Real Estate News NETWORKSOCIALOPINION.GR | INVESTNEWS.GR | PARATIRITIS.GR | PREMIUM.PARATIRITIS.GR

Κατασκευές

Στον αέρα τα Μεσογειακά χωριά

H οικονομική δυσπραγία του ΟΕΚ θέτει σε κίνδυνο την κατασκευή του Μεσογειακού χωριού στο Βόλο και του παραρτήματος στη Λάρισα, όπως άφησε να εννοηθεί ο υπουργός Εργασίας Ανδρέας Λοβέρδος σε απάντησή του σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΛΑΟΣ Αστέριου Ροντούλη. Ειδικότερα ο κ. Λοβέρδος εξέφρασε απερίφραστα τον προβληματισμό του για το κατά πόσο ο ΟΕΚ είναι σε θέση να εγγυηθεί και να προχωρήσει στην ανέγερση των Μεσογειακών Χωριών τη στιγμή που το κατασκευαστικό του έργο φθίνει. «Πρέπει να το ξαναδούμε» είπε επικαλούμενος μάλιστα πληροφόρηση ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή ενδιαφέρον για την απόκτηση κατοικιών από δικαιούχους του Οργανισμού. «Δεν έχουμε περιθώρια για υπαναχωρήσεις. Αν δεν γίνουν τα Μεσογειακά χωριά θα χάσουμε τους αγώνες» δήλωσε ο δήμαρχος Βόλου . «Υπάρχει έγγραφη διαβεβαίωση του υπουργού Εργασίας προς τη ΔΕΜΑ ότι είναι εξασφαλισμένα τα 150 εκ. ευρώ για την κατασκευή των χωριών. Τώρα που εξομαλύνθηκαν οι σχέσεις με τη ΔΕΜΑ δεν είναι δυνατόν να γυρίζουμε πάλι πίσω. Πρέπει να ξεκαθαρίσει το θέμα ο κ. Λοβέρδος» είπε ο δήμαρχος.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ : 400 εκατ.

Δημόσια έργα συνολικού προϋπολογισμού 350-400 εκατ. ευρώ πρόκειται να δημοπρατηθούν στη Θεσσαλονίκη εντός της επόμενη χρονιάς, τόνισε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών και Δικτύων, σημειώνοντας πως οι σχετικές προμελέτες θα είναι έτοιμές προς το τέλος του έτους ή στις αρχές του 2011.

Ν.Αγγχίαλος: Η περιπέτεια ενός αεροδρομίου

Στο αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου κατασκευάστηκε ένας σύγχρονος αεροσταθμός, ο οποίος πρόκειται να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής. Ο νέος αεροσταθμός αποτελεί παράλληλα τη μεγαλύτερη τουριστική επένδυση των τελευταίων χρόνων στη Μαγνησία, με οικονομικά πλεονεκτήματα ανάπτυξης για όλη την Κεντρική Ελλάδα. Τα δρομολόγια από και προς ευρωπαϊκούς προορισμούς έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα, παρά το γεγονός ότι το νέο υπερσύγχρονο κτίριο βρίσκεται εκτός λειτουργίας, εξαιτίας της εξάντλησης των προβλεπόμενων κονδυλίων για την αποπεράτωσή του, λίγο πριν αυτό παραδοθεί. Έτσι οι επιβάτες εξυπηρετούνται προς το παρόν από τον παλιό αεροσταθμό, ένα μικρό, ακατάλληλο κτίριο, που παρέχει μόνο τα στοιχειώδη της διαδικασίας ελέγχου και χωρίζει τους επιβάτες από το χώρο στάθμευσης των αεροπλάνων με έναν πρόχειρο φράχτη. Πριν από λίγους μήνες, εξαιτίας της έλλειψης χρηματοδότησης, ο ανάδοχος είχε προχωρήσει σε ειδική δήλωση διακοπής εργασιών. Μετά την καταβολή των οφειλών από το υπουργείο Υποδομών, οι κατασκευαστές επέστρεψαν στο εργοτάξιο προκειμένου να ολοκληρώσουν και να παραδώσουν σε χρήση το έργο εντός των προθεσμιών, ωστόσο τα προβλήματα δεν ξεπεράστηκαν. Συγκεκριμένα, για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου εκκρεμούν:

- Η κατασκευή του υπαιθρίου χώρου που συνδέει το διάδρομο προσγείωσης με τον ίδιο τον αεροσταθμό, μιας πλατείας περίπου 15.000 μ2

-Η αναβάθμιση σύνδεσης από την Εθνική Οδό (ΠΑΘΕ)-

-Η λειτουργία του συστήματος αποχέτευσης, με δεδομένο ότι δεν υλοποιήθηκε το έργο σύνδεσής του με το βιολογικό του Αλμυρού.

Για την υλοποίηση του βασικού έργου του υπαίθριου χώρου απαιτείται πρόσθετη χρηματοδότηση 3 εκατ. ευρώ και μάλιστα ως συμπληρωματική σύμβαση στην εγκατεστημένη εργολαβία.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ : Απόφαση του ΣτΕ

Την ακύρωση της υπουργικής απόφασης 6385/1558/19.2.2008 για την κατάργηση του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού ως παράνομη αποφάσισε το Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (1938/2010). Πιο συγκεκριμένα, το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι ούτε βάσει διάταξης νόμου ούτε βάσει της σύμβασης του Ιουλίου 1995 για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στα Σπάτα Αττικής έχει επέλθει κατάργηση του αερολιμένα του Ελληνικού ως αεροπορικής εγκαταστάσεως. Ωστόσο, ο αρμόδιος υπουργός διατηρεί τη δυνατότητα να αποφασίσει την κατάργηση του αερολιμένα του Ελληνικού αν κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται, ασκώντας συννόμως την αρμοδιότητά του.

«Καμπανάκι» από ΤΕΕ για τις μελέτες

Το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ανάθεση μελετών του δημοσίου, προωθεί διατάξεις οι οποίες συνεπάγονται την πλήρη καταστροφή του ελληνικού μελετητικού δυναμικού και την παραγωγή μελετών που θα ανατίθενται δίχως κριτήρια ποιότητας και χωρίς κανόνες, με κύριο - ίσως και αποκλειστικό - κριτήριο το ύψος της οικονομικής προσφοράς.
Αυτό αναφέρει σε σημερινή ανακοίνωση το ΤΕΕ και προσθέτει:
-Αν αληθεύουν οι πληροφορίες μας - οι οποίες δεν πρέπει μακράν να απέχουν της πραγματικότητας - είμαστε υποχρεωμένοι να επιστήσουμε την προσοχή της ηγεσίας του και να επισημάνουμε ότι η κατάσταση που θα επέλθει στο αμέσως επόμενο κρίσιμο διάστημα στην παραγωγή μελετών και των αντίστοιχων έργων του δημοσίου θα είναι χαοτική.
-Οφείλουμε να τονίσουμε ότι από καμιά κοινοτική οδηγία, άλλο κείμενο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν επιβάλλονται οι ρυθμίσεις στις οποίες κατευθύνεται το Υπουργείο ούτε καν απορρέουν ευθέως από το πρόσφατο μνημόνιο μεταξύ Ελλάδας και «τρόϊκας».
-Επίσης, να υπογραμμίσουμε, ότι όλοι οι ειδικοί και εμπειρογνώμονες συμφωνούν πως ανταγωνιστικοί δεν μπορούμε να γίνουμε με μείωση των μισθών-αμοιβών, αλλά βελτιώνοντας την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών. Αυτό που όλοι θεωρούν αυτονόητο, η Κυβέρνηση αρνείται να το αποδεχθεί.
Σημειώνουμε - και με αυτή την αφορμή - ένα τεράστιο έλλειμμα Δημοκρατίας στο σύνολο των θεμάτων που προωθούν τα υπουργεία, ανεξάρτητα αν αυτά υπαγορεύονται ή όχι από το μνημόνιο με την «τρόϊκα». Η κατά τις κυβερνητικές επαγγελίες «διαβούλευση», συστηματικά έως σήμερα περιορίζεται σε ανακοινώσεις προαποφασισμένων κειμένων που αναρτώνται στο διαδίκτυο επί μία συνήθως εβδομάδα, ενώ οι θέσεις που κατατίθενται από τους αρμόδιους φορείς, κατά κανόνα, δεν λαμβάνονται υπόψη. Άρα η «διαβούλευση» είναι άνευ ουσιαστικής σημασίας.
-Κατόπιν όλων αυτών κάνουμε έκκληση στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πριν προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση αναφορικά με το θέμα της ανάθεσης και εκπόνησης των μελετών, να συνεργαστεί ουσιαστικά με το ΤΕΕ.

  • Ακίνητα Τραπεζών

Newsletter

Εγγραφείτε στο Newsletter του Realestatenews για να λαμβάνετε καθημερινή ενημέρωση.

Τα Ακίνητα στη Ζωή μας

pomidaani

nomisma_140x60
baner-pontiki