Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Φόροι

Τεκμήρια φωτιά

Κάθε περιστασιακά απασχολούμενος, δηλαδή φορολογούμενος που απέκτησε ένα πολύ μικρό ποσό εισοδήματος από εργασία μερικών εβδομάδων ή λίγων μηνών μέσα στο προηγούμενο έτος, είναι υποχρεωμένος να υποβάλει και φέτος φορολογική δήλωση. Σε κάθε τέτοια περίπτωση όμως τα τεκμήρια διαβίωσης που βαρύνουν το φορολογούμενο (το ελάχιστο τεκμήριο διαβίωσης των 3.000 ευρώ αν είναι άγαμος ή των 2.500 ευρώ αν είναι έγγαμος καθώς και τα ποσά των τεκμηρίων διαβίωσης για την κατοικία και το Ι.Χ.) προσδιορίζουν το ύψος του φορολογητέου εισοδήματός του σε επίπεδο σημαντικά υψηλότερο του πραγματικού πενιχρού του εισοδήματος. Για κάθε τέτοια περίπτωση προβλέπεται ότι εφόσον το πραγματικό δηλωθέν εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 6.000 ευρώ και το τεκμαρτό εισόδημα δεν υπερβαίνει τα 9.500 ευρώ και εφόσον δεν ασκείται επιχειρηματική δραστηριότητα για την οποία έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών στην εφορία, το εισόδημα από την περιστασιακή εργασία και η προστιθέμενη διαφορά εισοδήματος που προκύπτει βάσει των τεκμηρίων φορολογούνται με την κλίμακα φόρου εισοδήματος των μισθωτών, στην οποία προβλέπονται αφορολόγητα όρια κλιμακούμενα από 8.636 έως 9.545 ευρώ. Δηλαδή, το πενιχρό εισόδημα από την περιστασιακή απασχόληση και το πρόσθετο εισόδημα που προκύπτει βάσει των τεκμηρίων μένουν στην ουσία αφορολόγητα. Ωστόσο, για την κατοχύρωση του αφορολογήτου θα πρέπει ο περιστασιακά απασχολούμενος φορολογούμενος να δηλώσει στη φετινή φορολογική του δήλωση ότι κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους πραγματοποίησε δαπάνες για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών που ισοδυναμούν με ποσοστό 10%-18,75% όχι επί του πενιχρού πραγματικού εισοδήματός του αλλά επί του πολύ πιο υψηλού ποσού τεκμαρτού εισοδήματος. Για την απόδειξη των δαπανών αυτών θα πρέπει να έχει μαζέψει τις αντίστοιχες χάρτινες αποδείξεις λιανικών συναλλαγών. Αν δεν δηλώσει καθόλου ποσό δαπανών βάσει αποδείξεων, θα επιβαρυνθεί με φόρο εισοδήματος που θα υπολογιστεί με 22% επί του ποσού αυτού. Αν δηλώσει ποσό χαμηλότερο από το ποσοστό που πρέπει να καλύψει θα πληρώσει φόρο 22% επί της ακάλυπτης διαφοράς.

 

Κάλυψη

 

Επίσης, εφόσον το τεκμαρτό εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό εισόδημα, η επιπλέον διαφορά φορολογητέου εισοδήματος μπορεί να δικαιολογηθεί με διάφορους νόμιμους τρόπους ώστε ως τελικό φορολογητέο εισόδημα να ληφθεί υπόψη το πενιχρό πραγματικό εισόδημα και όχι το εξωπραγματικό τεκμαρτό και να μην στερηθεί διάφορα κοινωνικά επιδόματα που χορηγούνται βάσει εισοδηματικών κριτηρίων. Η δικαιολόγηση της επιπλέον διαφοράς φορολογητέου εισοδήματος μπορεί να γίνει κυρίως:

 

-με την αναγραφή στη φορολογική δήλωση ποσών που δανείστηκε ο φορολογούμενος από το τραπεζικό σύστημα, από συγγενείς ή φίλους του,

 

-με την αναγραφή στη φορολογική δήλωση χρηματικών ποσών που του δώρισαν οι γονείς του ή κληρονόμησε,

 

-με τη δήλωση άλλων ποσών που έλαβε κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, τα οποία δεν αποτελούν εισόδημα (κέρδη από λαχεία, αποζημιώσεις από ασφαλιστικές εταιρίες κ.λπ.) ή θεωρούνται εισόδημα αλλά έχουν φορολογηθεί αυτοτελώς, στην πηγή, με εξάντληση της φορολογικής υποχρέωσης ή έχουν απαλλαγεί νομίμως από τη φορολογία,

 

-με τη δήλωση αποθέματος εισοδημάτων που αποκτήθηκαν νομίμως, δηλώθηκαν και φορολογήθηκαν κανονικά ή απαλλάχθηκαν από τη φορολογία κατά τα προηγούμενα έτη και τα οποία κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους αναλώθηκαν (μέθοδος «ανάλωσης» κεφαλαίου προερχόμενου από εισοδήματα παρελθόντων ετών).

