Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

Ο ΕΝΦΙΑ των αποκλεισμών

Η μεσαία περιουσία εξοντώνεται καθώς αποκλείονται απο τις  παρεμβάσεις στον ΕΝΦΙΑ. Οι ελαφρύνσεις ουσιαστικά αφορούν σε ιδιοκτητες ακινήτων που η αξία της περιουσίας τους  αντιπροσωπεύει το κόστος αγοράς ενός καινούργιου διαμερίσματος σε μία μέσης αξίας περιοχής το εμβαδόν του οποίου δεν ξεπερνά τα 80 τμ. Ενδεικτικό είναι ότι η  μείωση των επιβαρύνσεων θα φτάσει το  κατά 30% το επόμενο έτος για περίπου 3,5 εκατομμύρια νοικοκυριά με ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας έως 60.000 ευρώ.

 

Προβλέπεται επίσης μείωση του ΕΝ.Φ.Ι.Α. κατά 21,4% σε μέσα επίπεδα για περίπου 1.000.000 φορολογούμενους που κατέχουν ακίνητη περιουσία αξίας από 60.000,01 έως 100.000 ευρώ και κατά 9,5% για άλλους 600.000 περίπου με ακίνητα συνολικής αξίας από 100.000,01 έως 150.000 ευρώ.

 

Συγκεκριμένα:

 

1) Ο κύριος φόρος του έτους 2019 θα μειωθεί κατά 30% για κάθε φυσικό πρόσωπο του οποίου η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας ανέρχεται μέχρι του ποσού των 60.000 ευρώ. H μείωση αυτή θα έχει ως συνέπεια το συνολικό ποσό του ΕΝ.Φ.Ι.Α. για 3.488.820 φορολογούμενους με ακίνητη περιουσία συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 60.000 ευρώ να μειωθεί κατά 191.955.852 ευρώ ή κατά 30%, από 639.852.840 ευρώ για το έτος 2018, σε 447.896.988 ευρώ για το 2019.

 

2) Για κάθε φυσικό πρόσωπο του οποίου η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας είναι μεγαλύτερη των 60.000 ευρώ, το ποσό της μείωσης κατά 30%, που αντιστοιχεί στο υπερβάλλον των 60.000 ευρώ τμήμα της αξίας μειώνεται κατά 0,7 ευρώ ανά 1.000 ευρώ ακίνητης περιουσίας και, σε κάθε περίπτωση, δεν μπορεί να υπερβεί τα 100 ευρώ.

 

Πιο συγκεκριμένα:

 

α) 1.050.319 φορολογούμενοι με ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας από 60.000,01 έως 100.000 ευρώ θα δουν την συνολική ετήσια επιβάρυνσή τους από τον κύριο ΕΝ.Φ.Ι.Α. να περιορίζεται κατά 21,08%.

 

β) 588.611 φορολογούμενοι με ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας από 100.000,01 έως 150.000 ευρώ θα δουν την συνολική ετήσια επιβάρυνσή τους από τον κύριο ΕΝ.Φ.Ι.Α. να περιορίζεται κατά 9,54%.

 

γ) 281.077 φορολογούμενοι με ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας από 150.000,01 έως 200.000 ευρώ θα δουν την συνολική ετήσια επιβάρυνσή τους από τον κύριο ΕΝ.Φ.Ι.Α. να περιορίζεται κατά 2,72%.

