύο μήνες παρατηρείται αύξηση του αριθμού των αδιάθετων καταστημάτων σε παράπλευρους δρόμους με εκείνους με υψηλή εμπορική κίνηση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, θα πρέπει να θεωρηθούν οι αγορές καταστημάτων σε δύο ιστορικούς εμπορικούς δρόμους του κέντρου της πρωτεύουσας δηλαδή την οδό Ακαδημίας και την Σόλωνος (από την Βουκουρεστίου μέχρι την Κανάρη). Στους δρόμους αυτούς καταγράφηκε επιδείνωση των δεικτών διαθεσιμότητας σε ποσοστό που ξεπερνά το 25% σε σύγκριση με το προηγούμενο εξάμηνο. Η επιδείνωση του δείκτη διαθεσιμότητας στους συγκεκριμένους δρόμους συνδέεται κατά κύριο λόγο με επιχείρησεις που είχαν δραστηριότητα στους τομείς της ενδυσης και της υπόδησης και αφορά κυρίως εμπορικούς χώρους μικρού και μεσαίου εμβαδούς. Αντίθετα σε άλλες αγορές όπως για παράδειγμα στην Κηφισίας (από το Ψυχικό έως το Μαρούσι ) όπου έχει αυξήθει και εκεί ο αριθμός των κενών καταστημάτων αυτό οφείλεται κυρίως σε επιχειρήσεις διαρκών καταναλωτικών αγαθών οι οποίες έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση στην οικοδομή. Η αγορά της Κηφισίας είναι μία ιδιαίτερη περίπτωση αφού η λειτουργία των μεγάλων εμπορικών κέντρων στην ευρύτερη περιοχή σε συνδυασμό με την οικονομική κρίση απέτρεψε σε πρώτη φάση την μεγέθυνση της αγοράς ενώ όταν ήλθε η οικονομική κρίση πολλές από τις εμπορικές επιχειρήσεις πιεσμένες και από τα υψηλά ενοίκια προχώρησαν στην επιλογή μετεγκατάστασης προκαλώντας έτσι σημαντικές πιέσεις στην αγορά ενοικίων. Στην περίπτωση των επιχειρήσεων διαρκών καταναλωτικών προϊόντων και ειδών εξοπλισμού η επίπτωση από την πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας ήταν κάτι παραπάνω από αισθητή» επισημαίνεται σε μελέτη για την πορεία και τις προοπτικές της αγοράς εμπορικών χώρων που πραγματοποίησε μεγάλη εμπορική τράπεζα. Το ερώτημα είναι αν υπάρχουν δυνατότητες προσαρμογής της αγοράς την επόμενη διετία όταν εκτιμάται ότι θα προστεθούν στο ήδη υφιστάμενο δυναμικό των εμπορικών κέντρων τουλάχιστον 40.000 επιπλέον τετραγωνικά μέτρα...."
ΠΗΓΗ:www.realestateingreece, τμήμα αναλύσεων , απόσπασμα μελέτης για την αγορά εμπορικών χώρων το 2009