 

2.Σε κάθε περίπτωση ανέργου κατά την οποία τα τεκμήρια διαβίωσης προσδιορίζουν το φορολογητέο εισόδημα σε επίπεδο σημαντικά υψηλότερο από το δηλωθέν, η προστιθέμενη διαφορά φορολογητέου εισοδήματος, που προκύπτει λόγω της εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης φορολογείται με την κλίμακα φόρου εισοδήματος των μισθωτών, δηλαδή λαμβανομένου υπόψη αφορολόγητου ορίου 8.636-9.545 ευρώ, ανεξαρτήτως της διάρκειας της ανεργίας εντός του προηγούμενου έτους. Και στην περίπτωση αυτή όμως ο φορολογούμενος πρέπει να προσέξει το θέμα των δαπανών βάσει αποδείξεων. Θα πρέπει δηλαδή να δηλώσει στη φετινή φορολογική του δήλωση ποσό δαπανών που πραγματοποίησε πέρυσι για αγορές αγαθών και λήψη υπηρεσιών προκειμένου να κατοχυρώσει το αφορολόγητο. Το ποσό που πρέπει να δηλώσει θα πρέπει να αποδεικνύεται με βάση χάρτινες αποδείξεις που πρέπει να έχει μαζέψει και να έχει διαφυλάξει και το ύψος του θα πρέπει να κινείται μεταξύ 10% και 18,75% του τεκμαρτού εισοδήματος που τού προσδιορίζουν τα τεκμήρια διαβίωσης. Κάθε άνεργος θα πρέπει επίσης να λάβει υπόψη του ότι σε περίπτωση που το τεκμαρτό εισόδημα είναι μεγαλύτερο από το πραγματικό του εισόδημα, η επιπλέον διαφορά φορολογητέου εισοδήματος που θα προκύψει μπορεί να δικαιολογηθεί με τους τρόπους που περιγράψαμε παραπάνω στην περίπτωση του περιστασιακά απασχολουμένου ώστε ο υπολογισμός του φόρου να γίνει όχι επί του υψηλού τεκμαρτού εισοδήματος αλλά επί του σημαντικά χαμηλού πραγματικού και εν τέλει το χαμηλό αυτό εισόδημα να ληφθεί υπόψη ως το ετήσιο εισόδημα του ανέργου, σε κάθε περίπτωση χορήγησης κοινωνικού επιδόματος βάσει εισοδηματικών κριτηρίων (π.χ. για τη χορήγηση του επιδόματος τέκνων από τον ΟΠΕΚΑ).

 

3. Κάθε φορολογούμενος που ασκεί ατομικά επιχειρηματική δραστηριότητα παραγωγής ή πώλησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα οφείλει και φέτος να καταβάλει φόρο εισοδήματος, με βάση το μεγαλύτερο ποσό μεταξύ:

 

-του πραγματικού καθαρού εισοδήματός του, δηλαδή του καθαρού κέρδους, το οποίο προκύπτει μετά την αφαίρεση των δαπανών της επιχείρησής του από τις εισπράξεις που έχει πραγματοποιήσει από την πώληση των προϊόντων του ή την παροχή των υπηρεσιών του,

 