Σφίγγουν την θηλειά στις βραχυχρόνιες μισθώσεις

Αφού τους βάλαμε  στο μαντρί ας αρχισουν οι χοροί. Κάπως έτσι φαίνεται ότι σκέπτεται το υπουργείο Οικονομικών για τους ιδιοκτήτες που κάνουν βραχυχρόνιες μισθώσεις. Απο την  πλευρά τους  οι ιδιοκτήτες ζητούν παράταση στον χρόνο δηλώσεων "βραχυχρόνιας μίσθωσης" και απο την άλλη το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζει την δική του εκστρατεία εναντίον τους. Έτσι την παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων βραχυχρόνιας διαμονής, που λήγει την ερχόμενη Παρασκευή, 30.11.2018, μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2018 ζητά η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή προς τον Διοικητή της  Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) κ. Γιώργο Πιτσιλή. Στην επιστολή επισημαίνεται " ότι υπάρχουν σοβαρές και ανεπίλυτες απορίες και προβλήματα για όσους προχωρούν στις δηλώσεις αυτές, που ανεδείχθησαν και από τα πρόσφατα ενημερωτικά σεμινάρια όπως:

 

1.              Υπάρχουν ακόμη ιδιοκτήτες κατοικιών οι οποίοι δήλωσαν τα μισθώματα που έχουν εισπράξει στην ιστοσελίδα δήλωσης των κανονικών μισθωμάτων της ΑΑΔΕ, αλλά αγνοούν ότι πρέπει να τα δηλώσουν και στην νέα εφαρμογή των βραχυχρόνιων μισθώσεων, χωρίς να διπλοφορολογηθούν γι΄αυτό.

 

2.              Υπάρχουν ιδιοκτήτες κατοικιών που έχουν δηλώσει τα ακίνητά τους σε ψηφιακές πλατφόρμες  βραχυχρονίων μισθώσεων έχοντας έλθει σε προφορική συνεννόηση με διαχειριστές, αλλά δεν έχουν ακόμη συνάψει και αναρτήσει μισθωτήρια με αυτούς, με δυνατότητα υπομίσθωσης σε βραχυχρόνιες μισθώσεις.

 

3.              Δεν έχει διευκρινιστεί ποιός αριθμός ακινήτου (ΑΜΑ) θα δηλωθεί στην εφαρμογή της ΑΑΔΕ στις πολυάριθμες περιπτώσεις που η ανάρτηση της κατοικίας σε ψηφιακή πλατφόρμα γίνεται από τουριστικό γραφείο το οποίο δεν είναι διαχειριστής αλλά έχει εξουσιοδοτηθεί να την εκμισθώνει σε βραχυχρόνιες μισθώσεις.

 

4.              Δεν έχει διευκρινιστεί τεχνικώς υπό ποιές προυποθέσεις θα προβούν στις αντίστοιχες δηλώσεις οι έχοντες ήδη σήμα λειτουργείας του ΕΟΤ, οι οποίοι δεν υποχρεούνται σε λήψη ΑΜΑ."

 

Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία περισσότεροι από 30.000 ιδιοκτήτες ασχολούνται με τις σχετικές μισθώσεις ενώ ήδη περίπου 20.000 έχουν εγγραφεί στο σχετικό μητρώο. Με δεδομένο ότι το εισόδημα από βραχυχρόνιες μισθώσεις φορολογείται κανονικά ως εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτων, ο κλοιός της εφορίας έχει αρχίσει να σφίγγει γύρω από τους ιδιοκτήτες που ενεργοποιούνται στον συγκεκριμένο κλάδο. Το εισόδημα από Airbnb έως 12.000 ευρώ φορολογείται με συντελεστή 15%, το τμήμα του εισοδήματος από 12.001 έως 35.000 με συντελεστή 35% και το τμήμα του εισοδήματος από 35.001 και άνω φορολογείται με συντελεστή 45%. Εφόσον, ο φορολογούμενος έχει και εισόδημα από άλλα ακίνητα (κανονικές μισθώσεις) τότε το συνολικό εισόδημα από ακίνητα προστίθεται και φορολογείται με την προηγούμενη κλίμακα.

