Το διαδίκτυο είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην λειτουργία της αγοράς κατοικίας. Στην πραγματικότητα ,από αυτό μπορείτε να αναζητήστε χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν τόσο στα ίδια τα ακίνητα όσο και στο περιβάλλον στο οποίο βρίσκονται. Εμείς προσπαθήσαμε να διαμορφώσουμε ένα «εγχειρίδιο λειτουργίας» του διαδικτύου για όσους θέλουν να αγοράσουν ή να πουλήσουν ακίνητα.
1. Μεσιτικά γραφεία. Η αναζήτηση του κατάλληλου μεσιτικού γραφείου είναι μία δύσκολη υπόθεση. Χρησιμοποιώντας τις μηχανές αναζήτησης μπορείτε να καταγράψετε ένα σημαντικό αριθμό μεσιτικών γραφείων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή και να επιλέξετε…
2. Ακίνητα : Ο παραδοσιακός τρόπος αναζήτησης ακινήτου από εφημερίδες και πωλητήρια-ενοικιαστήρια στους στύλους της ΔΕΗ, στις εισόδους και στα περίπτερα της γειτονιάς φθίνει. Το διαδίκτυο , μέσω των σελίδων των μεσιτών αλλά και από εξειδικευμένους διαδικτυακούς τόπους προσφέρει την δυνατότητα στον χρήστη να πληροφορηθεί όχι μόνο για την προσφορά αλλά και για την ζήτηση ακινήτων.
3. Ξεκινήστε την αναζήτησή σας για ένα νέο σπίτι, ελέγχοντας το τι μπορείτε να αντέξετε οικονομικά. Χρησιμοποιήστε μια αριθμομηχανή από αυτές που υπάρχουν στις ηλεκτρονικές σελίδες των τραπεζών για να βρείτε επιτόκια και να υπολογίσετε τις δόσεις του στεγαστικού δανείου.
4. Πληροφορίες για την περιοχή. Οι ηλεκτρονικές διευθύνσεις των δήμων , μπορεί να σας δώσουν χρήσιμα στοιχεία για την περιοχή και τις υποδομές της. Επίσης χρησιμοποιήστε μέσω των μηχανών αναζήτησης και άλλα στοιχεία για την περιοχή όπως : περιβάλλον, εγκληματικότητα, συγκοινωνίες κ.α
5. Σημαντικό στοιχείο είναι το επίπεδο των τιμών μίας περιοχής. Στην Ελλάδα, σε αντίθεση με άλλες αγορές τα στοιχεία για το επίπεδο των τιμών δεν είναι προσπελάσιμα στο ευρύ κοινό. Μπορείτε όμως να έχετε μία εικόνα της αγοράς με βάση τις ζητούμενες τιμές όπως αυτές εμφανίζονται σε ιστότοπους αγγελιών.
6. Δείτε μία ρεαλιστική εικόνα της γειτονιάς χάρη στο Google Earth , μέσω του οποίου μπορείτε να έχετε και μία εικόνα σε μεγέθυνση του συγκεκριμένου δρόμου ή ακόμα και του κτιρίου.
7. Ελέγξτε την προσφορά. Από τις ιστοσελίδες των ιστότοπων αγγελιών μπορείτε να έχετε μία συγκριτική εικόνα του ύψους της προσφοράς σε κάθε περιοχή.Προσοχή όμως βασιστείτε στις νέες αγγελίες και μη περιορίσετε την αναζήτηση σε μία μόνο ηλεκτρονική διεύθυνση.
Τέλος μέσω διαδικτύου μπορείτε να συγκεντρώσετε στοιχεία για τις συγκοινωνίες, τα σχολεία, τα νοσοκομεία και γενικότερα για τις υποδομές που προσφέρει μία περιοχή.