-του τεκμαρτού εισοδήματός του και των δαπανών που τυχόν πραγματοποίησε για την απόκτηση περιουσιακών στοιχείων (για την αγορά ακινήτων, Ι.Χ. αυτοκινήτων, σκαφών αναψυχής, αντικειμένων αξίας άνω των 10.000 ευρώ κ.λπ.), την αποπληρωμή δανείων (στεγαστικών, καταναλωτικών ή προσωπικών) και πιστωτικών καρτών, την αγορά τίτλων του Δημοσίου, μετοχών κ.λπ., τη χορήγηση δωρεών προς τα παιδιά του ή τους συγγενείς του. Ουσιαστικά, σε κάθε περίπτωση, εφόσον το πραγματικό εισόδημα είναι χαμηλότερο αυτού που προκύπτει με βάση τα τεκμήρια, ο φόρος υπολογίζεται όχι επί του πραγματικού αλλά επί του υψηλότερου τεκμαρτού ποσού εισοδήματος. Ακόμη δε και σε περίπτωση που από την ατομική άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας προκύπτει ζημία αντί για καθαρό κέρδος, η ατομική επιχείρηση φορολογείται βάσει τεκμηρίων για μη πραγματικό, τεκμαρτό εισόδημα. Φορολογείται δηλαδή σαν να είχε καθαρά κέρδη, καθώς η ζημία δεν λαμβάνεται υπόψη. Επί του μεγαλύτερου ποσού μεταξύ πραγματικού και τεκμαρτού εισοδήματος επιβάλλεται φόρος εισοδήματος με συντελεστή 22% από το πρώτο ευρώ. Σε περιορισμένο πλέον αριθμό περιπτώσεων κατά τις οποίες το ύψος του φορολογητέου – πραγματικού ή τεκμαρτού- εισοδήματος είναι μεγαλύτερο των 20.000 ευρώ, τα πέραν των 20.000 ευρώ ποσά του εισοδήματος αυτού φορολογούνται με συντελεστές κλιμακούμενους από 29%-45%.

 

Στη συνέχεια, επί του φόρου εισοδήματος – που υπολογίζεται με συντελεστές κλιμακούμενους από 22% – 45%- επιβάλλεται προκαταβολή φόρου έναντι του επόμενου έτους, με συντελεστή 100%. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ενδέχεται να μειώσει φέτος το ποσοστό της προκαταβολής φόρου εισοδήματος σε ποσοστό 50% ή και χαμηλότερο, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού. Επίσης πρέπει να αναφερθεί ότι από το άθροισμα κύριου φόρου εισοδήματος και προκαταβολής φόρου αφαιρείται (εκπίπτει) το ποσό της περσινής προκαταβολής φόρου.

 

Επιπλέον επιβαρύνσεις

 

Πέραν των παραπάνω, αν ο φορολογούμενος που έχει ατομική επιχείρηση δηλώσει φέτος (για τη χρήση του 2019) ζημία ή πολύ χαμηλό καθαρό κέρδος αλλά τα τεκμήρια διαβίωσης τού προσδιορίσουν το φορολογητέο εισόδημά του σε επίπεδο που υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, τότε ο φορολογούμενος αυτός οφείλει να καταβάλει και ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Επιπλέον, θα κληθεί να καταβάλει και τέλος επιτηδεύματος 650 ευρώ. Σε περίπτωση δικαιολόγησης της διαφοράς μεταξύ χαμηλού πραγματικού και υψηλού τεκμαρτού εισοδήματος, ο υπολογισμός του φόρου εισοδήματος θα γίνει επί του πραγματικού εισοδήματος.

Ο λογαριασμός του φετινού ΕΝΦΙΑ

Έχουν περάσει 60 ημέρες από την ημέρα που το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε πως λόγω του κορωνοϊού το έργο της καταγραφής και υπολογισμού νέων αντικειμενικών τιμών αναβάλλεται για το μέλλον και πως θα σταματήσουν οι υποβολές εισηγήσεων νέων αντικειμενικών αξιών από τους ειδικούς ιδιώτες εκτιμητές.

 

Αυτή η εξέλιξη πολύ απλά συνεπάγεται πως οι νέες αντικειμενικές αξίες θα τεθούν σε ισχύ το επόμενο έτος, δηλαδή το 2021 και πως τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ για το 2020 θα καθοριστούν με βάση τα δεδομένα του 2019. Τι σημαίνει αυτό για τα δημόσια ταμεία και για τους φορολογουμένους;

 

Πέρυσι τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ έβγαλαν συνολικό φόρο 2,539 δισ. ευρώ για 7.359.185 φορολογουμένους. Για τα νομικά πρόσωπα η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ έβγαλε φόρο 465 εκατ. ευρώ.

 

Για τα φυσικά πρόσωπα η εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ έβγαλε φόρο 2,07 δισ. ευρώ.

 

Τα περσινά στοιχεία της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ έδειξαν πως η συντριπτική πλειονότητα των ιδιοκτητών ακινήτων, ήτοι για την ακρίβεια 4.895.144, έχουν στην κατοχή τους ακίνητη περιουσία που η αξία της δεν υπερέβαινε τις 60.000 ευρώ.