 

Για να εντοπίζει το εισόδημα από Airbnb και εφόσον αυτό δεν έχει δηλωθεί προκειμένου να επιβάλει φόρους, πρόστιμα και προσαυξήσεις η φορολογική διοίκηση έχει κάνει τα εξής:

 

- βρίσκεται σε συνεργασία με τις ιντερνετικές πλατφόρμες διαμοιρασμού προκειμένου να λάβει τα στοιχεία των ακινήτων που εκμισθώνονται. Τα στοιχεία δεν έχουν δοθεί ακόμη αλλά βρίσκεται πολύ κοντά σε συμφωνία για την ανάρτηση στο σχετικό δικτυακό τόπο του μοναδικού αριθμού που λαμβάνει κάθε εκμισθούμενο ακίνητο κατά την εγγραφή του στο μητρώο. Για τα ακίνητα που δεν εγγράφονται οι σχετικοί κωδικοί θα γίνονται προσπάθειες εντοπισμού τους και εντοπισμού των ιδιοκτητών τους

 

- έχει ήδη λάβει τα στοιχεία πληρωμών των ιδιοκτητών Airbnb μέσω αλλοδαπών συστημάτων πληρωμών. Τα στοιχεία πληρωμών που έχουν ληφθεί αφορούν τρία έτη (2015-2016-2017) και συνολικά ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά θα αποτελέσουν βάση διασταύρωσης προκειμένου να διαπιστωθεί αν οι φορολογούμενοι που εισέπραξαν τα σχετικά ποσά τα έχουν δηλώσει στις φορολογικές τους δηλώσεις

 

- έχει στήσει μηχανισμό ερευνών και ελέγχου για τον εντοπισμό φορολογούμενων που εκμισθώνουν ακίνητα μέσω Airbnb. Οι ελεγκτές εντοπίζουν μέσω της πλατφόρμας το εκμισθούμενο ακίνητο και τη διεύθυνσή του, ταυτοποιούν τον ιδιοκτήτη και ελέγχουν αν έχει δηλώσει εισοδήματα από ακίνητα Airbnb. Εφόσον δεν έχει δηλώσει ειδοποιείται τηλεφωνικά πως έχει εντοπισθεί και ότι θα κινηθεί εναντίον του έλεγχος. Οι δυο στους τρεις ιδιοκτήτες που ειδοποιούνται με αυτόν τον τρόπο προχωρούν στην υποβολή τροποποιητικής φορολογικής δήλωσης, δηλώνοντας εισόδημα από ακίνητα και καταβάλλουν πρόσθετο φόρο εισοδήματος.

 

1

ΕΝΦΙΑ:Εικονική η μείωση

Εικονική είναι η μείωση του ΕΝΦΙΑ ,συμφωνα με την ΠΟΜΙΔΑ.Με τις ρυθμίσεις της τροπολογίας για τον ΕΝΦΙΑ, που κατατέθηκε χθες στη Βουλή:

*Συνεχίζεται το απαράδεκτο αφορολόγητο καθεστώς της συχνά τεράστιας αξίας εκτός σχεδίου γης, που για χάρη της θυσιάστηκε και ουσιαστικά καταστράφηκε η αστική ιδιοκτησία μέσω της διπλής φορολόγησής της με κύριο και συμπληρωματικό φόρο, και

* Εισάγεται "επιδοματικού" χαρακτήρα δήθεν "μείωση" του ΕΝΦΙΑ, η οποία έχει τα εξής τρία χαρακτηριστικά:

1. Δεν είναι δίκαιη, γιατί θα έπρεπε να αφορά όχι μόνον αυτούς για τους οποίους θεσπίζεται, αλλά όλους τους φορολογούμενους του ΕΝΦΙΑ, και συγκεκριμένα δεν θα έπρεπε να εξαιρούνται εκείνοι που σήκωσαν και εξακολουθούν να σηκώνουν το τεράστιο φορολογικό βάρος του ΕΝΦΙΑ.

2. Δεν είναι αναπτυξιακή, γιατί αν στόχος ήταν η ανάπτυξη θα έπρεπε να προσανατολιστεί στη μείωση, αν όχι την κατάργηση, του συμπληρωματικού φόρου του ΕΝΦΙΑ, ο οποίος, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του ΙΟΒΕ, είναι αυτός που αποτρέπει την ανάκαμψη στον οικοδομικό τομέα και την οικονομία γενικότερα.

3. Δεν είναι πραγματική, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι θα "εξαερωθεί" από τις επικείμενες και προγραμματισμένες δύο αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων το 2019 και το 2020.

Σημειώνεται ότι με την τροπολογία του Υπουργού Οικονομικών κ. Ευκλ. Τσακαλώτου που κατατέθηκε στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου με τίτλο «Υποχρεώσεις αερομεταφορέων σχετικά με τα αρχεία επιβατών - προσαρμογή της νομοθεσίας στην Οδηγία (ΕΕ) 2016/681», τροποποιούνται - συμπληρώνονται οι διατάξεις του ν.4223/2013, αναφορικά με την εφαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.). Συγκεκριμένα με την τροπολογία αυτή, συνολικού δημοσιονομικού κόστους 260.000.000 €:

1. Δεν συνυπολογίζεται και για το έτος 2019 (ίσχυε ειδικά για τα έτη 2016, 2017 και 2018) στη συνολική αξία των δικαιωμάτων επί ακινήτου για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α., η αξία των δικαιωμάτων επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού.

2. Ειδικά για το έτος 2019, όταν η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας φυσικού προσώπου ανέρχεται μέχρι του ποσού των εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ, ο ΕΝ.Φ.Ι.Α., που προκύπτει μειώνεται κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%). Όταν η συνολική αξία της ως άνω ακίνητης περιουσίας υπερβαίνει το ποσό των εξήντα χιλιάδων (60.000) ευρώ, για το υπερβάλλον ποσό αυτής, το ποσό της μείωσης κατά τριάντα τοις εκατό (30%) μειώνεται κατά επτά δέκατα (0,7) του ευρώ ανά χίλια (1.000) ευρώ ακίνητης περιουσίας και δεν μπορεί να υπερβεί τα εκατό (100) ευρώ.

 

 

Κυνήγι πάλι για την ...μαρίδα

Στις 30 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία που έχει δώσει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για τις δηλώσεις μισθώσεων τύπου Airbnb.Μετά την ημερομηνία η ΑΑΔΕ ετοιμάζεται για να προχωρήσει στις εξής κινήσεις:

 

-Στοχευμένοι έλεγχοι από εφοριακούς, οι οποίοι «χτενίζουν» το διαδίκτυο και τις πλατφόρμες οικονομίας διαμοιρασμού, γίνονται ήδη και θα εντατικοποιηθούν περαιτέρω

-Με την εκπνοή της προθεσμίας δήλωσης των ακινήτων στο Μητρώο, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σχεδιάζει να ζητήσει από τις πλατφόρμες να «κατεβάσουν» από τις σελίδες τους τα ακίνητα εκείνα τα οποία δεν έχουν πάρει αριθμό μητρώου. Αν κατέβει από τη σελίδα το ακίνητο, τα έσοδα κάνουν φτερά. Τα πρόστιμα όμως καραδοκούν.

-Στα σκαριά βρίσκεται η δυνατότητα δημιουργίας ενός αυτοματοποιημένου μηχανισμού μέσω του οποίου θα «σαρώνονται» διαρκώς τα ακίνητα που έχουν ανέβει σε πλατφόρμες, θα διασταυρώνονται . Αντίστοιχο σύστημα έχει χρησιμοποιήσει η Πορτογαλία και σύμφωνα με πληροφορίες, η ΑΑΔΕ βρίσκεται σε επαφή με τη Φορολογική Διοίκηση της χώρας για παροχή τεχνογνωσίας.

 

Εγχειρίδιο με τις βασικές φορολογικές υποχρεώσεις για βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτων στο πλαίσιο της οικονομίας διαμοιρασμού, με ή χωρίς τη χρήση ψηφιακών πλατφορμών, εξέδωσε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

 

Όπως αναφέρει, βραχυχρόνια μίσθωση στο πλαίσιο της οικονομίας του διαμοιρασμού θεωρείται η μίσθωση ακινήτου μέσω ψηφιακών πλατφορμών, με διάρκεια μικρότερη του έτους και όταν δεν παρέχονται άλλες υπηρεσίες πλην της διαμονής και της παροχής κλινοσκεπασμάτων. Ψηφιακές πλατφόρμες νοούνται όσες παρέχουν εξειδικευμένα εργαλεία για τη σύναψη της μίσθωσης ηλεκτρονικά και δεν περιορίζονται στην προβολή του ακινήτου.

 

Οι βασικές φορολογικές υποχρεώσεις για βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτου μέσω ψηφιακών πλατφορμών, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, είναι οι εξής:

 

να καταχωρήσετε το ακίνητο στην ειδική εφαρμογή Βραχυχρόνιων Μισθώσεων Ακινήτων στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ και, συγκεκριμένα, στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Με την εγγραφή του κάθε ακινήτου χορηγείται Αριθμός Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ).

να αναγράφετε σε εμφανές σημείο τον ΑΜΑ σε κάθε ανάρτηση του ακινήτου στις ψηφιακές πλατφόρμες, καθώς και σε κάθε άλλο μέσο προβολής

να υποβάλετε «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» για καθεμία βραχυχρόνια μίσθωση. Η προθεσμία της κάθε δήλωσης είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα από την ημέρα αναχώρησης του μισθωτή από το ακίνητο και υποβάλλεται μέσω της ανωτέρω εφαρμογής.

να οριστικοποιείτε τα στοιχεία που έχετε καταχωρήσει στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» έως τις 28 Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, προκειμένου να προσδιοριστεί το φορολογητέο εισόδημα ανά δικαιούχο εισοδήματος.

Σε περίπτωση που έχει αποκτηθεί Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) Τουριστικής Επιπλωμένης Έπαυλης του Ειδικού Καθεστώτος και μισθώνεται βραχυχρόνια μέσω των ψηφιακών πλατφορμών της οικονομίας διαμοιρασμού, τότε οφείλετε:

 

να καταχωρήσετε την έπαυλη στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής». Η καταχώρηση αυτή όμως δεν θα συνοδευτεί με απόδοση Αριθμού Μητρώου Ακινήτου (ΑΜΑ), αλλά αντί του ΑΜΑ θα αναρτάται στις ψηφιακές πλατφόρμες ο αριθμός ΕΣΛ, με το πρόθεμα ΕΣΛ στην αρχή.

να υποβάλετε τη «Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής» για καθεμία βραχυχρόνια μίσθωση. Η προθεσμία της κάθε δήλωσης είναι μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα από την ημέρα αναχώρησης του μισθωτή από το ακίνητο και υποβάλλεται μέσω της εφαρμογής του Μητρώου Ακινήτων.

να οριστικοποιήσετε τα στοιχεία που έχουν καταχωρηθεί στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» έως τις 28 Φεβρουαρίου του έτους υποβολής της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος, προκειμένου να προσδιοριστεί το φορολογητέο εισόδημα ανά δικαιούχο εισοδήματος.

Η ΑΑΔΕ υπογραμμίζει πως, όταν Τουριστικές Επιχειρήσεις προβαίνουν σε βραχυχρόνιες μισθώσεις τουριστικών τους καταλυμάτων, μέσω των ψηφιακών πλατφορμών της οικονομίας του διαμοιρασμού, οφείλουν να αναρτούν σε κάθε καταχώρηση καταλύματος το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας (ΕΣΛ) που διαθέτουν.

 

Για βραχυχρόνιες μισθώσεις ακινήτου μέσω ψηφιακών πλατφορμών, εξαιρετικά και έως 30/11/2018 οφείλετε:

 

να καταχωρήσετε το ακίνητο στο «Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Διαμονής» εφ’ όσον έχει αναρτηθεί σε ψηφιακές πλατφόρμες από 01/01/2018 έως 30/11/2018,

να υποβάλετε Συγκεντρωτική Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής ανά ακίνητο για όλες τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που έχουν συναφθεί μέσω ψηφιακών πλατφορμών από 01/01/2018 έως 31/10/2018 (ημερομηνία αναχώρησης μισθωτή από το ακίνητο), ακόμη και αν αυτές οι μισθώσεις έχουν ήδη δηλωθεί στις Δηλώσεις Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας.

Σημειώνεται ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στη Συγκεντρωτική Δήλωση τυχόν μισθώσεις που έχουν περιληφθεί ήδη σε Δήλωση Βραχυχρόνιας Διαμονής.

 

.

Ερωτηματικά για τους ελέγχους στην περιουσία

Με την απόφαση 1895 του 2018, το Συμβούλιο της Επικρατείας δέχτηκε προσφυγή φορολογούμενων  στους οποίους η φορολογική διοίκηση είχε προχωρήσει σε έλεγχο για αδικαιολόγητη προσαύξηση περιουσίας και τους είχε ανοίξει τους τραπεζικούς λογαριασμούς. Η αρχή για τον έλεγχο έγινε επειδή τραπεζικοί τους λογαριασμοί βρέθηκαν στην περιβόητη λίστα Λαγκάρντ, δηλαδή τη λίστα καταθετών σε κατάστημα ελβετικής τράπεζας. Πρόκειται για οικονομολόγο και τη σύζυγό του δικηγόρο σε κοινούς και ατομικούς λογαριασμούς των οποίων εντοπίσθηκαν καταθέσεις ποσών που δεν μπορούσαν να δικαιολογηθούν  από τα εισοδήματα που είχαν δηλώσει στις φορολογικές τους δηλώσεις.

 

Η φορολογική αρχή προχώρησε στην επιβολή τσουχτερών πρόσθετων φόρων και προστίμων που προσέγγισαν το 100% των ποσών που έκριναν οι ελεγκτές ότι απεκρύβησαν οι ελεγχόμενοι.  Στην απόφαση τονίζεται συγκεκριμένα ότι "η φορολογική αρχή πρέπει, ιδίως, να διαπιστώσει, κατά τρόπο αρκούντως τεκμηριωμένο ότι ο επιτηδευματίας εισέπραξε το επίμαχο ποσό ως αμοιβή για την παροχή υπηρεσιών, στο πλαίσιο της επαγγελματικής του δραστηριότητας". Και προσθέτουν οι δικαστές: "η φορολογική αρχή δεν ανταποκρίνεται στο εν λόγω βάρος της σε περίπτωση, που δεν προβαίνει στην κατά τα ανωτέρω (τεκμηριωμένη) κρίση, αλλά απλώς θεωρεί ότι πρόκειται για περιουσιακή προσαύξηση άγνωστης προέλευσης (επομένως, δυνάμενη να προέρχεται και από πηγή ή αιτία μη αναγόμενη στην άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος) και, συνακόλουθα, …για εισόδημα από υπηρεσίες ελευθέριων επαγγελμάτων".

 

Τι σημαίνουν όλα τα παραπάνω με απλά λόγια; Ότι οι ελεγκτές, παρά το γεγονός ότι στους λογαριασμούς των ελεγχόμενων εντοπίζουν ποσά που δεν δικαιολογούνται από τα δηλωμένα εισοδήματα, θα πρέπει να πραγματοποιούν έρευνα για κάθε μια συναλλαγή που εντοπίζουν προκειμένου, στο μέτρο του εφικτού, να στοιχειοθετήσουν ότι πρόκειται για εισόδημα από άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας του ελεγχόμενου.

 

Στην περίπτωση που δεν στοιχειοθετούν ότι τα κατατεθειμένα ποσά προέρχονται από συγκεκριμένη πηγή, όπως είναι η άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας του ελεγχόμενου, τότε δεν στοιχειοθετείται  και η απόκρυψη φορολογητέας ύλης από την άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki