Μπορεί η παγκόσμια κατανάλωση να έχει πάρει το δρόμο της ανάκαμψης αλλά οι μέρες που ο καταναλωτής ξόδευε ασύστολα και χωρίς δεύτερη σκέψη με τη πιστωτική κάρτα, ανήκουν στο παρελθόν. Και τώρα ο καταναλωτής γυρνάει τη πλάτη του στη πιστωτική και προτιμά μετρητά.
Φέτος, η κατανάλωση στις χώρες του ΟΟΣΑ αυξήθηκε 2,2% μέχρι στιγμής, ωστόσο καμία από τις τέσσερες μεγάλες εταιρείες πιστωτικών καρτών δεν πήρε μερίδιο από τη πίτα.
Η Visa παρατήρησε μείωση των συναλλαγών των πελατών της κατά 1,2% το πρώτο μισό του χρόνου σε σχέση με τη περσινή περίοδο, ενώ μείωση είχε και η MasterCards και η American Express παρέμεινε στα περσινά μεγέθη.
Αντιθέτως, οι καταναλωτές προτίμησαν να κάνουν τις αγορές τους ή με απλές κάρτες ή με μετρητά κατά 15% περισσότερο σε σχέση με το 2009.
Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι «πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να πέσουν πάλι στη παγίδα των χρεών και αποφεύγουν γι’ αυτό το λόγο τις πιστωτικές. Παράλληλα, γλιτώνουν χρήμα που θα έδιναν στις εταιρείες των πιστωτικών καρτών και δεν έχουν ένα παραπάνω άγχος στο κεφάλι τους».