 

Οι φορολογούμενοι αυτοί είδαν πέρυσι το λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ να είναι μειωμένος κατά 30%.

 

Η συνολική μείωση φόρου για τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες ακινήτων ανήλθε σε 173,6 εκατ. ευρώ.

 

Το μεγαλύτερο ποσό έκπτωσης φόρου μοιράσθηκαν 1,759 εκατομμύρια ιδιοκτήτες ακινήτων της μεσαίας τάξης, δηλαδή όσοι έχουν στην κατοχή τους ακίνητα από 80.000 ευρώ ως 1 εκατ. ευρώ αξίας ακίνητα.

 

Οι φορολογούμενοι αυτοί είχαν πέρσι έκπτωση φόρου 20%. Η δε συνολική μείωση φόρου διαμορφώθηκε σε 316,71 εκατ. ευρώ. Κατά μέσο όρο για κάθε ένα από αυτά τα νοικοκυριά η μείωση φόρου ανήλθε σε 180 ευρώ.

 

Έκπτωση 10% από τον ΕΝΦΙΑ είχαν 14.639 ιδιοκτήτες, με ακίνητα αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ.

 

Η συνολική ελάφρυνση ανήλθε στα 26 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου 1.776 ευρώ κατά μέσο όρο στον κάθε ένα.

 

Μειωμένο κατά 50% ΕΝΦΙΑ πλήρωσαν πέρυσι 1.317.767 φορολογούμενοι με πολύ χαμηλά εισοδήματα ενώ πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ κέρδισαν 65.571 ιδιοκτήτες ακινήτων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, άτομα με αναπηρία).

Το τεκμαρτό μίσθωμα από ιδιοκατοίκηση

Προκειμένου για ακίνητα κείμενα σε περιοχές όπου ισχύει το κατά το άρθρο 41 του ν. 1249/1982 αντικειμενικό σύστημα προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων, η φορολογική αρχή και τα διοικητικά δικαστήρια πρέπει, κατ’ αρχήν, σε περίπτωση ιδιόχρησης ή όταν το ακίνητο κατοικήθηκε με άλλο τρόπο από τρίτο χωρίς αντάλλαγμα, να προσδιορίζουν το τεκμαρτό μίσθωμα και ακολούθως το ακαθάριστο εισόδημα, μετά από σύγκριση με άλλες εκμισθούμενες ομοειδείς οικοδομές της ίδιας περιοχής. Από αυτό παρέπεται ότι στην περίπτωση που η φορολογική αρχή έχει προσδιορίσει το τεκμαρτό μίσθωμα από ιδιοκατοίκηση ή ιδιόχρηση ακινήτου με την εφαρμογή ευθέως στην αξία του του ως άνω συντελεστή (3,5% έως 5%), χωρίς δηλαδή να προηγηθεί σύγκριση με άλλες εκμισθούμενες ομοειδείς οικοδομές της ίδιας περιοχής, είναι νομικώς πλημμελές και ακυρωτέο, ως προς το σχετικό κεφάλαιό του, το φύλλο ελέγχου, που στηρίζεται σε τέτοιο προσδιορισμό (ΣτΕ 3348/1989, ΣτΕ 322/1991, ΔΕφΑΘ 1279/2005). Εν προκειμένω, μη νομίμως η φορολογική αρχή προσδιόρισε το τεκμαρτό μίσθωμα του ακινήτου της προσφεύγουσας για τη χρήση 2000, κατά την οποία, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου και δεν αμφισβητείται από τη φορολογική αρχή, αυτό είχε παραχωρηθεί άνευ ανταλλάγματος σε τρίτο, με την εφαρμογή ευθέως στην αντικειμενική αξία αυτού του ανώτατου συντελεστή 5%, χωρίς προηγουμένως να προβεί σε σύγκριση αυτού με άλλες εκμισθούμενες ομοειδείς οικοδομές της ίδιας περιοχής, με την παράθεση σύννομων στοιχείων συγκρίσεως και αν και όφειλε, αξιοποιώντας το αρχείο της όπου κατατίθενται επίσημα αντίγραφα των ιδιωτικών συμφωνητικών μισθώσεων, να ανεύρει και να προσκομίσει αντίγραφα μισθωτηρίων που αφορούν ακίνητα συγκρίσιμα με τα ακίνητα της προσφεύγουσας εταιρείας, (η φορολογική αρχή) αρκέσθηκε στην γενικόλογη και αόριστη αξιολογική κρίση ότι ο Δήμος ... στον οποίο κείται το επίμαχο ακίνητο θεωρείται από τις πλέον προνομιούχες περιοχές της Αθήνας, ώστε να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η πραγματική μισθωτική αξία των ακινήτων στην συγκεκριμένη περιοχή υπερέβαινε κατά πολύ τη μισθωτική αξία, όπως αυτή προσδιοριζόταν από τις αντικειμενικές αξίες.

Διαμαρτυρία ιδιοκτητών

Η τροπολογία με την οποία θεσπίζεται μια ανεπαρκής και κυριολεκτικά στενόκαρδη έκπτωση φόρου για τους εκμισθωτές που έχασαν και συνεχίζουν να χάνουν με κρατική εντολή το 40 % των εσόδων από ενοίκια, προφανώς δεν ικανοποιεί τις δικαιολογημένες προσδοκίες και τις πραγματικές ανάγκες των ιδιοκτητών ακινήτων της χώρας, ούτε αποκαθιστά το τρομακτικό πλήγμα που δέχτηκε η κτηματαγορά και η ιδιωτική ακίνητη περιουσία στη χώρα μας, την ώρα που προσπαθούσε να ορθοποδίσει !

 

Πρακτικά οι εκμισθωτές θα «αποζημιωθούν» μόνο για το 30 % του εισοδήματος που έχασαν. Το υπόλοιπο 70 % αποτελεί υποχρεωτική απευθείας επιδότηση προς τους δικαιούχους μισθωτές επαγγελματικής στέγης και κατοικίας από τις τσέπες των ιδιοκτητών. Και προστίθεται στον πακτωλό των δισεκατομμυρίων από ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια που διατίθενται για τη στήριξη των επιχειρήσεων, σε σύγκριση με τα οποία η φοροέκπτωση του 30 % ισοδυναμεί πραγματικά με ψίχουλα…

 

Η ΠΟΜΙΔΑ δεν αμφισβήτησε την ανάγκη στήριξης των επιχειρήσεων και των εργαζομένων τους, αλλά τον τρόπο επιβολής της, που θα έπρεπε να είναι η επιδότηση ενοικίου. Διαπιστώσαμε πολύ ενωρίς ότι δυστυχώς στο σχεδιασμό του μέτρου αυτού δεν υπήρξε η παραμικρή πρόβλεψη αποζημίωσης έστω και ενός ευρώ προς τους ιδιοκτήτες ακινήτων για τις απώλειες που υφίστανται εξαιτίας της κρίσης του κορονοϊού και των καταστρεπτικών κυριολεκτικά, παρεμβάσεων του κράτους στη μισθωτική αγορά, την ώρα που για όλους τους άλλους έβρεχε 800άρια…. Γι αυτό και η ΠΟΜΙΔΑ αποδύθηκε σε ένα σκληρό αγώνα για να πείσει ότι οι εκμισθωτές ακινήτων με το μέτρο αυτό μεταβλήθηκαν σε «πληττόμενους χωρίς ΚΑΔ» με αποτέλεσμα τη χθεσινή τροπολογία, που δεν αίρει την αδικία εις βάρος τους.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, η δίκαιη λύση για τους ιδιοκτήτες και την οικονομία είναι:

 

-Διαδικαστικά, να υποχρεωθούν σε υπεύθυνη δήλωση σε ειδική πλατφόρμα, όλοι όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες-αυτοαπασχολούμενοι επέβαλαν στους εκμισθωτές τους μειώσεις μισθωμάτων χωρίς καμιά μέχρι σήμερα τεκμηρίωση,

 

-Να αφαιρεθεί από τις εφετινές φορολογικές επιβαρύνσεις των ιδιοκτητών το 50% των περικοπών,

 

-Να θεσπιστεί ουσιαστική έκπτωση στην εμπρόθεσμη καταβολή του ΕΝΦΙΑ 2020, και

 

-Να μειωθούν κατά 40% οι αντικειμενικές αξίες των ακινήτων για όλους τους φόρους του 2021.

Οι αλλαγές στα ενοίκια

Στο 30% περιορίστηκε τελικώς η έκπτωση φόρου για τους εκμισθωτές ενοικίων που έχασαν «δια νόμου» το 40% του ενοικίου που εισπράττουν, λόγω κορωνοϊού. Μετά από αλλεπάλληλες σκέψεις και αλλαγές στο οικονομικό επιτελείο, η έκπτωση φόρου για τους ιδιοκτητες ακινήτων, θα είναι κατά 9% μικρότερη από...

την αρχικά αναμενομένη. Ενώ οι πληροφορίες έκαναν λόγο για έκπτωση ίση με το 1/3 ή 33,3% της απώλειας των ιδιοκτητών, τελικώς η έκπτωση ανακοινώθηκε ότι θα ανέλθει στο 30%.

 

Για την ακρίβεια, η τελική διάταξη που ήρθε προς ψήφιση στη Βουλή προβλέπει ότι για όσους έχασαν τουλάχιστον το 40% των μηνιαίων μισθωμάτων κατ’εντολήν του Κράτους, θα τύχουν έκπτωσης φόρου, ίσης με το 20% του 60% το οποίο τελικώς εισέπραξαν. Με άλλα λόγια, για ενοίκιο 1000 ευρώ από το οποίο ο ιδιοκτήτης εισέπραξε το 60% ή 600 ευρώ, το δημόσιο θα του δώσει έκπτωση 20% ή 120 ευρώ. Συνεπώς για τα 400 ευρὠ που έχασε, θα λάβει μέσω της φορολογίας τα 120 ευρώ, δηλαδή το 30% ή 13,3 ευρώ λιγότερα από όσα αναμένονταν (καθώς 400€ Χ 33,3% = 133,2 ευρώ).

 

Το ποσόν αυτό (30% της απωλείας που υπέστησαν) θα το συμψηφίσουν (μόνο) με τρέχουσες φορολογικές υποχρεώσεις που λήγουν και καλούνται να πληρώσουν από τις 31 Ιουλίου και μετά, δηλαδή ποσά ή δόσεις φόρου εισοδήματος, ΕΝΦΙΑ, ΦΠΑ κλπ. Η ακριβής διαδικασία θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί προσεχώς.

 

Η κίνηση αυτή σχετίζεται πιθανώς με την ανησυχία για το αβέβαιο τελικό δημοσιονομικό κόστος, το οποίο παραμένει άγνωστο και δεν προσδιορίζεται ούτε κατ’ εκτίμησιν στην Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

 

Ελάφρυνση 25% για ιδιοκτήτες

 

Από την άλλη, η τροπολογία που κατατέθηκε έρχεται να απαλλάξει πλήρως τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες -και μόνον- από την πληρωμή φόρου και εισφοράς αλληλεγγύης το 2021 για τα ενοίκια που δεν εισέπραξαν φέτος.

 

Και επιπλέον, με την ίδια τροπολογία, επικυρώνεται η αναστολή πληρωμής ή, διαφορετικά, η έκπτωση φόρου 25% για εμπρόθεσμη εξόφληση, επί των οφειλών ή των δόσεων ρυθμίσεων των μηνών Μαρτίου και Απριλίου. Παρατείνεται επίσης μέχρι 30 Σεπτεμβρίου η πληρωμή φόρων του Μαΐου, αλλά και μέχρι 30 Οκτωβρίου για φόρους του Ιουνίου, για εκείνους τους εκμισθωτές που συνεχίζουν και αυτούς τους μήνες να υφίστανται μείωση ενοικίου. Και στις περιπτώσεις αυτές προβλέπεται να ισχύσει έκπτωση 25% σε περίπτωση έγκαιρης εξόφλησης των φόρων τους.

 

Νέοι δικαιούχοι έκπτωσης ενοικίου

 

Την ίδια στιγμή πάντως, η τροπολογία επεκτείνει την μείωση μισθώματος επαγγελματικών μισθώσεων, και στις μισθώσεις κύριας κατοικίας των εργαζομένων ή των παιδιών τους που φοιτούν μακριά από τις εστίες τους, για τους μήνες μέχρι και τον Ιούνιο.

 

Επιπρόσθετα όμως, επεκτείνεται και στα ενοίκια ναυτικών. Όπως προβλέπεται, «Ναυτικοί των οποίων η σύμβαση ναυτολόγησης τελεί σε αναστολή σύμφωνα με την παρ. 2 ή σύζυγος ή το έτερο μέρος συμφώνου συμβίωσης απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής του 40% του συνολικού μισθώματος κύριας κατοικίας για όσο χρόνο η σύμβαση ναυτολόγησης εξακολουθεί να τελεί σε αναστολή και το αργότερο έως και τον μήνα Αύγουστο 2020, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί μισθώσεων».

  • Ακίνητα Τραπεζών

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki